Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز شنبه گزارش داد شاهزاده "بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز" از فوریه 2019 توسط پسرعمویش "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی بازداشت شده است. این شاهزاده خانم در حالی‌که قصد سفر درمانی به سوئیس را داشت، بازداشت شد و او یک فایل ویدیویی از صحنه بازداشتش در منزل خود را به همراه دارد.

اخبار بین الملل-  این روزنامه اسپانیایی در خبری ویژه نوشت، شاهزاده بسمه بیش از یک سال است که به دستور پسرعمویش، محمد بن سلمان در زندان "الحائر" خارج از ریاض بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، همه چیز در 28 فوریه سال گذشته میلادی اتفاق افتاد که شاهزاده بسمه با شرکت هواپیمایی "ردستار" قرارداد بست تا در ازای 80 هزار یورو، او را برای درمان به سوئیس منتقل کند. به نظر می‌رسد که وی به همراه خانواده‌اش مجوز این سفر را دریافت کرده بوند ولی در آخر کار، هواپیما از فرودگاه بلند نشد.

روزنامه "آی بی سی" تأکید کرد، 9 نفر در منزل شاهزاده بسمه در شهر " جده " منتظر او بودند، و این افراد در حالی‌که در آپارتمام این شاهزاده حضور داشتند، برخی از آنها متوجه دوربین‌های مداربسته شدند لذا اقدام به پوشاندن آنها کردند تا فیلمبرداری از صحنه امکان نداشته باشد. این روزنامه البته ویدیوی مربوط به این صحنه را منتشر کرده و نوشته است بسمه بلافاصله پس از آنکه به همراه دو دخترش به منزل‌شان برگشتند، توسط این افراد دستگیر شد.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به شاهزاده بسمه نوشت، افراد حاضر در منزل شاهزاده به وی گفتند که ولیعهد می‌خواهد با او صحبت کند و او در آن زمان فهمید که دیداری با پسر عمویش در کار نیست بلکه دستگیر خواهد شد. این منبع افزود، از آن زمان، شاهزاده بسمه در سلول 108 بخش "بی" زندان الحائر به‌سر می‌برد و هفته‌ای یک بار اجازه دارد با خانواده خود تماس بگیرد، و خانواده او نمی‌داند که این شاهزاده خانم تا چه زمانی در بازداشت خواهد بود و وضعیت سلامتی او نیز وخیم است.

شاهزاده بسمه ، زمانی که در اروپا به‌سر می‌بُرد مقالاتی درباره وضعیت زنان عربستانی و اصلاحات سیاسی می‌نوشت. او در سال 2016 با میانجیگری پسرعمویش "محمد بن نایف" ولیعهد وقت، به کشور بازگشت و از "ملک سلمان" خواست تا اراضی وسیعی را که متعلق به پدرش " ملک عبدالعزیز " در الطائف است و نیز حساب‌های بانکی وی در سوئیس تقریبا به مبلغ 2 میلیارد دلار را بازگرداند. ولی، بعد از آن‌که محمد بن سلمان دستور کنار زدن بن نایف از کرسی ولیعهدی و بازداشت شماری از شاهزاده‌ها را صادر کرد، شاهزاده بسمه نیز بازداشت شد. گفته می‌شود این شاهزاده تنها زنی است که به همراه دیگر شاهزاده‌ها دستگیر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد بن سلمان جده شاهزاده شاهزاده بسمه زنان عربستانی ملک عبدالعزیز جده عربستان بن سلمان شاهزاده بسمه رسوایی سعودی شاهزاده بسمه بازداشت شد بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است

ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران دانشجو در این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی...»

بیشتر بخوانید: کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه پیشتر نیز در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشته بود: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز پنجشنبه به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

در حالیکه هر روز پرده جدیدی از جنایات ارتش تروریست صهیونیستی برملا می‌شود و رژیم صهیونیستی حتی به توصیه‌های ظاهری دولت آمریکا برای توقف نقض قوانین بین‌المللی، تجاوز و تنش آفرینی در سطح منطقه‌ای و پرهیز از انجام جنایت جنگی گسترده علیه کودکان و زنان بیگناه و بیماران و مجروحان بی اعتنایی می‌کند، ارائه حمایت‌های مالی کم سابقه به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و بطور همزمان مقابله با اعتراضات خودجوش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده دوگانگی آشکار بین مواضع ظاهری و رفتار سیاسی آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228423 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!