Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سطح شهر بیرجند هشت اکیپ اطلاعات لازم را به مردم می‌دهند و با توجه به اینکه نیاز است حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا بیشتر شود و در شهرستان‌ها نیز تشدید نظارت‌ها بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، با توجه به شیوع ویروس کرونا و براساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گروه‌های اطلاع‌رسانی و اعلام پیام‌های هشداردهنده در خراسان‌جنوبی فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام با هدف آگاه‌سازی همراه با ترغیب مردم برای در خانه ماندن با توجه به فرارسیدن ایام نوروز است و به‌صورت محله به محله اجرا می‌شود تا با افزایش همدلی و همکاری مردم به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنیم.

هم‌اکنون در سطح شهر بیرجند هشت اکیپ اطلاعات لازم را به مردم می‌دهند و با توجه به اینکه نیاز است حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا بیشتر شود و در شهرستان‌ها نیز تشدید نظارت‌ها بیشتر شده است.

با وجود هشدارهای صورت‌گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر عدم حضور در مکان‌های شلوغ مانند بازار، فروشگاه‌ها و غیره مردم توجه آن‌چنانی به این توصیه‌ها نکرده و این ویروس منحوس را جدی نگرفته‌اند و همچنان حضور در این مراکز را بر ماندن در خانه ترجیح می‌دهند.

طبق آخرین سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ابتلا به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی صعودی است و از مردم درخواست شده در خانه بمانند تا با قطع زنجیره ابتلا به ویروس، از موارد بستری در بیمارستان و به تبع آن افزایش آمار مرگ و میر کاسته شود.

دهقانی با با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای بدون آلودگی به کرونا در استان وجود ندارد و قطعا آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از افراد بستری شده در بیمارستان‌ها است، مطرح کرد: خراسان‌جنوبی چهاردهمین استان از نظر میزان بروز کرونا است و زیرکوه بالاترین میزان بروز شهرستانی در خراسان‌جنوبی را دارد.

 انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کرونا ابتلا به کرونا هشدار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خانه بمانید روند صعودی کرونا خرید بازار بی توجهی به کرونا مرگ و میر اطلاع رسانی بیماری کرونا خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر