Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@13:08:41 GMT

تمام برنامه‌های گردشگری در منطقه آزاد ارس تعطیل است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۵۰۴

تمام برنامه‌های گردشگری در منطقه آزاد ارس تعطیل است

فاطمه منیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی کاشانه مهمان‌ها، سوئیت‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی گردشگر و مسافر پذیرش نخواهند کرد.

وی افزود: همچنین در راستای عدم نارضایتی مسافران، بر اساس بخشنامه همه این اماکن موظف به استرداد وجه رزرو بدون جریمه بوده و این موضوع بطور مستمر توسط کارشناسان حوزه گردشگری نظارت و ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منیری در خصوص مراکز پذیرایی گفت: به تمامی مراکز پذیرایی اعلام کرده‌ایم حتی المقدور ارائه خدمات نکنند، مگر با اجرای کامل و دقیق پروتکل بهداشتی؛ ارائه هرگونه خدمات دخانیات و قلیان نیز در تمامی سفره خانه‌های سنتی و کافه رستوران‌ها ممنوع است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهایی در خصوص پذیرش نشدن مسافران و گردشگران توسط مراکز گردشگری، با کسانی که بر خلاف مصوبات مقابله با کرونا اقدام می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: به شرکت نفت نیز اعلام شده در تمامی جایگاه‌ها، سوختگیری توسط اپراتورها انجام گیرد و اپراتورها ملزم به استفاده از دستکش هستند.

منیری خاطرنشان کرد: مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری ارس جهت حمایت دولت و جبران خسارت در سامانه آمار و تاسیسات گردشگری کشور ثبت نام کنند.

مدیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی ارس گفت: به تمامی مراکز اقامتی و تاسیسات حوزه گردشگری ابلاغ شده است در سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار تاسیسات گردشگری ثبت نام کنند.

وی افزود: این امر در راستای حمایت دولت از خسارت تعطیلی این مراکز جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می گیرد.

منیری با اشاره به این‌که تمامی مکان های گردشگری و تاریخی به طور متناوب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، افزود: تمامی برنامه‌های حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس به بعد از پروسه ریشه کنی ویروس کرونا موکول شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک همچون سال‌های قبل بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران ارس باشیم.

به گزارش ایرنا، سازمان منطقه آزاد ارس در روزهای اخیر علاوه بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدامات متعددی در خصوص گندزدایی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و سطح شهر و ادارات، اطلاع رسانی عمومی نسبت به رعایت الزامات بهداشت عمومی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز به مرکزیت شهر جلفا واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا رستوران ها صنایع دستی گردشگری مسافران نفت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی