Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:51:10 GMT

کرونا محور اصلی جلسه شورای شهر همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۹۴۳۸

کرونا محور اصلی جلسه شورای شهر همدان

اعضای شورای اسلامی شهر همدان اغلب به کمبودهای موجود بهداشتی به ویژه در تامین ماسک و دستکش از سوی مردم در سطح شهر گلایه مند بودند.

تردد بی رویه مردم در معابر به ویژه بازار نیز مورد گلایه شورانشینان بود که خواستار تدبیر لازم از سوی مسوولان اجرایی استان شدند.

ازدحام بی‌رویه مردم در بازار

رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: ازدحام بی رویه مردم در بازار برای تامین کالاهای غیرضروری منبع اصلی شیوع کرونا است و باید تدبیر لازم اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامران گردان امروز در آخرین صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان در سال جاری اظهار داشت: هم اینک در اغلب نقاط شهر شاهد تردد گسترده مردم هستیم که به شیوع این بیماری کمک می کند.

وی اضافه کرد: براساس آمارها، افرادی مبتلا به کرونا شده اند که در این مکان های پرجمعیت تردد داشته اند و مردم باید نسبت به این مسایل توجه جدی داشته باشند و تا جای امکان از منزل خارج نشوند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان خواستار اطلاع مردم از آسیب های موجود به لحاظ حضور در سطح معابر و خیابان ها شد و افزود: زنجیره شیوع ویروس کرونا فقط با مشارکت و همکاری عموم مردم و مسوولان قطع می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکید مسوولان بهداشت و سلامت مبنی بر ماندگاری مردم در خانه یک هشدار جهانی در راستای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا است.

گردان اضافه کرد: آژیر قرمز در سطح کشور به ویژه همدان به صدا در آمده و باید به هشدارها و توصیه های آموزنده ستاد مبارزه با ویروس کرونا توجه جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات و امکانات مدیریت شهری در اختیار ستاد مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا در همدان است، گفت: آمادگی لازم برای هرگونه همکاری وجود دارد ضمن اینکه تاکنون در سطح گسترده نسبت به ضدعفونی کردن اماکن و معابر و نیز توصیه های آموزنده اقدام های لازم صورت گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: اگر مردم توجهی به توصیه ها و هشدارها نداشته باشند چه بسا شرایط بحرانی و غیرقابل کنترل در سطح جامعه روی دهد و وضعیت موجود را دچار مشکلات اساسی خواهد کرد.

وی یادآور شد: از مردم خواسته شده تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند مگر اینکه بخواهند نیازهای ضروری و مایجتاج لازم زندگی را تامین کنند.

گردان افزود: حضور در اجتماع بر التهاب و فراگیری شیوع ویروس کرونا خواهد افزود و به طور قطع مردم فرهنگ دوست همدان به این مهم واقف هستند.

کمبود ماسک و دستکش همچنان پابرجاست

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: کمبود ماسک و دستکش همچنان در همدان پابرجا است و گلایه های متعدد مردمی را به دنبال دارد.

حسین قراباغی افزود: به عنوان منتخب مردم وظیفه پیگیری دغدغه های مردمی را داریم و امیدواریم آنطور که در تولید انبوه ماسک و دستکش اطلاع رسانی های گسترده صورت می گیرد، در عمل نیز به دست مردم برسد.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا با گذشت سه هفته سیر صعودی داشته است و انتظار کمک رسانی بهتر به مردم به خصوص تامین مایجتاج ضروری اعم از بهداشت فردی داریم.

قراباغی خاطرنشان کرد: ارزیابی از وضعیت موجود از سوی مسوولان بسیار حایز اهمیت است و باید با تدبیر لازم از افزایش سیرصعودی این ویروس پیشگیری شود.

وی با تاکید بر سهم مردم در پیشگیری از کرونا گفت: امروزه تجمع های مردمی در برخی از صنوف بازار به هیچ عنوان ضروری نیست و باید این مهم را قبل از افسوس خوردن، رعایت کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر لزوم کمک رسانی دولت به عموم مردم گفت: چه بهتر بود که دولت بهای مصرف آب، برق و گاز در این ایام را برای به مردم تخفیف قایل می شد.

 تجمع در روزبازارهای خرید عید تدبیر شود

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: تجمع در روزبازارها برای تامین خرید شب عید و نوروز ۹۹ باید مورد تدبیر مسوولان قرار بگیرد.

رضوان سلماسی افزود: هم اکنون در مرحله اوج ویروس کرونا وارد شده ایم و در این راستای انتظار داریم روزبازارها مدیریت شود.

وی اضافه کرد: حتی در تردد حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه هستیم و تردد مردم با اتوبوس های درون شهری با جمعیت گسترده صورت می گیرد.

سلماسی بیان کرد: مدیریت شهری نباید منتظر رسیدن دستور از مسوولان بالاتر باشد و باید این شکل نامطلوب را به طوری مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم برخی اقدام های شهرداری در شرایط فعلی نیز باید تعطیل شود چرا که با خطر سلامت نیروهای خدماتی و اجرایی شهرداری مواجه هستیم.

این عضو شورا خواستار مدیریت بر روزبازارها شد و افزود: توزیع میوه شب عید هم با ازدحام مردم مواجه است و باید این دغدغه مدیریت شود تا شاهد شیوع ویروس در این مناطق نباشیم.

سلماسی با تاکید بر اینکه رعایت هر فرد در جامعه به لحاظ بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس به یک کادر درمانی کمک شایانی می کند، گفت: امکان خدمات رسانی درمانی در کشور به دلیل افزایش زمینه های ناشی از ویروس دشوار شده است و مردم باید همراهی لازم را داشته باشند.

 همکاری دولت و ملت مطلوب است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان همکاری مردم و دولت در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا را مطلوب دانست و گفت: اکنون به نسبت بسیاری از کشورها به ویژه اروپایی، شرایط بسیار خوبی در مهار کرونا و تامین نیازهای ضروری مردم داشته ایم.

اکبر کاووسی امید افزود: تشکیل ستاد کرونا از سوی دولت و هم چنین ایجاد قرارگاه زیستی کمک شایانی در مقابله با این ویروس داشته است.

وی با اشاره به فعالیت گسترده بسیج همدان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفت: سه هزار بسیجی در این زمینه سازماندهی شده اند و به کمک شهرداری همدان شتافته اند.

کاووسی فضای شهر همدان را امیدوار کننده دانست و گفت: هم اینک چندین گروه مردمی با اخذ مجوز اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک کرده اند و معاونت غذا و دارو و نیز صنعت و معدن همکاری بسیار مطلوبی داشته اند.

پاکبانان باید روزانه ماسک دریافت کنند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز گفت: پاکبانان فعال در سطح شهر باید روزانه ماسک دریافت کنند.

علی فتحی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، پاکبانان هر پنج روز یکبار ماسک دریافت می کردند که باید نسبت به تامین ماسک حداقل یکروز در میان اقدام شود.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ پاکبان در سطح این شهر فعالیت دارند و از این پس ماسک یکروز در میان به آنها تعلق می گیرد.

فتحی خاطرنشان کرد: پاکبانان جزو ردیف شغلی هستند که در معرض ویروس کرونا قرار دارند و توجه لازم به آنها بسیار ضروری است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان به پنج تن رسید.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات و آمار به دست آمده تاکنون ۱۱۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده اند.

وی افزود: توزیع شهرستانی مبتلایان به ویروس کرونا شامل ۳۳ تن در همدان، ۲۰ نفر در اسدآباد، ۱۶ نفر در نهاوند، ۱۱ نفر در رزن، هشت نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در بهار، پنج نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: ۲۶۴ تن از افراد بهبود یافته یا مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان ها تحت نظر بودند ترخیص شدند.

بگفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده همچنین چهارهزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا شورای شهر همدان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شورای شهر همدان ویروس کرونا شورای شهر همدان شورای اسلامی شهر همدان ویروس کرونا ماسک و دستکش شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد