Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران با بیان اینکه تعداد ۴۶ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان بوشهر تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند گفت: در نیمه دوم سال جاری از مرکز و موسسه فرهنگی و قرآن و عترت پویا و فعال استان بوشهر حمایت های مالی چشمگیری صورت گرفته است.

«ابراهیم کامران» صبح یکشنبه (25 اسفند) در گفتگو با  خبرگزاری شبستان از بوشهر با اشاره به اختصاص بیش از 800 میلیون ریال به مراکز و موسسات فرهنگی و قرآن و عترت در نیمه دوم سال جاری اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست واگذاری طرح ها و برنامه های گسترده و متنوع فرهنگی، هنری و به ویژه در حوزه تخصصی قرآن در طول سال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات پویا و تاثیرگذار حمایت های صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به توسعه طرح های محتوایی آموزشی و آزمون های سراسری قرآن و عترت با مشارکت موسسات و مراکز مربوطه و همچنین در راستای حمایت و تقویت فعالیت های این موسسات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاده اسلامی در نیمه دوم سال جاری بیش از 35 مرکز و موسسه فرهنگی و قرآن و عترت استان بوشهر مورد حمایت های مالی این اداره کل قرار گرفته اند.

 

کامران با بیان اینکه تعداد ۴۶ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان بوشهر تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت ها و همچنین تاثیرگذاری آن ها نسبت به دوره های پیش از این حمایت های صورت گرفته در این دوره رشد چشمگیری داشته است.

 

وی با اشاره به بخشی از فعالیت ای صورت گرفته توسط موسسات و مراکز فرهنگی قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: فعالیت های عمومی و تخصصی آموزشی، فرهنگی هنری با محوریت و موضوعیت قرآن و عترت در مقاطع سنی مختلف از ۵ سال به بالا و در سطوح متفاوت مقدماتی، متوسطه و تکمیلی و در دو بخش قرآن و عترت که رشته های حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیر، تدبر، سبک زندگی اسلامی، بنیاد تحکیم خانواده، رشد فضائل اخلاقی اجتماعی از بخش قرآن شناسی است و رشته های صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، ادعیه و مناجات خوانی از جمله رشته هایی، در بخش عترت شناسی می باشد از مجموعه فعالیت ها و جامعه هدف این موسسات است.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این دوره ها و کارگاه های آموزشی و فرهنگی، تربیت و پرورش نیروی انسانی کارآمد و ماهر و متعهد در طراز قرآن و عترت است و جامعه کنونی ایران اسلامی نیازمند نیروهایی با ویژگی های تربیت قرآنی می باشد.

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه فعالیت های قرآنی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی استان بوشهر خبرگزاری شبستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی قرآن و عترت قرآن و عترت موسسه فرهنگی استان بوشهر فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا