Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:11:12 GMT

فراخوان جشنواره هنری  در خانه هنرمندانه بمانیم 

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۵۴۰

فراخوان جشنواره هنری  در خانه هنرمندانه بمانیم 

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری کردستان، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، در آستانه ورود به سال نو و با هدف ترویج در خانه ماندن مردم برای مقابله عملی با گسترش و شایع شدن ویروس کرونا، جشنواره فرهنگی و هنری «در خانه هنرمندانه بمانیم» را با بهره مندی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امین مرادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور تلاش برای تشویق بیشتر اعضای خانواده برای ماندن در خانه، بهره مندی صحیح از ظرفیت های ارتباطی از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تلاش در راستای غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها، معرفی روش های مختلف برای حفظ سلامتی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا و شناسایی و کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان ، صدا و سیمای مرکز کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، جشنواره "درخانه هنرمندانه بمانیم " را برگزار می‌کند. 

وی در خصوص بخش های این جشنواره افزود: این جشنواره در رشته های عکاسی، استاپ موشن، نقاشی، قصه گویی، موسیقی، شعر و داستان با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان هنرمندانه در خانه بمانیم، معرفی روش ها و شیوه های مختلف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات، تجربه های شخصی افراد برای ماندن در خانه با اولویت کودکان و نوجوانان برنامه ریزی گردیده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص مقررات شرکت در جشنواره، بیان کرد: تمامی اعضای خانواده می‌توانند در هر بخش به صورت انفرادی و گروهی شرکت کنند اما اولویت پذیرش با آثاری است که توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شده است.

مرادی تصریح کرد: در رشته عکاسی تنها عکس های پذیرش می شوند که هنر در خانه ماندن را نشان دهند، به گونه ای که عکس های مرتبط با فضاهای عمومی و آزاد حق شرکت در این جشنواره را ندارند و هر فرد می تواند در بخش تک عکس با ارسال سه اثر و در بخش مجموعه پنج اثر را به جشنواره ارسال کند. 

وی در بخش استاپ موشن که برای کودکان و نوجوانان از جذابیت بالایی نیز برخوردار است، ذکر کرد: در این بخش آثار ضبط شده باید کمتر از 2 دقیقه زمان داشته باشند و موضوع آن ها مرتبط با حفظ سلامتی و هنر در خانه ماندن باشد.

رئیس حوزه هنری کردستان عنوان کرد: آثار مرتبط با رشته نقاشی با موضوع و محوریت ویروس کرونا، راه های مقابله با آن، ایثار و خدمات جامعه پزشکی برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامتی اعضای خانواده و دیگر سرگرمی های ویژه کودکان و نوجوانان است.

مرادی افزود: در زمینه قصه گویی نیز تمامی اعضای خانواده می توانند شرکت کنند که در این بخش قصه ها باید کوتاه و زمان آنها کمتر از پنج دقیقه باشد و با استفاده از موبایل ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی در خصوص مقررات بخش موسیقی نیز گفت: در رشته موسیقی علاقه مندان می توانند در قالب تک نوازی با سازهای مختلف و یا اینکه گروه نوازی با حضور و مشارکت اعضای خانواده خود،  آثار را کمتر از چهار دقیقه به صورت تصویری ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه تمامی آثار ارسالی به این جشنواره باید با استفاده از تلفن همراه ضبط شده باشند و از پذیرش آثاری که به صورت حرفه ای تصویر برداری شده اند، خودداری می شود، افزود: در بخش شعر و داستان هم به صورت مکتوب و هم به صورت صوتی و تصویری افراد می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مرادی در خصوص نحوه ارسال آثار، افزود: افراد می توانند در تمامی بخش ها آثار خود را به شماره واتس‌آپ  09922160665  ارسال کنند و در نهایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان آثار منتخب را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کند.

وی تأکید کرد: ذکر نام و نام خانوادگی، شماره تماس در کلیه آثار مکتوب و ضبط شده به همراه یک عکس 4×3 از صاحب اثر در تمامی بخش ها الزامی است.

وی در خصوص جوایز این جشنواره خاطرنشان کرد: با ارزیابی اعضای هیات داورانی از هنرمندان برجسته استان کردستان، در هر بخش 10 اثر برتر معرفی و بعد از پایان عادی شدن شرایط و عبور از بحران کرونا در مراسمی از آنها تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

رئیس حوزه هنری کردستان در پایان یادآور شد: علاقه مندان  در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر برای حضور در این جشنواره می توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آدرس http://www.artsanandaj.ir مراجعه و یا اینکه از طریق @art.kurdestan ما را در شبکه های مختلف اجتماعی دنبال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه هنري استانی فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان رئیس حوزه هنری کردستان کودکان و نوجوانان اعضای خانواده جشنواره ارسال ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: ۴۳۴ اثر به اولین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان ارسال و از ۹ اثر برگزیده و یک رسانه برتر تجلیل شد.

میلاد ابراهیمی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره فصلی رسانه‌های استان گیلان با هدف نقش آفرینی جامعه خبری در توسعه استان و معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای، افزایش رقابت مؤثر و سازنده در توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای گیلان با همکاری اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان افزود: این جشنواره در محورهای فرزند آوری، جوانی جمعیت و بحران سالمندی، مدیریت شهری و مشارکت شهروندان، «رشت» شهر خلاق خوراک، اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی، نشاط آفرینی اجتماعی و امیدافزایی، نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری و اقتصاد دریا محور، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی چالش‌های صنعت و معدن و کودک و نوجوان در بخش‌های گزارش مکتوب و مقاله، یادداشت و عکس برگزار شد.

وی گفت: ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و داوران با در نظر گرفتن روزآمد بودن و جامع بودن اطلاعات ۹ اثر را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند که امروز از این ۹ فعال رسانه‌ای و همچنین یک رسانه برتر تقدیر ‌شد.

ابراهیمی تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا به سبب ارسال آثار در بخش‌های مختلف و مشارکت پرشور در نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های استان به عنوان رسانه برتر معرفی و از سردبیر این خبرگزاری تقدیر ‌شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: حمایت از برگزاری چنین جشنواره‌های رسانه‌ای زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم می‌کند.

گفتنی است، پونه نیکوی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» به عنوان رسانه برتر معرفی و تجلیل شد. سید جواد میرحسینی و امیر صالح غنجی در بخش عکس به ترتیب مقام اول و سوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کردند. مهری شیرمحمدی در بخش گزارش مکتوب با عنوان «بوستان کسمایی امروز و باغ چای دیروز» مقام دوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران