Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:06:56 GMT

نقش پررنگ نگهبانان محیط زیست‌ در شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۰۵۷۵

نقش پررنگ نگهبانان محیط زیست‌ در شکست کرونا

مسعود تجریشی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست یک سازمان نظارتی است بنابراین با دقت و توجه در نظارت می تواند نقش مهمی در انتقال و یا کنترل ویروس ها داشته باشد.

وی اظهار داشت: مثلا آلودگی هوا در انتقال ویروس نقش مهمی دارد چون ویروس بار منفی دارد و می تواند به ذرات بچسبد و با آن بچرخد اینکه می گویند کرونا تا چند متر می تواند جابجا شود اگر ذراتی که در داخل هوا هستند به این ویروس آلوده شوند می توانند تا چند متر نیز جابجا شوند، وقتی که مثلا دو روز خانه یا محل کار خود را تمیز نکنید و بعد از آن یک دستمال بکشید می بینید که سیاه می شود اینها دوده و ذرات معلق در هوا هستند مخصوصا اگر به صورت رس باشند بار الکتریکی دارند و ویروس ها را به خود جذب می کنند که در این حالت می توانند در فواصل بیشتر جابجا شوند، بنابراین آلودگی هوا نقش مهمی در بهبود و کنترل بیمای های واگیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجریشی ادامه داد: بخش دیگری که به سازمان حفاظت محیط زیست بر می گردد بحث پسماندها است که در این زمینه نیز وظیفه ما نظارتی است؛ دستورالعمل آنرا تهیه و به تمام استان ها ابلاغ کرده ایم مبنی بر اینکه حتما باید پسماندهای کرونایی به عنوان زباله های عفونی جمع آوری و به طور جداگانه دفن شوند اما آن چیزی که مهم است این است که جمع آوری زباله های شهری به شهرداری ها بر می گردد که این مساله را تا حدودی پیچیده می کند چون وقتی پسماندهای کرونایی با زباله های شهری مخلوط شوند خودشان می توانند عامل جدی در جابجایی آلودگی از یک نقطه به نقطه دیگر یا انتقال از انسان به انسان دیگری باشند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنابراین آلودگی های زیست محیطی و به عبارتی بهداشت فردی، محیطی، جمع آوری پسماندها و آلودگی هوا همه در این زنجیره انتقالی که سعی می کنیم آنرا قطع کنیم به هم متصل می شوند که می توانند در گسترش ویروس نقش داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنابراین ما در کنترل آلودگی هوا نقش داریم چون یکی از مکانیزم های جابجایی ویروس و باکتری ها آلودگی هوا است و تلاش می کنیم آنرا کنترل کنیم برای همین است که در تلاشیم تا به خودرو ساز تفهیم کنیم که اگر خودروی بی کیفیت تولید کند یعنی اینکه آلودگی هوا را بیشتر کرده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ویروس کرونا پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ویروس کرونا سازمان حفاظت محیط زیست ویروس کرونا سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها