Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:22:51 GMT

نقش دعا بر فیزیک بدن

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۰۲۵۴

نقش دعا بر فیزیک بدن

دعا و مناجات به عنوان یکی از ابزارهای بسیار قوی می تواند بعد روحانی انسان را قوی کند و امید و توکل فرد را بالا ببرد و قوت روحانی فرد می تواند باعث تقویت قوای جسمانی او نیز باشد.

خبرگزاری شبستان- گرگان؛ با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، اطلاع رسانی های بسیار خوبی از سوی مسئولین ذیربط، رسانه ها و سایت های مختلف انجام شده است، تقریباً یک پویش مردمی بسیار گسترده انجام شده است و هرکس که می توانست کمکی انجام دهد چه از لحاظ علمی، چه رسانه ای و چه خدماتی، در عرصه عمل وارد شد تا با قلم و قدم خویش بتواند دستگیری و یاری گری کند؛ البته برخی مفسدان، محتکران و زالو صفتان نیز از این آب گل آلود به نفع امیال نفسانی و اغراض حیوانی خودشان نیز بهره برداری کردند که حساب آنان از مردم جداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

باید اذعان کرد که در خط مقدم این فضای ویروس آلوده پزشکان، پرستاران و مجموعه وزارت بهداشت نقش بسیار پررنگ و اساسی را ایفا کرده و می کنند و حقیقتاً جان برکفانه در حال خدمت رسانی و انجام وظیفه هستند، به گونه ای که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ هرکس را که در این راه جان خود را از دست بدهد، از او به عنوان شهید خدمت نام بردند.

 

اما نکته ای که در فضای فعلی جامعه با توجه به گسترش ویروس کرونا حائز اهمیت است و کمتر به آن پرداخته شده است؛ نقش دعا در مقابله با این ویروس است که این مسئله از سوی برخی رسانه های معاند، کم اطلاع و مغرض به عنوان یک مسئله منفی و مضحک به آن پرداخته شده است.

 

بعد از آنکه مقام معظم رهبری پس از توجه دادن مردم به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت از آنان خواست که به خواندن با توجه دعای هفتم صحیفه سجادیه بپردازند عده ای کم سواد و کم اطلاع شروع به سم پاشی و تبلیغات منفی نموده اند؛ که آیا با دعا می توان به جنگ ویروس کرونا رفت؟ در این یادداشت کوتاه سعی داریم که نقش دعا بر فیزیک بدن را با استفاده از برخی از نظرات و تحقیقات اندیشمندان بررسی نمائیم.

 

نقش دعا برای گلبول های قرمز 

محققان در بنیاد علم و ذهن در سن آنتونیوتگزاس از 32 نفر نمونه خون گرفتند و تعدادی از گلبول ها را در محلولی قرار دادند که موجب ورم و ترکیدن آنها می شد. محققان همزمان با این آزمایش از عده ای خواستند تا برای حفظ گلبول های قرمز دعا کنند و برای تجسم بیشتر تصاویری رنگی از گلبول ها به آنها دادند و در کمال شگفتی مشاهده کردند دعا و نیایش به طرز شگفت آوری روند ترکیدن گلبول ها را کند کرد.

 

در تحقیق دیگری که در همان بنیاد انجام گرفت از عده ای خواستند تا برای آرامش افرادی که در اتاق دیگر قرار دارند دعا کنند و نتیجه این بود که افراد بدون اینکه بدانند مورد دعا قرار گرفته اند آرام تر شدند. حتی همین نتیجه هم مورد بررسی قرار گرفت و دیده شد در طول زمان به دنبال وقایعی چون شکست های فردی، جنگ و درگیری سیستم ایمنی بدن به خطر می افتاد و احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی، سکته، اختلال های روده و زخم های گوارشی بیشتر می شود در حالی که با انتقال احساس آرامش از فردی به فرددیگر سیستم دفاعی بدن به صورت غیرمستقیم تقویت می شود.

 

اثبات نیایش از منظر علم فیزیک کوآنتوم

شاید از خودمون این سوال رو بپرسیم اینکه چطور می شود فردی که در ایران، استان تهران زندگی می کند برای فردی دیگر که در ایران، استان خوزستان زندگی می کند دعا کند و این دعا به اون فرد برسد؟ اصلاً چطور این دعا بر روی بدن و روح اون فرد تأثیرمی گذارد؟ مگر می شود؟ ما حتی در دعا کردن های خود هم نیازی به اسم گیرنده نداریم، همین که در ذهن خودمون تصور کنیم این دعای خیر و نیک به سمت چه کسی روانه بشود کافی است ... این امر چطور امکان پذیر است؟ 

 

در قوانین فیزیک جدید، نور را با توجه به کوآنتوم توجیح می کنند، کوآنتوم ذره ای نور است که در حال ارتعاش بوده و زمان و مکان ندارد و به قول مولانا لامکان است. در قرن گذشته انیشتین و سایر پیشتازان علم فیزیک کوآنتومی از سد واقعیت مادی عبور کرده و به دنیای جدیدی گام نهادند و در جدیت خود همگی تجربه ای عارفانه داشتند... 

 

تمام اجسامی که در اطراف شما هستند، خاصیتی مادی دارند. چون آنها را می شود دید، حس کرد، لمس کرد، بوئید و چشید، اگر این اجزاء رو از هم بشکافیم و تا ریزترین جزء آنها پیش بریم، به ذره ای اتم می رسیم، زیرا هیچ اتمی کوچکتر از اتم هیدورژن وجود ندارد، این اتم نخستین ذره ای مادی است که از انفجار اولیه تولید شده است... اما انیشتن به چه چیزی دست یافت؟!!!

 

او در واقع در ورای اتم یک تحول شگفت انگیز را روایت کرد!!! او دید که هر چیز جامدی ناپدید می شود. چون اتم ها از بسترهای انرژی مرتعشی تشکیل می شوند که ابداً استحکام یا جرم یا اندازه ندارند و چیزی ندارند که با حس بتوان آنها را دید یا لمس کرد. کلمه لاتین مورد استفاده به جای آن بسته یا پاکت، کوآنتوم است کلمه ای که برای توصیف واحد انرژی درون اتم انتخاب شده است.

 

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی درباره کوآنتوم را ارائه بدهیم، باید بگوئیم که تمامی عالم هستی از ذرات کوآنتوم تشکیل شده اند، ذرات کوآنتوم وجود دارند، اما در عین حال وجود ندارند، قادر به دیده شدن نیستند، اما تشکیل دهنده هستند، این ذرات دربند زمان و مکان نیستند چون تمام عالم از آنها تشکیل شده است. در معنی واقعی ذرات کوآنتوم نوری زندگی بخش هستند چون انرژی تمام نشدنی و تشکیل دهنده دارند و این ماهیت آیه الله النور السماوات والارض هست، خداوند نور آسمان ها و زمین است و این ذرات انرژی از نوع نور هستند لامکان هستند. یعنی در همه جا حضور دارند و در قید زمان و مکان نیستند. پس به همین علت است که اگر فردی را دعا کنیم، در همان لحظه دعای ما از طریق همین ذرات تشکیل شده بدون صرف هیچ زمانی به شخص مورد نظر می رسد.

 

تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری ها 

یکی از مطالبی که مکرر از سوی رسانه ها و نهادهای بهداشتی کشور در خصوص ویروس کرونا گفته می شود؛ بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن است، این مسئله مبتنی بر این است که ما بتوانیم استرس و اضطراب خودمان را پائین بیاوریم. توجه به دو مسئله می تواند به ما کمک کند که ما بتوانیم براسترس غلبه کنیم:

۱- تغذیه مناسب، استفاده از ویتامین ها و پروتئین های مختلف 

۲- تقویت روحیه و بالابردن اعتماد به نفس با دعا و ارتباط با خداوند 

 

براساس آموزه های دینی، انسان از دو بعد روح و جسم تشکیل شده است و هرکدام از آنها نیازمند احکام ویژه خود است اما هردوی این دو بعد انسانی تأثیرات متقابلی در یکدیگر دارند، یعنی هم روح در جسم اثر دارد و هم جسم می تواند در روح تأثیر بگذارد، بنابراین نمی توان نقش متقابل این دو بعد انسانی (روح و جسم) را در یکدیگر مورد توجه قرار نداد، دعا و مناجات به عنوان یکی از ابزارهای بسیار قوی می تواند بعد روحانی انسان را قوی کند و امید و توکل فرد را بالا ببرد؛ و قوت روحانی فرد می تواند باعث تقویت قوای جسمانی او نیز باشد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: نقش دعا ویروس کرونا دعا بیماری تشکیل شده گلبول ها نقش دعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسینی پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ فقره پرونده تخلف حوزه‌های مختلف دامپزشکی در استان تشکیل شد، ابراز داشت: هدف از این نظارت و بازرسی‌ها برخورد با عوامل تهدید سلامت جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه بهداشت فرآورده‌های دامی از جمله خط قرمزهای این اداره کل است، افزود: با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه از تعداد پرونده‌های تخلف ۳۵ مورد به دادسرا و دادگاه ارجاع یافت، ابراز داشت: قطعاً به منظور پیشگیری از تخلفات انجام نظارت و بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی در دست اقدام است.

حسینی ضمن بیان اینکه ۹۳ پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: هفت پرونده نیز به دایره تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان ارجاع داده شدند.

وی بابیان اینکه طی سال جاری این نظارت‌ها مستمر ادامه دارد، افزود: تشکیل پرونده‌های حقوقی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن حاکی از رشد پنج درصد است.

کد خبر 6097038

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل حیرت‌انگیز یک دریاچه در کویر اصفهان + فیلم
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران