Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@10:46:26 GMT

بازار بزرگ تهران همچنان پرتردد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۰۵۲

بازار بزرگ تهران همچنان پرتردد

همشهری آنلاین / سروش جنابی : یکه تازی «کرونا» در سطح شهرهای بزرگ و کوچک این روزها علاوه بر خانه نشین کردن مردم در آستانه فرارسیدن سال نو، اقتصاد کشور را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. مشاغل زیادی این روزها در سایه منحوس این ویروس وارداتی که حالا در دنیا حکمرانی می کند، متضرر شده و کرکره شان را پایین کشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در بازار تهران با وجود همه هشدارها، مردم همچنان تردد دارند و این مسئله نگرانی هایی را برای همه به همراه داشته است.

از غذاپزی های قدیمی بازار دیگر بوی غذا به مشام نمی رسد. اما مالکان آنها با بساط کردن سایر مایحتاج این روزهای مردم می کوشند به درآمد اندکی دست یابند. «رضا»، یکی از کسبه ای است که این روزها به جای ساندویچ، «ماسک» می فروشد و می گوید: «حدود 20 روز است که کسی جرات نمی کند بیرون از خانه غذا تهیه کند. ما هم چاره ای نداریم. شب عید است و باید هزینه های زندگی مان را تامین کنیم. برای همین به فروش ماسک که نیاز امروز مردم است، روی آوردیم!»

هر چه بی رونقی در مغازه های بازار بیداد می کند، بساط دستفروشی در حاشیه بازار داغ داغ است؛دستفروشانی که مشتریان زیادی دور آنها حلقه زده اند. «مصطفی»، یکی از کسبه بازار می گوید: «مردم به بازار می آیند اما کسی از مغازه ها خرید نمی کند و بیشتر بساط دستفروشی داغ است. »

او می گوید: «هر روز خبر تعطیلی بازار تهران دهان به دهان می شود اما در عمل خبری نیست، تا زمانی که بازار به صورت رسمی تعطیل نشود ما مجبوریم حتی اگر فروش نداشته باشیم سر کار حاضر باشیم .»

حرف های این مرد میانسال را همکارش ادامه می دهد و می گوید: «از یک سو رادیو و تلویزیون مردم را به خانه نشیی دعوت می کنند از سوی دیگر فروشگاه های زنجیره ای جشنواره تخفیف نوروزی می گذارند. کسی که برای خرید از این فروشگاه ها از خانه بیرون می آید سری هم به بازار می زند. اما این روزها عملا در بازار، خرید و فروشی صورت نمی گیرد.»

حاج «علی بخشی» می گوید: «اگر قرار است مردم در خانه بمانند اعلام رسمی کنند که بازار تهران تعطیل است ما هم به زندگی مان می رسبم. بازاریان تا روزی که از سوی دولت تعطیلی بازار اعلام نشود مجبورند سرکار حاضر باشند و این وضعیت نیمه تعطیل دردی از ما درمان نمی کند.»

مصوبه ای مبنی بر تعطیلی بازار نداریم

هر چند به قول بازاریان هر روز شایعه تعطیلی بازار دهان به دهان می شود و این شایعات از روز شنبه قوت بیشتری به خود گرفته است، اما هیچ یک از مسئولان آنها را تائید نکرده اند.

«محسن حاتمی»، شهردار ناحیه 3 منطقه 12 در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: «تعطیلی بازار تهران تا به امروز شایعه ای بیش نیست و ما همچنان منتظر ابلاغیه مصوبه ای در این باره از سوی استانداری تهران هستیم.»او ادامه می دهد: «تعطیلی بازار تهران تابع دستور استانداری تهران است و همه شایعات در این باره را تکذیب می کنیم.»

حاتمی می افزاید: «درست است بازار تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد اما مردم باید به هشدارهای مسئولان بهداشتی و دولتی گوش توجه و با در خانه ماندن، زنجیره ابتلا به این بیماری را در شهر قطع کنند.»

حاتمی با اظهار تاسف از وضعیت کسب و کار کسبه بازار در این روزها می گوید: « تداوم این شرایط به ضرر همه است. اگر بازاریان امروز خواستار تعطیلی بازار هستند چون ایمان دارند تداوم این وضعیت و بلاتکلیفی شان خسران اقتصادی زیادی به کسب و کارشان وارد می کند. همه می خواهند با شکست «کرونا» و بازگشت زندگی به شرایط عادی، دوباره شاهد رونق کسب و کارهایشان باشند.»

کد خبر 492857 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۲ كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۲ كرونا در ايران تعطیلی بازار بازار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد

سرگرد محمد احمدی گفت: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟