Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@15:21:13 GMT

فعالیت زباله‌گردها در پایتخت همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۹۰۸۳

فعالیت زباله‌گردها در پایتخت همچنان ادامه دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به شیوع کرونا، شهرداری تهران جمع‌آوری و تفکیک زباله خشک را متوقف کرده اما در برخی مناطق همچنان شاهد جمع‌آوری زباله از مخازن توسط زباله‌گردها و وانتی‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تداوم تفکیک زباله خشک در مخازن توسط زباله‌گردها اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، شهرداری تهران جمع‌آوری و تفکیک زباله خشک را متوقف کرده اما متأسفانه همچنان در برخی مناطق شاهد جمع‌آوری زباله از مخازن توسط زباله‌گردها و وانتی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: موضوع زباله‌گردها فرابخشی است و نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که ورودی مجتمع آرادکوه ۲۰ درصد افزایش داشته و لازم است سازوکارهای همکاری و نظارتی افزایش یابد، گفت: با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه، از دادستان تهران و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ درخواست می‌کنم با همکاری شهرداری مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند. 

حسینی میلانی افزود: به شهرداری تذکر می‌دهم تا سازوکارهای نظارتی و بازرسی را در سطح نواحی تقویت کند. ساماندهی برداشت غیرمجاز باید در اولویت شهرداران مناطق قرار گیرد و کمک‌های لازم برای رسیدگی به وضعیت کودکان زباله‌گرد و خانواده‌هایشان با همکاری استانداری و بهزیستی انجام پذیرد.

وی در پایان گفت: از شهروندان محترم تهرانی درخواست می‌کنم در صورت مشاهده زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن از طریق سامانه ۱۳۷ و کد ۶ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران زباله گردها در تهران زباله گردها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر

زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است. از راه‌اندازی کارواش تا صافکاری و نقاشی، از قفل‌سازی و تعمیر شیشه تا بهره‌برداری در قالب پارکینگ خودرو. اراضی پایین پل‌های تهران، زمین‌های شهر محسوب می‌شود و مالک آن یه بهتر است گفته شود «نگهبان این اراضی»، شهرداری تهران است.

حال اگر استفاده تجاری از زیرپل‌های تهران، با اجازه شهرداری است، «درآمد روزانه بودجه شهرداری از این محل» در کدام یک از ردیف‌های مصوب بودجه تهران قید می‌شود؟

اگر هم کاسبی زیرپل، بدون هماهنگی با مدیران شهر بوده، در این صورت این «حیات خلوت» موجود در پایتخت چطور شکل گرفته است که شهرداری به محض «بدهی یک مغازه به شهرداری»، با بلوک سیمانی جلوی کسب و کار او را می‌گیرد اما اینجا در روز روشن، تجارت با اراضی شهر بدون پرداخت «حق شهر» برقرار است؟ عکس از بزرگراه یادگار امام گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم