Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@19:17:58 GMT

تذکر برای سهل انگاری بانک عامل در توسعه مترو تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۴۰۳

تذکر برای سهل انگاری بانک عامل در توسعه مترو تهران

فراهانی درخصوص سهل انگاری بانک عامل در توسعه خطوط مترو تهران تذکر داد و خواستار واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران از سوی این بانک شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «مجید فراهانی» در جلسه امروز شورای شهر تهران درخصوص سهل انگاری بانک عامل در توسعه خطوط مترو تهران تذکر داد و خواستار واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران از سوی این بانک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، کاهش آلودگی هوا و ترافیک را مطالبه اصلی شهروندان تهرانی اعلام کرد و گفت: گسترش حمل و نقل ریلی و عمومی بهترین راهکاری است که در همه دنیا برای حل این مشکل استفاده می شود.

 

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران برای صدور مجوز انتشار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت برای کمک به خطوط ۶ و ۷ مترو، گفت: در این راستا، شهرداری تهران دو بانک صنعت و معدن و بانک آینده را به عنوان بانک عامل تعیین کرد و دی ماه امسال انتشار اوراق مشارکت را به این دو بانک محول کرد.

 

فراهانی با بیان اینکه با پیگیری های مکرر مدیریت شهری از سوی بانک آینده به مبلغ ۹۱۰ میلیارد تومان تا کنون محقق نشده است، خاطرنشان کرد: قرار بود در ۶ ماهه دوم سال جاری،‌ هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود اما با توجه به عدم دریافت منابع فقط ۳ ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته است.


 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجید فراهانی خطوط مترو شورای شهر تهران اوراق مشارکت بانک عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید