Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممنوعیت حضور در آرامستان ها از جمله اقداماتی بوده که از سوی ستاد مبارزه با کرونا انجام شده است. ممنوعیتی که انگار توسط برخی از هم میهنان مان جدی گرفته نمی شود و همچنان بر حضور در آرامستان ها و به جا آوردن زیارت اهل قبور تاکید و اصرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، عصمت پناهی: به روزهای پایانی سال ۹۸ نزدیک می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در آرامستان ها و زیارت اهل قبور در پنجشنبه و جمعه آخر سال از جمله آیین های مردم ایران است. خانواده ها در روزهای پنجشنبه و جمعه پایان هر سال طبق رسم دیرین به زیارت اهل قبور رفته و با قرائت فاتحه و توزیع خرما، شیرینی و دیگر نذری های خود برای درگذشتگان طلب آمرزش و مغفرت می کنند. اما امسال این مراسم آیینی با اپیدمی ویروس کرونا، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

 

شیوع کرونا و سرعت بالای انتقال این ویروس طی هفته های پایانی سال ۹۸ باعث شده است تا بسیاری از برنامه ها، آیین ها و مراسمات پایان سال برگزار نشود. اجتماعات گسترده انسانی فرصتی است برای ویروس کرونا تا بتواند تعداد بیشتری از افراد جامعه را درگیر کند. بنابراین زیارت اهل قبور و حضور خانواده ها در آرامستان های شهر که با تجمع و حضور گسترده افراد همراه است تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته، به طوری که مسئولان ذی ربط، برای کاهش اجتماعات و در مواقعی حتی تعطیلی آرامستان ها و جلوگیری از حضور خانواده ها در آرامستان های شهر تمهیداتی اندیشیده اند.

 

ممنوع شدن حضور مردم در آرامستان های سطح کشور از جمله اقداماتی بوده که از سوی ستاد مبارزه با کرونا انجام شده است. ممنوعیتی که انگار توسط برخی از هم میهنان مان جدی گرفته نمی شود و همچنان بر حضور در آرامستان ها و به جا آوردن زیارت اهل قبور تاکید و اصرار دارند. 

 

احترام به حقوق شهروندی حلقه گم شده ای است که می توان در عدم توجه به اطلاع رسانی ها و درخواست های مسئولان از شهروندان مشاهده کرد. اقدامی که علاوه بر حفظ سلامت خود فرد باعث مصونیت و ایمنی سایر افراد جامعه خواهد شد. 

 

«زهرا صدراعظم نوری» از جمله افرادی است که معتقد است: هر شهروندی می تواند یک حلقه‌ای از زنجیر باشد و مادامی که این حلقه‌ها به هم متصل باشند این زنجیره می‌تواند به راحتی ادامه پیدا کند؛  تعداد بیماران دائم افزایش یابد و شیوع این ویروس سرعت بگیرد. بنابراین هر شهروندی باید حلقه‌ای از زنجیر را پاره کند.  قطع و پاره کردن زنجیر با در خانه ماندن، در شهر نبودن و در فضاهای عمومی حضور نداشتن اتفاق می‌افتد. 

 

 رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید می کند:  گرچه ما به واسطه اعتقادمان همواره برای رفتگان و اهل قبور احترام خاصی قائل هستیم و هر ساله مردم با خویشان خود که از دنیا رفتند تجدید دیدار می‌کنند و آنها را در شادی شروع سال جدید شریک می کنند؛ اما امسال به دلیل شرایط خاصی که اتفاق افتاده برای حفظ سلامت همه به یکدیگر باید کمک کنیم و رویه‌ها و سنت‌های متداول را کنار بگذاریم و در مراسم شب جمعه آخر سال در بهشت زهرا (س) و آرامستان‌های مختلفی که در سطح تهران و شهرهای دیگر هست، حضور پیدا نکنیم. 

 

 «پیروز حناچی» شهردار تهران نیز در شبکه های اجتماعی با تاکید بر اینکه برای مقابله با ویروس کرونا لازم است تا مردم همه توصیه های وزارت بهداشت را رعایت نمایند و از مردم درخواست کرده است تا در ایام پایانی سال، پنج شنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبور از حضور در بهشت زهرا (س) خودداری نمایند، تا زنجیره تکثیر بیماری قطع شود و بتوانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

 

به رغم تاکیدات مسئولان، جامعه پزشکی، چهره های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری اما همچنان در شرایطی که اپیدمی کرونا باعث شده تا طبق اعلام « کیانوش جهانپور» رییس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه کرونا تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر رسیده است، عده ای کرونا را جدی نگرفته اند و همچنان تاکید دارند تا بدون توجه به تذکرات و هشدارهای دست اندرکاران مبارزه با کرونا، به رفتارهای پرخطر دست بزنند. رفتارهایی که جز پشیمانی جبران ناپذیر برای خود و عزیزانشان، هیچ پیامد دیگری نخواهد داشت.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: در خانه بمانیم کرونا ویروس زیارت اهل قبور پایان سال جاری حضور در آرامستان ها زیارت اهل قبور آرامستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال

به گزارش "ورزش سه"، چادرملو اردکان که در فصل جاری یکی از تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود، در جام حذفی هم شگفتی‌ساز شده و تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمده است.

شاگردان سعید اخباری بعد از پیروزی خارج از خانه مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان طبق قوانین باید سومین بازی خود را میزبان باشد و با انجام قرعه‌کشی مشخص شد که آلومینیوم اراک حریف بعدی این تیم در جام حذفی است.

بر این اساس شاگردان مجتبی حسینی برای صعود به نیمه نهایی باید در شهر یزد مقابل چادرملو اردکان به میدان بروند و جالب اینکه اراکی‌ها اولین تیم لیگ برتری هستند که بعد از 8 سال در یزد به میدان می‌روند.

آخرین باری که یک تیم لیگ برتری به استان یزد رفت و در مرکز این استان بازی کرد، به سال 85 برمی‌گردد؛ زمانی که شهید قندی یزد در لیگ برتر حضور داشت و بعد از یک فصل حضور به دسته پایین‌تر رفت.

از آن زمان تاکنون هیچ تیم لیگ برتری دیگری به شهر یزد نرفته و آلومینیوم اراک این طلسم 8 ساله را می‌شکند و باید دید آیا چادرملو بازهم می‌تواند شگفتی‌ساز شود و شانس دوباره میزبانی از یک تیم لیگ برتری دیگر را در یزد داشته باشد یا خیر.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نه به حضور رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس
  • عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت