Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید دبیری مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هجوم ملخ‌ها به استان فارس از روز دوم اسفند آغاز شده و تاکنون ۹ شهر استان فارس را آلوده کرده است.

او ادامه داد: برای جلوگیری از پیشرفت این آلودگی ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است و ۱۶۵ هزار هکتار از زمین‌های استان فارس نیز پایش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: برای امروز نیز پیش بینی ریزش ملخ‌ها را داریم و در این خصوص و در ایام عید نیز آمادگی‌های لازم را داریم و سم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

دبیری بیان کرد: با شروع بارش‌ها کار مبارزه با هجوم ملخ‌ها سخت‌تر می‌شود چرا که تخم‌های ملخ‌ها باز می‌شود و کار را سخت‌تر می‌کند.

او افزود: به همه کشاورزان توصیه می‌شود روزانه دو نوبت به مزارع خود سرکشی و با مشاهده ریزش ملخ با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی جهاد کشاورزی حفظ نباتات حمله ملخ استان فارس ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت:  ۱۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز با دستور موقت و هشت مورد با حکم قطعی، در زمین‌های زراعی بهمن و صغاد، اکبر آباد صغاد و مهدی شهر شفیعی آباده قلع و قمع شد.
مهدی امینی افزود: این اقدام در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در این شهرستان ادامه دارد.
وی با هشدار به سازندگان بنا، تفکیک و قطعه بندی زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از مردم خواست از خرید ملک‌های بدون مجوز که در زمین‌های زراعی و باغی است خودداری کنند و قبل از خرید برای صحت معامله از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب زمین‌های کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است ، جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری