Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه و پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست امروز اظهار داشت: در جلسه امروز موضوعات اقتصادی و اینکه موضوع کرونا در شرایط کسب و کار آنها متاثیرگذار بوده ورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اولا تصمیم جمع بر این بود وبر این تاکید کردیم که باید شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم و فعالیت اقتصادی بایدعلیرغم اینکه ما با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم، اما باید فعالیت اقتصادی عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: البته در بعضی کسب و کارها به طور طبیعی شرایط مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده و ما در جلسه دنبال این بودیم بتوانیم به ‌آنهایی که در این شرایط دچار مشکل هستند، کمک کنیم.

روحانی اضافه کرد: دوم اینکه ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند،‌اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.

وی یادآورشد: خدمات دولت هم به طور معمول به مردم خواهد رسید منتهی همه تلاش ما این است فعالیت اقتصادی وخدمات دولت به گونه ای باشد مردم بیشتر در خانه بمانند و یا اگر اقدامی انجام می شود در چهارچوب پروتکل بهداشتی باشد.

رییس جمهوری گفت: نسبت به اینکه کاری تعطیل شود، روز و ساعتی تعطیل شود، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقط ستاد ملی در تهران است استان‌ها به هیچ عنوان حق تصمیم گیری ندارند نه استانداران نه بخش‌های بهداشتی. هر گونه محدودیت در ستاد ملی در تهران تصمیم گیری می‌شود بنابراین در استان‌ها در این زمینه نباید اقدامی صورت بگیرد.

وی افزود: مردم مطمئن باشند کالای مورد نیاز آنها اعم از کالاهای مربوط به مسائل بهداستی و درمانی یا کالاهای مصرفی و روزمره تامین خواهد شد و ذخایر ما به اندازه کافی وجود دارد و هم خریدهای لازم انجام شده  و بنادر ما پر از کالا است و اگر نیاز به ثبت سفارش جدیدباشد، بانک مرکزی ارز لازم آن را تامین کرده و بعد هم تامین خواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: ما با کشورهای همسایه برای رفت و آمد در حال مذاکره هستیم،  مخصوصا برای نقل و انتقال کالا در مرزها که با پروتکل‌های بهداشتی که مورد توافق ما قرار می‌گیرد و در چارچوب و مدنظر سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است وزارت خارجه هم در این زمینه فعال است.

رییس جمهوری همچنین از اتخاذ تصمیماتی در مورد کسب و کارهای خاص خبر داد و گفت: در جلسه امروز دو نوع تصمیم اتخاد شد؛ یک نوع به کسب و کارهایی که در این ایام بیشتر تحت فشار قرار گرفتند اعم از اینکه در شرایطی تعطیل شدند یا اینکه فعالیت آنها عملا خیلی زیاد نیست؛ حمایت از این کسب و کارها ضروری بود.

وی ادامه داد: در بخش مالیات هم تصمیات خوبی اتخاذ شده که برای پرداخت مالیات فرصت سه ماهه به آنها داده شود و مقرراتی که راجع به مالیات است، تصمیم گیری شد که شاید فردا اعلام کنیم، چون برخی موارد را باید فردا در ستاد ملی مطرح و در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

رییس جمهوری بار دیگر تاکید کرد: امهال سه ماهه در زمینه مالیات انجام می‌شود.

 

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ستاد اقتصادی دولت حسن روحانی فعالیت اقتصادی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه و علت گرفتاری‌ها در چیست؟

مردم ریشه و علت گرفتاریشان را باید بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.

به گزارش ایسنا، یک حدیث از امام صادق علیه السلام است که حضرت می فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَالدُّنیا أَکبَرَ هَمِّهِ». کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش دنیا و پول و … بوده و به فکر نماز نباشد به سه تا مصیبت گرفتار می‌شود:

اول: «جعل الله الفقر بین عینیه»، خداوند فقر را مقابل دو چشمش می آورد.

دوم: قلبش پر از غم و غصه می شود.

سوم «شتّت عمله»، کارهایش پراکنده می شود. از این اداره به آن اداره. از این آسانسور به آن اسانسور. به هر دری که می زند نمی‌شود. ده سال است که اختلاف ملکی دارد. هنوز حل نشده. چرا ؟ چون به فکر دنیاست.

در ادامه امام صادق(ع) می‌فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَ الآخرة أَکبَرَ هَمِّهِ»، کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش آخرت باشد برنده است. مثل راننده تاکسی که اول ظهر کنار خیابان پارک می کند تا نماز اول وقت بخواند. با اینکه در آن ساعت اگر بخواهد مسافر ببرد. مسافر زیاد است و درآمدش هم زیاد است. اما با این حال تاکسی را نگه می‌دارد به مسجد می رود و نماز جماعتش را می خواند. بعد سوار می شود و مسافر می‌برد.

افرادی این چنین که مقید به نماز اول وقت هستند «جَعَلَ اللَّهُ الْغَنَاءَ فِی قَلْبِهِ» خداوند غنی و بی نیازی را در قلبشان قرار می‌دهد. یعنی چشمش سیر می‌شود.

همانند «اشیخ محمد حسین زاهد» که چیزی نداشت. اما هر وقت از او می پرسیدی حال شما چه طور است ؟ دو سه بار پشت سر هم می گفت: الحمدلله.

یک الحمدللهی می گفت مثل اینکه همه تهران برای اوست. حالا چیزی هم نداشت. دو اتاق اجاره کرده بود ماهی بیست تومان. گلیم هم زیر پایش بود.

مردم ریشه و علت گرفتاریشان را بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.

منبع: بررسی گناهان کبیره در مواعظ ایت‌الله مجتهدی تهرانی، بوستان قرآن ،چاپ ششم ،1395 ، ص 44 و 45

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • فعالیت ۳۰هزار خادم‌یار رضوی در ۱۹حوزه تخصصی فرهنگی و اقتصادی
  • پورمحمدی: گفتند شما بخورید و بخوابید، لیست شانا رأی می‌آورد /شنیدم ۴، ۵ نفر در دولت تصمیم نهایی را می‌گیرند /رائفی‌پور بیکار است، قالیباف زرنگ!
  • ریشه و علت گرفتاری‌ها در چیست؟
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • یسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی