Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: جهت جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بیماریابی‌ خانه به خانه برای ۶۰ هزار خانوار رفسنجانی و اناری انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان دکتر احمد جمالی زاده امروز (۲۵ اسفند) در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح از ۱۰ روز قبل در شهرستان های رفسنجان و انار با هدف شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در حال اجراست و تاکنون نیز پرسنل و عوامل مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در سطح روستاها و شهرها با ۶۰ هزار خانوار تماس تلفنی برقرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: در این تماس اطلاعات اعضای خانوار اینکه آیا شخص دارای بیماری های زمینه ای قلبی ریوی، تنفسی و کلیوی در خانه آنها زندگی می کند؟ دریافت می کنند.

 

 


وی ادامه داد: همچنین در این ارتباط تلفنی توصیه ها و آموزش هایی شامل رعایت نکات بهداشتی، نحوه خرید و مصرف نان، نحوه ضدعفونی خریدهای منزل، ضدعفونی و گندزدایی منزل به سرپرست خانوار داده می شود تا سطح آگاهی مردم از کرونا ویروس افزایش یابد و بتوانند با این ویروس مقابله کنند.

 

 


وی تصریح کرد: برای شستشو و ضد عفونی اماکن پرتردد و عمومی رفسنجان مواد گندزدایی به همت ‌شهرداری رفسنجان و معاونت بهداشتی دانشگاه در اختیار خادمین موکب های اهل بیت(ع) شهرستان  قرار گرفت که در ۳ نوبت ۱۴پمپ بنزین، ۵ جایگاه پمپ گاز در سطح شهر  با نظارت نیروهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضدعفونی  شدند.

 

 


دکتر جمالی زاده با اشاره به اینکه با رعایت نکات ساده این بیماری را شکست خواهیم داد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت در ۳ نوبت دستگاه های خودپرداز  در سطح شهر شستشو و ضدعفونی شدند که این فعالیت ها ادامه دارد.

 

 


وی با اشاره به اینکه برای متولیان ۷۷ مسجد شهرستان آموزش های گندزدایی داده شده و این مساجد گندزدایی شدند، تصریح کرد: همچنین مراکز پرتردد، مراکز تاکسی های بین شهری، پارک ها، معابر اصلی شهر، فرودگاه، بوستان ها، وسایل ورزشی، امامزاده ها و سرویس های بهداشتی بین جاده ای، ایستگاه های اتوبوس، ترمینال مسافربری، اتوبوس ها و خط واحدهای درون شهری از جمله مراکزی بود که برای جلوگیری از شیوع کرونا گندزدایی و ضدعفونی شده است.

 

 

 

‌وی خاطرنشان کرد: جمعیت ۳۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌ های رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هستند و خدمات بهداشتی و درمانی به این جمعیت ارائه می شود.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بهداشتی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک