Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی درخواست‌ها مبنی بر قرنطینه شدن استان گفت: در شرایط قرمز قرنطینه شدن قرار نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه در دیداری که نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان داشت به شرایط کشور در پی ورود ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با عنایت خداوند و حمایت‌های جامعه روحانیت و مردم بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی این شرایط یکی از نقاط قوت در استان حمایت همه جانبه مسوولان و مردم از دانشگاه بود در همان روزهای نخست ورود کرونا به کشور بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی شهید جلیل به عنوان بیمارستان معین انتخاب و مجهز شد و برای نیرو و  تجهیزات با وزارتخانه رایزنی کردیم که در زمان ورود ویروس آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۸۰ نمونه آزمایش از استان به تهران ارسال شد که با ۲۶ مورد کمترین موارد مثبت در استان را داشتیم،ضمن اینکه جواب حدود ۴۰ نمونه را هنوز دریافت نکردیم امیدواریم جواب این تعداد منفی باشد.

این مسوول با بیان اینکه یکی از استان‌های پاک کشور در تعداد مبتلایان به کرونا هستیم، افزود: نقاط قوت استان حمایت‌های استاندار، حوزه‌های سیاسی، سپاه، سازمان‌های نظامی و امنیتی و شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها است که تمام توان خود را برای کنترل بیماری به کار بسته‌اند.

یزدان‌پناه بیان کرد: جامعه روحانیت استان در این شرایط کنار مجموعه بهداشت و درمان است. همچنین از مجموعه همکاران پزشک، پرستار، پیراپزشک، نیروهای خدماتی، اداری و مجموعه دانشگاه قدردانی می‌کنم که با وجود کمبود تجهیزات تلاش کردند تا اختلالی در خدمت‌رسانی ایجاد نشود.

وی خواستار همکاری روحانیون در موضوع حساسی شد و گفت: مسئله‌ای که از آن احساس خطر می‌کنیم این است که مردم استان که در سایر استان‌های آلوده مانند تهران، قم، اصفهان و سایر استان‌ها با تعطیلی ایام نوروز به استان بازمی‌گردند آنها می‌تواند منشا آلودگی باشد و بعد از ورود به استان اگر علائمی داشته باشند کتمان می‌کنند لذا خواستار استفاده از ظرفیت روحانیون در این خصوص هستیم.

یزدان‌پناه بیان کرد: کسانی که وارد استان می‌شوند باید ۱۰ تا ۱۴ روز در قرنطینه باشند البته برخی‌ها انتظار دارند استان را به صورت کامل قرنطینه کنیم اما قرنطینه برای شرایط قرمز است و ما در شرایط قرمز نیستیم.

وی به استقرار ۱۲ تیم غربالگری در استان اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهند. ضمن اینکه در این شرایط حساس از ظرفیت روحانیون برای توصیه به مردم و اینکه در خانه بمانند و مگر در موارد ضروری از خانه خارج نشوند استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روحانیون به مردم توصیه کنند مراسمات عمومی مثل حضور در قبرستان‌ها، تشییع جنازه‌ها و .... را محدود کنند تا از این فاز بحرانی عبور کنیم.

وی به همکارانش در حوزه پزشکی توصیه کرد همانطور که  روحانیون توصیه‌های جامعه پزشکی را پذیرفتند و به آنچه خیر و سلامت مردم در آن بود پای بند بودند جامعه پزشکی به نصایح روحانیون نیز توجه کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس دانشگاه علوم پزشکی سرپرست دانشگاه ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی شرایط قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد