Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حاشیه بهره‌برداری از این دستگاه، اظهار داشت: از صفر تا ۱۰۰ روند تولید این دستگاه برعهده شرکت‌های فناور استان بوده است که با توجه به شرایط بحران کرونا و نیاز جدی به ماسک، می‎تواند بخش زیادی از نیاز استان را تامین کند.

اسماعیل پیرعلی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان و کمبود جدی ماسک، ۲ شرکت فناور استان نسبت به تولید دستگاه دوخت ماسک پیشگام شدند و در همین راستا هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از طرح موضوع تا بهره‌برداری از دستگاه تولید ماسک در استان ۲ هفته زمان برده است، تصریح کرد: صدور مجوز، تهیه مواد اولیه، اعطای تسهیلات و جانمایی استقرار دستگاه در این مدت زمان طی شد و اکنون این دستگاه وارد مرحله تولید شده است.

رییس پارک عام و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، مواد اولیه در اختیار شرکت قرار داده می‌شود و پس از دوخت، ماسک‌ها با پرتودهی گاما استریل می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با قدردانی از تلاش نخبگان و شرکت‌های فناور استان، اظهار داشت: با راه‌اندازی دستگاه دوخت ماسک، نیاز کادر درمان و بخشی از نیاز مردم استان به ماسک تامین می‌شود.

مجید شیرانی افزود: بیشتر فرایند دوخت ماسک به وسیله این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و سپس ماسک‌های تولیدی از طریق پرتودهی گاما استریل شده و توزیع می‌شود.

وی، نیاز کادر درمان به ماسک را روزانه ۱۵ هزار ماسک و نیاز مردم را روزانه ۱۰۰ هزار ماسک اعلام کرد و گفت: این دستگاه با تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک علاوه بر تامین نیاز کارکنان بیمارستان، بخشی از نیاز مردم استان را نیز پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در این استان، تهیه ماسک با مشکل جدی مواجه شد و بسیاری از مردم به دوخت ماسک‌های پارچه‌ای روی آورند که با راه‌اندازی این دستگاه بخشی از مشکل کمبود ماسک در این استان برطرف می‌شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکنون ۴۹ نفر در این استان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که از این تعداد ۷ نفر تاکنون جان باخته و ۲۱ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری پارک علم و فناوری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری پارک علم و فناوری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری پارک علم و فناوری بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا دوخت ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • نقص فنی مینی‌بوس در چهارمحال و بختیاری 5 مصدوم برجای گذاشت
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد