Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرده‌اند تا با برعهده گرفتن مدیریت ستاد کشوری مقابله با کرونا، جلسات این ستاد را روزانه برگزار کند. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بیش از 20 روز از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران می‌گذرد و تا امروز بیش از 11 هزار هم‌وطن، به این بیماری دچار شده‌اند و متاسفانه آمارهای وزارت بهداشت از تسلیم بیش از 500 نفر از ایرانیان مبتلا، در برابر این ویروس منحوس خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع گسترده کرونا در بیش از 120 کشور جهان سبب شد تا سازمان جهانی بهداشت این بیماری را رسماً به عنوان "پاندمی" مطرح کند، یعنی کرونا در سراسر جهان شیوعی بیش از حد انتظار دارد!

ایران بعد از چین و ایتالیا در رده سوم شیوع این بیماری قرار دارد، هرچند نماینده سازمان بهداشت جهانی از مقابله کارآمد وزارت بهداشت و درمان ایران با این بیماری صحبت می‌کند اما مدیریت ارشد اجرایی کشور آنگونه که انتظار می‌رود و مطالبه مردمی است کار را جدی نگرفته به گونه‌ای که مشکلات وزارت بهداشت در مدیریت همه جانبه این بیماری که ابعاد و جوانب بسیار متنوعی دارد حتی سبب چند نامه سراسر گلایه و انتقاد آمیز از سوی وزیر بهداشت نیز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضا نیز با انتقاد از شرایط موجود در سطح ارشد اجرایی کشور و با اشاره به اختیاراتی که شورای‌عالی امنیت ملی با تنفیذ رهبر انقلاب برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به مسئولان اجرایی داده، این اختیارات را اتمام حجت دانست، گفت: جلسه ستاد مقابله با کرونا در عالی‌ترین سطح در صورت نیاز هر روز برگزار شود نه هفته‌ای یک‌بار!    

اما در شرایطی که مجلس شورای اسلامی نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا این روزها تعطیل است جمعی از نمایندگان که در حوزه‌های انتخابیه خود به سر می‌برند کار نظارت را رها نکرده در انتقاد به شرایط موجود در مدیریت کرونا، از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درخواست کرده‌اند تا با برعهده گرفتن مدیریت ستاد کشوری مقابله با کرونا، جلسات این ستاد را روزانه برگزار کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از این نامه که به امضای بیش از 100 نماینده پارلمان رسیده است خبر داد.

وی گفت: نمایندگان در این نامه خواستار برگزاری روزانه جلسات ستاد مقابله با شیوع کرونا به‌ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شدند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  با توجه به اینکه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود، متن نامه از طریق روابط عمومی قوه مقننه برای نمایندگان ارسال شد و تا ظهر دیروز (23 اسفند) بیش از 100 تن از وکلای ملت با ارسال پیامک، موافقت خود را با ارسال این نامه به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند.

در این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: نظر به شیوع بیماری کرونا و لزوم هماهنگی سریع همه دستگاه‌ها در کشور برای مدیریت پیشگیری و درمان آن، تشکیل روزانه ستادی به‌ریاست شما ضروری است. این ضرورت نه‌تنها یک تشخیص کارشناسی بلکه خواسته و انتظار مردمی است که این روزها با نمایندگان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

نامه 100 نماینده مجلس به روحانی برای به‌عهده‌گرفتن ریاست ستاد مقابله با کروناجلسات مجلس «آنلاین» می شود/ رایزنی با وزارت ارتباطات برای برگزاری جلسات پارلمان به صورت ویدئو کنفرانسروحانی: باید تردد به حداقل ممکن برسد/انتقال تعطیلات نوروز به زمانی دیگر عملی نیست/ به شایعه‌ها توجه نکنیم

پیش از این حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ دیگری به حسن روحانی، با توجه به وضعیت هشدار استان اصفهان در مواجهه با بیماری کرونا و کنترل و پیشگیری هرچه سریع‌تر آن خواستار حمایت، اعتبار و امکانات لازم به استان اصفهان شد.

در این نامه تاکید شده است: همانطور که مطلع هستید استان اصفهان این روزها رتبه بالای شیوع بیماری کرونا در کشور را حائز است که عمده دلیل آن نقل و انتقال‌ها و مرکزیت جغرافیائی و تردد‌های ورودی به استان است.

وی ادامه داد: متمنی است ضمن برگزاری بیشتر و منسجم‌تر جلسات ستاد ملی به ریاست خویش و حمایت لازم از مجاهدان صف اول مبارزه یعنی کادرهای بهداشتی و درمانی و خدماتی مربوطه در سطح کشور؛ اولا دستور فرمایید  اعتبارات و امکانات لازم به استان اصفهان تخصیص یابد، ثانیا اختیارات لازم به مدیریت ستاد استانی برای اعمال محدویت‌های ترددی و تعطیلی‌های لازم تفویض گردد.

فضای بی مجلسی، فضای بی دولتی!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز درباره نامه 100 نماینده مجلس به رئیس جمهور و طرح خواسته آنان از وی که مطالبه‌ای مردمی در شرایط حساس کنونی کشور است به نکاتی مهم اشاره کرد.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، مجلس این روزها جلسه علنی ندارد، بنابراین در فضای بی مجلسی ما دچار فضای بی دولتی نیز شده‌ایم.

وی ادامه داد: وقتی به روند فعالیت‌ها و کارها نگاه می‌کنیم می‌گوییم وقتی مجلس وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد چه گلی به سر مردم می‌زند، بماند که اصلاً نظارتی نیز در میان نباشد!

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور هنوز خطر را جدی نگرفته و یا به هر دلیل دیگری عملکرد کنونی نشان می‌دهد که رهبری و فرماندهی با اقتدار و واحدی برای مدیریت کرونا وجود ندارد، گفت: شما ببینید، رژیم لائیک فرانسه با ریاست فرد معلوم الحالی مانند مکرون، چطور به دنبال کنترل بیماری است، او هر روز وضعیت را بررسی و رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: در این شرایط ما به این نتیجه رسیدیم که بارها را به دوش وزارت بهداشت بگذاریم! تا هم به وظیفه اصلی خود که درمان است بپردازد، هم تجهیزات فراهم کند، هم کارخانه‌ها را هدایت و هم مسائل مالی را حل کند! این در حالی است که وزارت بهداشت که نیروی کافی ندارد باید وقت بگذارد و نامه بدهد به وزیر صنعت تا مشکلاتش حل شود! در حالی که این وزارتخانه باید از سوی نهادهای بالاتر هدایت و ساپورت شود تا به وظیفه اصلی خود برسد.

ابطحی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور باید احساس مسئولیت کند و به جای گفتار درمانی و اینکه بگویند هفته‌ای یک بار جلسه می‌گذارم، برای مدیریت این بیماری آنلاین باشد و روزانه وقت بگذارد. با هفته‌ای یک بار که نمی‌شود جلوی این بیماری را گرفت.

وی با اشاره به نامه‌ای که به امضای بیش از 100 نماینده رسیده است، گفت: بنابراین با همکاری آقای حاجی دلیگانی با نمایندگان رایزنی صورت گرفت و معتقدیم در صورت در دسترس بودن نمایندگان تعداد امضاها به بیش از 200 هم می‌رسید.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود مشغول بررسی وضعیت کرونا هستند، تصریح کرد: نماینده، قدرت اجرایی ندارد اما می‌توانیم اکنون این مطالبه مردمی را مطرح کنیم.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب به صراحت اشاره کردند، مسئولان باید احساس مسئولیت کنند و جلسات ستاد هر روز برگزار شود و همه دستگاه‌ها زیر نظر ستاد فعالیت کنند.  

ابطحی با بیان اینکه اگر همه بسیج شوند و تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود و مردم نیز رعایت کنند، می‌توانیم طی دو هفته زنجیره انتقال را قطع کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق این موضوع بهاری همراه با آرامش و شادی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا نشان داد که ظرفیت داخلی ما چقدر عظیم است، هم اکنون در دانشگاه صنعتی 16 شرکت مشغول کار هستند و زمانی که با آنها صحبت می‌کنیم می‌گویند «نکند بعد از تولید محصولات ما و پایان کرونا دوباره بگویند تمام و دوباره این محصولات را وارد می‌کنیم؟»

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت متاسفانه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی بی توجه بوده است، گفت: حجت الاسلام روحانی تنها رئیس جمهور پس از انقلاب است که این همه اختیارات دارد، باید به ایشان بگوییم، شما رئیس جمهور باش، اختیارات لازم را هم داری.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بیماری کرونا سبب شود که دولت به ریل فعالیت برگردد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی معتقدند، وضعیت کنونی کشور در مواجهه با بیماری همه‌گیر کرونا، نیازمند بسیج جدی همه دستگاه‌هاست، البته با مدیریت رئیس جمهور به عنوان شخص نخست اجرایی کشور.

در این میان اگر به برگزاری جلسات ستاد مدیریت کرونا به همان هفته‌ای یک بار با حضور رئیس جمهور بسنده شود و این بی انگیزگی در مدیریت اوضاع، و این بی توجهی به شرایطی که می‌تواند جان ایرانی‌ها را تهدید کند در مردم نیز همچنان دیده شود و نمود عینی آن شلوغی خیابان‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها، جاده‌ها باشد آنگاه قطع زنجیره انتقال دیرتر از آنچه که انتظار می‌رود قطع خواهد شد و این یعنی...

انتهای پیام/ 162/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی مقابله با کرونا هفته ای یک بار رئیس جمهور وزارت بهداشت بیماری کرونا استان اصفهان نماینده مردم حجت الاسلام برای مدیریت مدیریت ستاد جلسات ستاد فضای بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه منافع رژیم اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند، گفت: هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آن‌ها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است، گفت: سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی در مورد دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند. هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: منافع اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند. هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آن‌ها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودی‌ستیزی وجود دارد، در مورد اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک بودند.

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»