Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سردار حسین رحیمی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد از موبایل‌های سرقتی اعلام شده به پلیس پایتخت کشف و تحویل صاحبانش داده می‌شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم در بدبینانه ترین حالت به این موضوع نگاه کنیم باید بگویم که حدود ۵۰ درصد موبایل‌های سرقتی کشف می‌شوند و اکثراً تحویل صاحبانشان داده می‌شود البته این عدد بیشتر از ۵۰ درصد است ولی من حداقلی‌ها را گفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته این را هم بگویم که گوشی‌های گران قیمت بعد از سرقت فوراً به خارج از کشور برده می‌شوند و تا کنون چند باند سرقت را در این زمینه دستگیر کردیم که موبایل‌های گران قیمت را بلافاصله بعد از سرقت به افغانستان منتقل می‌کردند.
به گفته رئیس پلیس پایتخت برخی دیگر از گوشی‌هایی که از سارقان کشف می‌شود به صورت اوراقی است و قابل شناسایی نیست و یا اینکه قطعات موبایل مانند ال سی دی از گوشی جدا شده است.
سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از افراد می‌گویند بعد از سرقت موبایلشان هنگامی که با ۱۱۰ تماس می‌گیریم آنها کار را به کلانتری‌ها واگذار می‌کنند و اقدام به ردزنی در لحظه برای تلفن همراهی که روشن است نمی‌کنند، آیا این روال کار است یا راه دیگری برای پیگیری لحظه‌ای موبایل به سرقت رفته وجود دارد، گفت: گوشی استثنا است و بلافاصله باید کار برای ردزنی آن شروع شود، اگر روند کار ۱۱۰ به این صورت است که به فرد اعلام می‌کنند در وهله اول به کلانتری مراجعه و پرونده تشکیل دهد، این روند اشتباه است و قطعاً من بعد از بررسی‌های لازم دستور اصلاح روند را می‌دهم.
راه‌اندازی سیستم ردزنی در پلیس پیشگیری پایتخت
چندی پیش سردار کیوان ظهیری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که گوشی موبایل شان به سرقت می‌رود، ادعا می‌کنند که پلیس هیچ گونه ردزنی برای گوشی سرقتی آنها که روشن هم هست، انجام نمی‌دهد. آیا این ادعا را تأیید می‌کنید یا خیر، گفت: ردزنی جز وظایف پلیس پیشگیری نیست اما به دلیل اینکه خدمت به مردم از وظایف ماست، سیستم ردزنی را در پلیس پیشگیری پایتخت راه اندازی کردیم.
وی افزود: هنگامی که گوشی موبایل شما به سرقت می‌رود، بلافاصله به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کنید، تشکیل پرونده دهید و از کلانتری بخواهید که به پلیس پیشگیری برای ردزنی اعلام کند. اگر گوشی موبایل روشن باشد، عملیات ردزنی شروع می‌شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گوشی سرقتی رییس پلیس پایتخت صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای کشف علمی وسایل نقلیه سرقتی، به صورت روزانه و مستمر اصالت خودرو و موتورسیکلت‌های سطح شهر یا توقیف شده را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این زمینه طی فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری روش‌های علمی و تخصصی بر روی ارکان اصلی تعدادی از وسایل نقلیه در سطح معابر و تعدادی از پارکینگ‌های شهر کرمان، ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از استان‌های قم، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه وسایل سرقتی کشف شده پس از شناسایی مالکانشان در این ۴ استان به آنها تحویل خواهد شد، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی سارقان این وسایل نقلیه نیز تا حصول نتیجه و دستگیری سارقان و عاملان خرید و فروش آن ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل