Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی: بزرگ‌ترین سالن ورزشی استان قم با ظرفیت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تماشاگر قرار بود در ۵ اسفندماه امسال به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم که متولی این مجموعه است تصمیم گرفت تا نام این سالن ورزشی را به پاس دلاوری و رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نام این سردار پرافتخار اسلام نام‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس منحوس کرونا اما برنامه‌ها را به هم ریخت و با گسترش این ویروس در قم از روزهای پایانی بهمن‌ماه، جشن روز مهندس هم که قرار بود ۵ اسفندماه در این سالن برگزار شود لغو شد، تا این اجتماع سالانه مهندسان موجب اشاعه کرونا نشود.

از همان روزهای ابتدای زمزمه ورود این ویروس و شیوع یک‌باره آن در بین قمی‌ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به مسئولان استانی آمادگی هر نوع همکاری برای مقابله با این ویروس را اعلام کرد و در این راستا پیشنهاد داد که فضای سالن ورزشی شهید سلیمانی در منطقه پردیسان را برای برپایی بیمارستان در اختیار خواهد گذاشت که این پیشنهاد پس از بررسی‌های صورت گرفته مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد تا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیمارستان سیاری را با ۵۰ تخت در این مجموعه ورزشی برپا کند.

امیر سرتیپ دوم بهزاد مؤذنی رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای ابتدایی اسفندماه امسال به قم سفر کرد و پس از بازدید از محل برپایی بیمارستان سیار ضمن اعلام موافقت با این محل برای راه‌اندازی بیمارستان در ظرف چند روز دستور داد تا کلیه پرسنل و تجهیزات مورد نیاز برای این امر به قم اعزام شوند.

۵۰ نفر از کادر درمانی پزشکی عمومی، عفونی و داخلی که بیشترین نیاز در عرصه مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌روند و همچنین پرستاران، پزشکیاران، بهیاران، نیروهای آزمایشگاهی، بهداشت روان و بهداشت محیط و نیروهای پشتیبانی کننده در کنار پزشکان به این بیمارستان سیار اعزام شدند تا بتوانند خدمات درمانی به اهالی پردیسان ارائه کنند.

هدف برپایی بیمارستان سیار ارتش غربالگری مراجعین است

امیر سرتیپ دوم بهزاد مؤذنی، رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش به خبرنگار مهر گفت: هدف از برپایی این بیمارستان صحرایی در واقع غربالگری مراجعین است و از آنجا که در منطقه پردیسان مراکز درمانی اندکی وجود داشته تصمیم گرفته شد تا بیمارستان صحرایی ارتش در این منطقه برپا شود تا کسانی که علائم اولیه بیماری کرونا را دارند به بیمارستان‌های شهر که خطر ابتلاء در آن مراکز زیاد است مراجعه نکنند.

روزانه بالغ‌بر ۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا با مراجعه به بیمارستان سیار ارتش مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرند

وی افزود: در این بیمارستان سیار بیماران توسط پزشکان عمومی و متخصص مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورتی که احتمال بیماری کرونا در مراجعه کنندگان درصد بالایی داشته باشد به بیمارستان‌های شهر قم جهت بستری و طی مراحل درمان اعزام می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه روزانه بالغ‌بر ۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا با مراجعه به بیمارستان سیار ارتش مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار بیمار مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده و افرادی که علائم ابتدایی این ویروس را داشتند ضمن ارائه توصیه‌های پزشکی و مشاوره‌های لازم به مراکز درمانی سطح شهر اعزام شده‌اند.

توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در بخشی از این بیمارستان سیار، غرفه‌ای برای ارائه مواد ضدعفونی کننده دایر کرده که به صورت رایگان در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد؛ آزمایشگاه و همچنین داروخانه‌ای نیز در این مرکز راه‌اندازی شده تا بتواند نیازهای ابتدایی بیماران را برطرف کند.

در همان روزهای ابتدایی برپایی این بیمارستان سیار، برخی از جوانان و اهالی منطقه پردیسان با حضور در محل برپایی بیمارستان با اهدا شاخه‌های گل از تلاش‌های ارتش جمهوری اسلامی و کادر درمانی تشکر کردند.

آزمایشگاه و داروخانه‌ای در بیمارستان سیار ارتش در قم راه‌اندازی شده تا بتواند نیازهای ابتدایی بیماران را برطرف کند

آیت الله محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز با حضور در این بیمارستان سیار، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن، از همت و تلاش پرسنل بهداری ارتش در برپایی این مرکز در جهت مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و نقش نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، ارتش و بسیج را در یاری رساندن به ملت در این شرایط کنونی را با اهمیت ارزیابی کرد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که طی حکمی از سوی فرمانده کل ارتش، به عنوان فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش در خصوص مقابله با ویروس کرونا منصوب شده بود، نیز در روزهای گذشته با سفر به قم و حضور در این بیمارستان سیار از نزدیک در جریان ارائه خدمات در این مرکز قرار گرفت و بر ادامه خدمات دهی تا پایان نابودی این ویروس منحوس تأکید کرد.

حجت الاسلام قوامی امام جمعه پردیسان قم نیز از این مجموعه بازدید کرد و بیمارستان سیار ارتش را از نیازهای این منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با ادامه خدمات دهی مراکز این گونه، شاهد کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها باشیم.

همکاری جامعه پزشکی و مهندسی با ارتش قهرمان در برپایی این بیمارستان سیار در سالن ورزشی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نمونه‌ای بارز از همدلی و همکاری مجموعه‌های مختلف در کشور است تا سایه این ویروس منحوس هر چه زودتر از کشور عزیزمان رخت بربندد.

کد خبر 4878961

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ کیومرث حیدری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم قم ویروس کرونا بوشهر ایلام ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا گرگان شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین شیراز استانداری سمنان زاهدان بیرجند مشهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیمارستان سیار ارتش بیمارستان سیار برپایی بیمارستان سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد