Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی اعطا در تشریح جزییات طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذی نفعین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» گفت: در 23 دی ماه سال ٩٧ مصوبه ای تحت عنوان طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران در شورای شهر به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به موجب این مصوبه در ٢٢ منطقه و معاونت شهرسازی و معماری، ٢٣ کمیته نما تشکیل شده که تصویب طرح نمای ساختمان‌ها به عنوان بخشی از فرایند صدور پروانه بر عهده این کمیته ها است.

وی تصریح کرد: طبق تبصره ۶ ماده ۴ مصوبه سال ٩٧ درج نمای تایید شده در پروانه عملیات ساختمانی الزامی و صدور پروانه ساختمان بدون درج نمای تایید شده در آن ممنوع است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شرایط اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا جلسات کمیته‌های نما تشکیل نمی شود، اضافه کرد: اگرچه شهرداری الگویی را برای تشکیل جلسات کمیته‌ها به صورت مجازی در نظر گرفت؛ اما عملا امکان پذیر نشد و در حال حاضر در مناطق با تعداد قابل توجهی از پرونده ها مواجه هستیم که این ها تمامی فرآیندهای لازم را طی کرده‌اند و صرفا به دلیل اینکه جلسات کمیته های نما تشکیل نمی شود امکان گرفتن پروانه برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکان این وجود نداشت که بر خلاف مصوبه پیشین خود به شهرداری اجازه دهیم به صورت تعهدی عمل کنند، اضافه کرد: با تصویب طرح دو فوریتی«اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذی نفعین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» برای دو ماه به صورت تعهدی این امر به تعویق می افتد.

در نهایت پس از بحث و بررسی در صحن شورای شهر تهران دو فوریت طرح و کلیات آن با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 492923 برچسب‌ها شورای شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر شورای شهر شهر تهران کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار واحد دامی پروانه چرا برای روستائیان و عشایر استان صادر شده است، گفت: سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت دام عشایر وارد مراتع استان شده بود.

اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد دام عشایر کاهش یابد، اظهار کرد: در بازدیدی که از عشایر استان صورت گرفته، گله آنچنانی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد دام عشایر استان همدان ۴۵۰ هزار رأس است، تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار سامانه عشایری در استان وجود دارد که به ازای هر هکتار برای یک رأس دام پروانه چرا صادر می‌شود.

خزایی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف منابع طبیعی در راستای حفظ مراتع رعایت تقویم کوچ است، ادامه داد: سال گذشته تقویم کوچ با دقت رعایت شد و حتی تعدادی از عشایر دیرتر وارد استان شدند و امسال نیز بارش‌ها کمک کرده و عشایر هنوز به مراتع نرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه وضعیت پوشش مراتع استان بهتر از نرمال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت پوشش گیاهی مراتع بهتر شده و پیش‌بینی‌هایی برای اطفاء حریق و آتش‌بُر صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه برای چرای دام عشایر وجود داشته باشد و به اندازه ظرفیت مراتع تعلیف دام صورت بگیرد، گفت: تعدادی از فرزندان عشایر شغل پدران خود را ادامه می‌دهند و به کار دامپروری اشتغال پیدا می‌کنند، در حالی‌که ظرفیت مراتع افزایشی نداشته است، بنابراین باید مشاغلی غیر از دامپروری نظیر زنبورداری و صنایع‌دستی برای فرزندان عشایر ایجاد شود.

خزایی با بیان اینکه کسانی‌که خارج از چهارچوب عشایر دام خریداری کرده و اقدام به چرای دام‌های خود در مراتع عشایری می‌کنند نیز پیگیری می‌شوند، ادامه داد: کنترل دام عشایر شروع شده است و بعد از استقرار جمعیت دقیق دام مشخص خواهد شد اما تعداد دام عشایر در سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!