Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا در روزها اخیر به رغم هشدارهای مکرر مسئولان، سبب اتخاذ تدابیر ویژه جهت پرهیز از ترددهای غیرضروری مردم شد. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، شیوع ویروس کرونا این روزها به رغم هشدارهای مکرر مسئولان در اجتناب از ترددهای غیرضروری مردم در معابر عمومی سیر صعودی به خود گرفته است و این در شرایطی است که به ویژه در روزهای اخیر با شایعه قرنطینه کردن برخی شهرها و حضور مردم در فروشگاه‌ها و مراکز خرید، چرخه انتقال ویروس شکلی گسترده به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه دماوند نیازمند صدور مجوز از ستاد ملی کشوری کرونا است

مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران با اشاره به چرایی قرنطینه نکردن شهرستان دماوند با توجه به قرار داشتن این شهرستان در مسیر شهرهای شمالی و ترددهای بسیار اظهار داشت: قرنطینه کردن، ضوابط و شرایط خاصی دارد و حتماً باید در این زمینه از ستاد ملی کشور مجوز صادر شود و ما این مجوز را نداشتیم و برخی از شهرها به صورت موقت این کار را انجام دادند، اما در موضوع‌های ملی کسی نمی‌تواند به صورت جزیره‌ای عمل کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم به صورت برنامه‌ریزی و کارشناسی‌شده پیش رویم، باید حتماً هماهنگی در کل کشور صورت گیرد؛ با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد استانی و برپایی جلسات، اقدامات خوبی در شهرستان دماوند صورت گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: سیاست ما بر این بود که بتوانیم بهترین راه مورد توصیه بهداشت را در نظر بگیریم و زنجیره وصل کرونا را قطع کنیم که برای رسیدن به این موفقیت، بهترین راه ماندن مردم در خانه است، باید ارتباط مردم با یکدیگر به صورت فیزیکی قطع شود و در این زمینه اقداماتی در شهرستان دماوند انجام شده که همکاری اصناف نیز در این موضوع بسیار مؤثر بوده است.

صفری افزود: ما پیش از این کاهش ساعت کار اصناف را به هتل‌ها و میهمانسراها ابلاغ کردیم که فعالیت خود را تعطیل کرده و به هیچ وجه مهمان نپذیرند، از این‌رو از مردم توقع داریم که در منازل خود بمانند و از شهر تهران و سایر شهرستان‌ها نیز به شهرستان دماوند مسافرت نکنند.

وی تاکید کرد:‌ ما به همه مردم عزیز کشور به ویژه مردم شهرستان دماوند و افرادی که قصد دارند در ایام تعطیل به این شهرستان سفر کنند توصیه می‌کنیم که از این امر خودداری کنند، چرا که ما نمی‌توانیم خدماتی به آن‌ها ارائه کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی: مشهد مهیای پذیرش زائران و مسافران نیست؛ لطفاً به این شهر سفر نکنیدتردد خدمه کشتی‌ها در بنادر هرمزگان ممنوع شد/ کاهش  38 درصدی سفرهای دریاییتهران| دماوند به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گردشگر پذیرش نخواهد کرد

ایجاد محدودیت در ساعات فعالیت اصناف شهرستان ری ‏

لطف‌الله ستاره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه و تأکید بر حفظ سلامت جامعه اظهار داشت: با توجه به اینکه بازارها و مراکز خرید سبب تجمع مردم و در نهایت انتقال ویروس کرونا می‌شود، محدودیت فعالیت برای واحد‌های صنفی در دستور کار کمیسیون نظارت شهرستان ری قرار گرفته است.

وی افزود: براساس مصوبات این جلسه فعالیت کلیه صنوف شهرستان ری جهت کاهش تردد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از این پس و تا اطلاع ثانوی زمان فعالیت کلیه واحد‌های تحت پوشش اتاق اصناف شهرستان ری از ساعت 10 الی 19 است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری ضمن تقدیر از صنوفی در این مدت همکاری کرده بودند افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی صنوف تأمین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان هستند و تعطیلی آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

ستاره تصریح کرد: کلیه صنوف به ویژه اغذیه‌فروشی‌ها حتی‌الامکان از دریافت پول نقد خودداری کرده و ترجیحاً نسبت به فروش مواد غذایی به صورت بیرون‌بر اقدام کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت عرضه غذا در داخل واحدهای عرضه حتماً با رعایت موازین بهداشتی نسبت به  ضدعفونی و پاکسازی محیط اقدام کنند.

در حال تکمیل...

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصناف شهرستان ری شیوع ویروس کرونا شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد در سال جدید به ریاست تیموری فرماندار بهاباد و با حضور موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، و سایر اعضای کارگروه در محل سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا‌ها عدم تغییر قیمت نان علیرغم افزایش هزینه‌های ثابت و جاری واحد‌های نانوایی را به عنوان مهمترین دغدغه و افزایش سهمیه آرد ماهانه را مهمترین درخواست نانوایان از کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد توسط مسئولان استانی گردید.

فرماندار شهرستان بهاباد ضمن تشکر و قدردانی از همه نانوایان به خاطر تلاش شبانه روزی در تامین قوت غالب مردم از بروز برخی بی نظمی‌ها در ساعات فعالیت شماری از نانوایی‌ها و همچنین افت محسوس کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و از متصدیان واحد‌های نانوایی درخواست کرد نسبت به پخت و عرضه نان سالم و باکیفیت در ساعات مقرر اهتمام ورزند.

موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خداقوت به فعالین حوزه گندم، آرد و نان شهرستان به تشریح دستورالعمل هوشمندسازی یارانه آرد و نان پرداخت و افزود: در سامانه هوشمند نانینو در صورت تبدیل آرد تخصیصی به نان مشوق‌هایی برای نانوایان در نظر گرفته شده است و سهمیه ماهانه به صورت خودکار افزایش می‌یابد و در صورت عدم تبدیل بخشی از آرد تخصیصی به نان ضمن اعمال جریمه، سهمیه آرد آن واحد نانوایی به صورت خودکار کسر می‌گردد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه رییس اتحادیه و جمعی از نانوایان شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و تصمیمات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند