Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجربه مدیریت بحران در سایر کشورها حاکی از آن است که روسای دولت با تمام توان کابینه را به میدان آورده و فرماندهی عملیات را بر عهده گرفته اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** موسویان: تا زمانیکه با آمریکا دشمن هستیم،بحران ها ادامه دارد

«سید حسین موسویان» از اعضای تیم مذاکره کننده توافق سعدآباد (در دولت اصلاحات) که اکنون در آمریکا اقامت دارد، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«با برجام مشکلات اساسی فنی و حقوقی پرونده حل شد؛ چون در مقطع ریاست‌جمهوری اوباما، وی سیاست "تعامل با ایران" را داشت و بنابراین روند تخاصمات سیاسی – امنیتی بین ایران و آمریکا رو به کاهش رفت و پرونده هم در آژانس از حالت بحرانی خارج شد موضوعات نظامی (پی‌ام‌دی) هم حل شد. با آمدن ترامپ و تشدید روند خصومت آمریکا با ایران، مجددا کلید بحرانی‌شدن پرونده هسته‌ای ایران در آژانس هم زده شده و ممکن است این روند تشدید هم بشود».

موسویان در ادامه گفت:«تا زمانی که دشمنی آمریکا و ایران همین روند را طی کند، بحران هسته‌ای ایران را کش خواهند داد و اگر موضوع هسته‌ای هم حل شود، باز بحران دیگری خلق خواهند کرد...به نظر من مسئله اصلی برجام نیست، بلکه اصل مسئله نوع رابطه آمریکا و ایران است. با این نوع رابطه، در آمریکا چه دموکرات قدرت را در دست داشته باشد چه جمهوری‌خواه، در ایران چه اصولگرا پیروز انتخابات باشد، چه اصلاح‌طلب یا اعتدال‌گرا، اساس مشکل باقی خواهد بود؛ همان‌طور که در ۴۰ سال بعد از انقلاب بوده است».

این عضو تیم مذاکره کننده توافق سعدآباد در ادامه گفت:«اروپایی ها هیچگاه دنبال برهم زدن برجام نبوده و اکنون هم نیستند. آنها همیشه خواستار گفتگو بوده و الان هم هستند».

نگاه طیف اصلاح طلب به آمریکا، نگاه «ارباب-رعیتی» است. برای همین است که این طیف صراحتا آمریکا را کدخدای جهان نامیده و مدعی است تا با کدخدا نبندیم، نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

اصلاح طلبان می گویند، برای رضایت کدخدا، باید بر تمام داشته هایمان چوب حراج بزنیم؛ حالا می خواهد صنعت هسته ای- با کاربردهای بسیار و از جمله تأمین داروی بیماران خاص- باشد، یا صنعت موشکی و توان دفاعی، یا صنعت پرتاب ماهواره به فضا و ... هر آنچه ایران را در مقابل دولت مستکبر و غارتگر و تروریست آمریکا، قوی کرده و مستقل کند، باید از میان برداشته شود.

این طیف، مذاکره و رابطه با آمریکا را عامل گشایش اقتصادی و پیشرفت می نامد؛ ادعایی مضحک که در قضیه برجام، تشت رسوایی آن از بام افتاد. توافقی که علیرغم وعده های رنگارنگ دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب، در نهایت هم ارزش پول ملی را کاهش داد و هم سفره مردم را کوچک کرد.

برخلاف ادعای آقای موسویان، تا زمانیکه دولتمردان به آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن، خوشبین باشند و اعتماد کنند و در مقابل، از اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از استعدادهای عظیم جوانان ایرانی و توان داخلی غفلت کنند، بحران ها ادامه دارد.

** دولت روحانی فقط ۲۰ درصد اختیارات دارد

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «کارنامه دولت در مواجهه با کرونا» به قلم «غلامرضا انصاری» نوشت: « مواجهه دولت با بحران کرونا و کلا ارزیابی کار دولت دو بعد دارد؛ نخست اقداماتی که در اختیار دولت نیست. امروز متصدی ۸۰ درصد اتفاقاتی که در کشور می‌افتد دولت نیست. یا به تعبیری می‌توان گفت که دولت اختیار عمل را در ارتباط با خیلی از مسائل ندارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دوم بحث عملکرد خود دولت در حجم اختیارات ۲۰ درصدی است که به‌نظر می‌رسد دولت دوم آقای روحانی کند و کم‌کار بوده و جسارت و شجاعت استفاده از همان حداقل اختیارات را نیز نداشته است. در صورتی که دولت می‌توانست با شجاعت، جسارت و به‌کارگیری کارگزارانی که اعتقاد و التزام به شعارهای داده شده رئیس جمهور داشتند، شرایطی را فراهم آورد که وضعیتی بهتر از این داشته باشیم. شاید بتوان گفت خیلی از کارگزاران و متصدیان اموری که در ساختار دولت هستند اعتقادی به شعارها و کلیت دولت ندارند یا از جای دیگری دستور می‌گیرند. از این جهت ارزیابی عملکرد دولت کارنامه موفقی را به‌دست نمی‌دهد».

نوع عملکرد شخص رئیس جمهور در مواجهه با موضوع گسترش ویروس کرونا در کشور، انتقاد کارشناسان و طیف های مختلف مردم را در پی داشت. این نوع رفتار رئیس جمهور پیش از این نیز در مقاطعی همچون سهمیه بندی بنزین، سیل، زلزله و...رخ داده بود.

رئیس جمهور براساس قانون، اختیارات و امکانات گسترده ای دارد. به همین خاطر است که هر بار در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان خود را به آب و آتش می زنند و از هیچ اقدامی- ولو زیرپاگذاشتن اخلاق و دروغگویی و شایعه پراکنی و...- فروگذار نمی کنند.

کارشناسان معتقدند که شخص رئیس جمهور در مواقع بحران باید در ستاد فرماندهی حضور مداوم داشته و علاوه بر این با حضور مستقیم در میدان، شرایط بحرانی را مدیریت کرده و اوضاع را سر و سامان دهد.

اما متاسفانه چنین رویکردی در رفتار آقای روحانی مشاهده نمی شود و یکی از انتقادات جدی افکارعمومی از رئیس جمهور در این روزها، حضور کمرنگ وی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا است. 

تجربه مدیریت بحران در سایر کشورها حاکی از آن است که روسای دولت با تمام توان کابینه را به میدان آورده و فرماندهی عملیات را بر عهده گرفته اند.

یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به نوع رفتار رئیس جمهور در مسئله کرونا نوشت:«تنها چیزی که بعد از کرونا تغییری نکرده، مدل اداره کشور توسط آقای روحانی است. وی آنقدر در شش سال و نیم گذشته از راه دور و در محیط ایزوله و بدون تماس با جامعه و کردم، کشور را اداره کرده که انگار ایشان در همه این سالها، مردم را کرونایی می دیده اند».

برخلاف ادعای پرتکرار اصلاح طلبان، دولت، امکانات و اختیارات بسیار گسترده ای دارد. مشکل دولت آقای روحانی این است که اهتمام و اراده ای برای بهره مندی از این اختیارات ندارد و مشکل طیف اصلاح طلب نیز این است که با دروغ کمبود اختیارات، همیشه از پذیرش مسئولیت اقدامات خود شانه خالی می کند.

** آقای سفیر! در پازل عملیات روانی انگلیس بازی نکنید

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «در یک‌سال گذشته پرونده نازنین زاغری، شهروند ایرانی- انگلیسی همچنان گره در رابطه دوجانبه تهران و لندن باقی مانده و به اعتراف بسیاری از کارشناسان حل این مساله می‌تواند اندکی از تنش موجود میان تهران و لندن را بکاهد. تاثیر این مساله در رابطه دوجانبه را چقدر می‌دانید و آیا به عنوان سفیر ایران در لندن در یک‌سال گذشته پیگیر این پرونده در داخل بوده‌اید و دورنمای زمانی برای حل و فصل آن قائل هستید؟» گفت:«زندانی شدن خانم زاغری به علت اینکه مادری صاحب فرزندی کوچک بود در رسانه‌های انگلیس و افکار عمومی این کشور توجه زیادی را جلب کرد. وزارت امورخارجه کشورمان نیز این فضای رسانه‌ای و روانی را به نظام قضایی کشور منتقل کرده است. اما تصمیم‌گیری پیرامون آزادی یا تخفیف مجازات وی در دست نظام قضایی است».

بعیدی نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «سیاست انگلیس مانند دوکشور دیگر بزرگ اروپایی یعنی فرانسه و آلمان حفظ برجام و تعامل سازنده با ایران برای کاهش اختلاف و تنش است که تفاوت زیادی را هم در سیاست‌های آنها با ایران ایجاد کرده است».

«الیاس حضرتی» مدیرمسئول روزنامه اعتماد- و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس- پیش از این صراحتا از متهمان و مفسدان کلان اقتصادی از جمله «شهرام جزایری» حمایت کرده بود.

حالا خبرنگار این روزنامه اصلاح طلب، بر اقدامات ضدایرانی یک جاسوس انگلیسی، سرپوش گذاشته و وی را یک شهروند عادی ایرانی-انگلیسی جا زده که قربانی اختلاف میان ایران و انگلیس است.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. مسئله تأمل برانگیز اینجاست که متاسفانه آقای سفیر ناخواسته در پازل عملیات روانی انگلیس بازی کرده است.

وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در ایران دستگیر و بازداشت شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با ایجاد عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند. نوع رفتار انگلیسی ها، از اهمیت این مهره برای دولت انگلیس و نگرانی لندن از رسواشدن عملیات مهمی که وی بر عهده داشت، حکایت می کرد.

در ادامه، رسانه‌های انگلیسی با انتشار تصاویر احساسی از «نازنین زاغری» - جاسوس دو تابعیتی- و فرزند خردسالش مدعی شدند که زاغری، مادری بی‌گناه است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد. این در حالی است که «نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است.

متاسفانه آقای بعیدی نژاد نیز تحت تأثیر این عملیات روانی انگلیسی قرار گرفت و با انتشار صفحه نخست چهار روزنامه انگلیسی که عکس اول خود را به زاغری اختصاص داده بودند، به این کمپین انگلیسی پیوست!

زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. وی یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

بعیدی نژاد- که پیش از حضور در سفارت ایران در لندن، رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای منتهی به برجام بوده است، پیش از این نیز در دفاع از «عبدالرسول دری اصفهانی» عضو دوتابعیتی تیم مذاکره کننده هسته ای- که به ۵ سال حبس محکوم شد- اظهارت عجیب و غیرقابل قبولی بیان کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام ویژه های مشرق اوباما امریکا انگلیس توافق سعدآباد سید حسین موسویان ترامپ وزارت امور خارجه دولت اصلاحات عبدالرسول دری اصفهانی دولت روحانی حمید بعیدی نژاد اقتصاد مقاومتی نازنین زاغری شهرام جزایری الیاس حضرتی ویروس کرونا برجام آلمان ویژه های مشرق کرونا غلامرضا انصاری صنعت موشکی فرانسه روزنامه شرق جمهوریخواه پی ام دی ویژه های مشرق تیم مذاکره کننده رئیس جمهور نازنین زاغری آقای روحانی بعیدی نژاد اصلاح طلب رسانه ای رسانه ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟

حسن روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، راه‌حل مشکلات کشور را مشارکت مردم در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟

بنا به روایت سایت حسن روحانی، رئیس جمهوری سابق کشورمان، با اشاره به روزهای سخت کشور در ۴۵ سال گذشته، از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تحریم‌های هسته‌ای، اظهار داشت: در روزهای سخت، عمده توان ما برای عبور از مشکلات متکی به حضور مردم بود. مردم با حاکمیت همفکری و همکاری و کمک می‌کردند یا خواست حاکمیت را قبول می‌کردند. در جنگ ۸ ساله اگر مردم نمی‌آمدند و اگر بسیج نبود، ما توان آن را نداشتیم در برابر عراق بجنگیم. اگر صنایع وارد نمی‌شدند ما گلوله توپ و خمپاره نداشتیم. فقط با نیروی مسلح، ارتش و سپاه و ژاندارمری مشکلات حل نمی‌شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشورهای همسایه را بخوریم.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم. در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.

روحانی دلیل بهبود شرایط اقتصادی در دولت یازدهم را امیدواری مردم و حمایت آن‌ها از حاکمیت و دولت دانست و افزود: در آن دوره انقلاب دیجیتال تحقق پیدا کرد. استارت‌آپ‌ها در آن ایام شتاب گرفتند. توسعه پهنای باند در فضای مجازی باعث شد مردم راحت شوند و بسیاری از مشاغل در آن بستر شکل بگیرد. امروز فضای مجازی چگونه است؟ در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، برخی سکوهای اقتصاد دیجیتال را می‌خواهند حاکمیتی کنند. بخش خصوصی را قبلاً خصولتی می‌کردند، الان خصومتی می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی در توزیع قدرت مردم را مشارکت نمی‌دهیم، آن‌ها در اقتصاد هم مشارکت نخواهند کرد. وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ توان هسته‌ای و موشکی جای خود، اتفاقاً رشد اصلی توان هسته‌ای و موشکی در دولت تدبیر و امید رخ داد. مشکل ما ایران‌هراسی و کاهش قدرت بازدارندگی با قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت بود که با حمایت جهانی از پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از سوی ایران و برجام این فضا تغییر کرد. وقتی برجام امضا شد، اولین افرادی که به من تبریک گفتند دوستان منطقه‌ای ما؛ عراق و سوریه و جهاد اسلامی بودند. برجام بازدارندگی ایران را افزایش داد. در آن شرایط که مردم با ما بودند توانستیم مشکلات را حل کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت برویم.

هفتمین رئیس‌جمهور ایران، غفلت از امر توسعه کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: کشورهای اطراف ما در منطقه به فکر توسعه همه‌جانبه هستند اما متأسفانه عده‌ای در داخل فقط به فکر حفظ قدرت یک جناح اقلیت هستند و حتی به فکر حفظ نظام و کشور هم نیستند. کشور بدون توسعه حفظ نمی‌شود. توسعه هم بدون مشارکت مردم، ورود سرمایه خارجی به داخل و رابطه درست با دنیا امکان‌پذیر نیست. الان طرح‌های عمرانی مهمی که در دوره ما ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته را هم دنبال نمی‌کنند؛ فقط برخی مواردی که ما بیش از ۹۰ درصد پیش برده بودیم را به صورت محدود تکمیل می‌کنند.

روحانی خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟ باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

او در پایان از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!