Web Analytics Made Easy - Statcounter

تایوان از زمان شیوع ویروس کرونا در مهار این ویروس موفق عمل کرده است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از زمان پیدایش و شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 160 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و کشورهای زیادی درگیر مبارزه با کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کشورهایی که در مبارزه با ویروس کرونا موفق بوده بدون شک تایوان است.

تایوان تنها 130 کیلومتر با چین فاصله دارد و سالانه میلیون‌ها توریست به این کشور سفر می‌کنند اما با این وجود تاکنون تنها حدود 50 نفر مبتلا به کرونا داشته است.

در ابتدای شیوع کرونا در چین که تعداد مبتلایان کم بودند دولت تایوان بلافاصله دستور داد سلامتی تمام مسافرانی که از ووهان چین به این کشور سفر می‌کنند بررسی شود و پس از شیوع گسترده این ویروس در چین، ورود مسافران چینی به تایوان را ممنوع کرد.

از زمانی که تست کرونای اولین تایوانی مثبت اعلام شد دولت تایوان آمار مبتلایان را به صورت کاملا شفاف اعلام کرد و از مردم خواست روحیه خود را حفظ کنند. همچنین صادرات ماسک و مواد ضدعفونی کننده را ممنوع کرد تا مردم در تامین اقلام مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند.توزیع 6 میلیون ماسک و ضدعفونی کننده دست و همچنین 25 هزار دستگاه ترمومتر در مدارس از دیگر اقدامات دولت تایوان بوده است. مردم تایوان نیز تاکنون با دولت همکاری کرده‌اند و این همکاری باعث پایین ماندن تعداد مبتلایان و مرگ و میر شده است.

تجربه تایوانی ها از سال 2004 و در زمان شیوع بیماری سارس که 73 نفر جان خود را از دست دادند و اقتصاد این کشور تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت نیز به کمک آنها آمده است. آنها با تاسیس «مرکز فرماندهی بهداشت ملی» و یکپارچه‌سازی اطلاعات در آن زمان توانستند ظرف مدت کوتاهی بحران سارس را مدیریت کنند و در حال حاضر نیز این مرکز وظیفه مقابله با کرونا را برعهده دارد.

فیلم/ ایرانی مقیم آمریکا: به ما بدبخت‌ها در آمریکا کمک کنید!انتقاد مسئول سابق بهداشت آمریکا: پزشکان و پرستاران ماسک‌های خود را به یکدیگر قرض می‌دهند +فیلماحتمال تهاجم بیولوژیکی آمریکا با ویروس کرونا/ انتشار جزئیات بیشتر در روزهای آیندهگزارش واشنگتن‌پست|سؤال این روزهای مردم آمریکا؛ چند نفر کشته شده‌اند؟/ ترس از وضعیت سیستم درمانیبحران در کانون کرونای ایتالیا؛ تخت بیمارستانی فقط برای کسانی که شانس زنده ماندن دارندکرونا در ایتالیا؛ 21 سال زندان برای افراد مشکوک به کرونا در صورت نقض قوانین قرنطینه!اولین فرد مبتلا به کرونا در چین شناسایی شدترکیب طب سنتی و نوین درمانی مؤثر برای مبتلایان به کرونا در چینپیرمرد 98 ساله و پیرزن 85 ساله چینی کرونا را شکست دادند+عکسیک ابهام جدید؛ چینی‌ها یک سال پیش، از احتمال شیوع "ویروس کرونا" مطلع بودند؟کمپین سلبریتی‌های کره جنوبی برای خرید ماسک و اهدا به مردم+تصاویرفیلم/ نگرانی‌‌ها از احتمال ابتلای نخست‌وزیر ژاپن به کروناکرونا، مردم صبور ژاپن را هم عصبی کرد+فیلمآزمایش واکسن کرونا از طریق آلوده کردن داوطلبان در انگلیسانگلیس صفحه کاربران شایعه‌ساز درباره کرونا را مسدود می‌کندغارت قفسه‌های سوپرمارکت در انگلیس! + تصاویرسرقت ماسک و ژل ضدعفونی در بیمارستان‌های فرانسهسرقت وسایل درمانی و بهداشتی از بیمارستانهای آلمان پس از شیوع کرونا

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد