Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین باری که مسابقات لیگ برتر به حالت تعلیق در آمدند، یک تیم خودش را به خوبی نشان داد.

طرفداری- در طول فصل 63-1962 کولاک و برف ناشی از آن، تعطیلی سه ماه لیگ انگلیس، به تعویق افتادن صدها بازی و درخواست باشگاه‌ها برای اعلام کردن پایان فصل را به همراه داشت.

بنابر گزارش Sun، یکی از سردترین زمستان‌های قرن بیستم بود و در ژانویه دمای هوای به منفی 16 درجه سانتی گراد هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودخانه‌ها یخ بستند و بسیاری از زمین‌های فوتبال به خاطر بارش مداوم برف به مدت ده روز، تخریب شدند. اما با وقفه دو ماه در پایان فصل، لستر در هوای سرد آن روزها خودش را به صدر جدول و فینال جام حذفی رساند تا لقب «پادشاه یخ‌ها» را به دست بیاورد. اما افت ناگهانی آن‌ها و پس از این که سایر تیم‌ها بازی‌های خود را انجام دادند، همه چیز را عوض کرد.

فرانک مک لینتوک، مدافع پیشین روباه‌ها در این باره توضیح می‌دهد:

شرایط عجیبی بود ولی کار زیادی از دست ما بر نمی‌آمد، پس به تلاش‌مان ادامه دادیم. اتحادیه از ما می‌خواست فصل را به پایان برسانیم اما در همین حال برخی از تیم‌ها گله مند بودند و حتی می‌خواستند پایان رسمی فصل اعلام شود... یادم می‌آید گوردون بنکس برای یک بازی دو جفت کفش پوشیده بود؛ یکی مثل استوک‌های امروزی و دیگر کفشی از جنس چرم تا بتواند با آن به توپ ضربه بزند اما من کل آن فصل را با یک جفت کفش پشت سر گذاشتم. آن ایام در دمای زیر صفر به پارک می‌رفتم و از بچه‌ها می‌خواستم برایم توپ بیاندازند تا سر زدن را تمرین کنم، اگرچه هوا بی رحمانه سرد بود و می‌توانستم لایه یخ را کنار گوشم احساس کنم. ولی ما دیوانه فوتبال بودیم و حس خوبی داشتیم چون در مسیر دستیابی به قهرمانی بودیم. 

تیم‌های زیادی مثل بولتون، لیورپول و اورتونی که در نهایت قهرمان شد، ده هفته را بدون بازی کردن پشت سر گذاشتند ولی لسترسیتی ظرف پنج هفته به تمرینات و مسابقات بازگشت. حتی میزان بلیت فروشی بازی‌های آن‌ها افزایش یافت و هر هفته بیش از 40 هزار نفر شاهد بازی آن‌ها بودند. شرایط جوی به خوبی مناسب سبک بازی مستقیم و مبتنی بر توپ‌های بلند لسترسیتی بود. مک لینتوک 80 ساله که بعدا به کاپیتانی آرسنال هم رسید، افزود:

در بیشتر آن ایام می‌خندیدیم. گاهی در تمرینات 20 متر روی زمین سُر می‌خوردیم و پوست کمرمان قرمز می‌شد. گاهی به جایی مثل برایتون سفر می‌کردیم با این امید که هوایش گرم‌تر است ولی باز هم هوا به شدت سرد بود. 

به باور او خطر ویروس کرونا به مراتب جدی‌تر از آن کولاک است:

ویروس کرونا نسبت به مقداری برف یا یخبندان خیلی خطرناک‌تر است. این چیزی است که روی کل دنیا اثر می‌گذارد. بحث اصلی اینجاست که آیا لیورپول قهرمان خواهد شد یا فصل نیمه کاره به اتمام می‌رسد؟ اگر آن‌ها پس از چنین عملکرد خوبی به جام دست پیدا نکنند، واقعا شاهد یک تراژدی بوده‌ایم. 

جالب این که لسترسیتی در فینال جام حذفی آن سال هم به کامیابی نرسید و به منچستریونایتدی باخت که فصل را با اختلافی سه امتیازی و دو رتبه‌ای نسبت به منطقه خطر به پایان رساند. سقوط منچسترسیتی در انتهای آن فصل، از دیگر عجایب فصل 63-1962 فوتبال انگلیس بود.  

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 5-3 بنفیکا مقابل رئال مادرید و کسب دومین قهرمانی در جام باشگاه های اروپا (1962/5/2) / فیلم

62 سال از دومین و آخرین قهرمانی اروپایی بنفیکا گذشت.

دانلود (10.4MB)

دیگر خبرها

  • رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود
  • کارلو آنچلوتی: کورتوا مقابل کادیز بازی می کند و لونین مقابل بایرن مونیخ
  • درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • برتری 5-3 بنفیکا مقابل رئال مادرید و کسب دومین قهرمانی در جام باشگاه های اروپا (1962/5/2) / فیلم
  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • اوسمار: شایسته پیروزی بودیم
  • اوسمار: تا پایان برای قهرمانی می‌جنگیم/ ۵ فینال دیگر پیش‌رو داریم
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟