Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@06:18:05 GMT

شهریار به نوروز می رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۶۷۷

شهریار به نوروز می رسد؟

قرار بود در اسفند پیاده‌راه شهریار افتتاح وآماده بهره برداری شود. اما با شرایط پیش آمده کارها کند شد و به گفته مسوولان اگر مشکل خاصی رخ ندهد ظرف چند روز آینده پیاده‌راه آماده بهره برداری می شود.

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، پهنه رودکی به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی پایتخت کلید خورد. فاز اول این پروژه مرمت 7 خانه و مکان قدیمی بود که توسط سازمان زیباسازی با همکاری منطقه 11 انجام شد و فاز دوم آن مرمت و جداره‌سازی پاساژ کاشانی‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساماندهی خیابان شهریار با هدف پیاده‌راه‌سازی این مسیر بخشی از پروژه رودکی بود. عملیات اجرایی آن در مرداد ماه سال جاری آغاز شد. شهرداری بخشی از خیابان را مسدود کرد. پهنه رودکی در محدوده فرهنگی محله‌های مرکزی پایتخت واقع شده که از شمال به خیابان انقلاب، جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، شرق به خیابان حافظ و غرب به خیابان ولیعصر (عج) می‌رسد.

بخش‌هایی از پهنه رودکی به پیاده‌راه تبدیل می‌شود و یکی از این پیاده‌راه‌ها، پیاده‌راه شهریار است.

افتتاح در دهه فجر/طرح اولیه مربوط به ۲۰ سال پیش بود

قرار بود این پیاده‌راه در دهه فجر امسال افتتاح شود. برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از افتتاح پیاده‌راه شهریار که جزئی از پهنه رودکی در دهه فجر خبر داده بود.

وی گفته بود که طرح اولیه این پروژه مربوط به سال 78 است که از سوی وزارت ارشاد ارائه شد. 

به گفته ضرغامی، وزارت ارشاد به دلیل وجود تالار وحدت و تئاترشهر به دنبال ساماندهی معابر اطراف بود و این وزارتخانه حتی می‌خواست طرح مشخصی از مجموعه‌های فرهنگی را همچون موزه فرش، موزه هنرهای تجسمی و بلوار کشاورز را به عنوان یک پهنه به همراه تالار وحدت و تئاتر شهر مدنظر قرار دهد تا ارتباط پیاده میان این مراکز فراهم شود اما نسبت به هم مستقل اداره شوند و در کل ارتباطی میان مجموعه‌ها برقرار شود.

شناسایی بناهای ارزشمند در این پهنه مورد توجه بود

ضرغامی با تأکید بر این موضوع که شهرداری با رویکرد آرام‌سازی معابر و پیاده‌راه‌سازی در پایان سال 96 ایجاد پهنه رودکی را مورد توجه قرار داد،‌گفت: قرار شد در فاز نخست پیاده‌راه شهریور یعنی پیاده‌رو مقابل تالار وحدت آرام‌سازی شود البته در فاز کلی‌تر به جای بحث پیاده‌روسازی به کل پهنه رودکی توجه کرده‌ایم.

به گفته وی، شناسایی بناهای ارزشمند در این پهنه مورد توجه بود که صد پلاک ارزشمند شناسایی شده است البته سازمان میراث فرهنگی برای تعیین بناهای ارزشمند پروتکل‌هایی دارد.

در دی ماه 98 نشست شورای سیاست‌گذاری پهنه فرهنگ و هنر رودکی با حضور محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برگزار شد. اعضای شورا به دنبال اجرای این پروژه فرهنگی هستند. 

 

محمدجواد حق‌شناس در این باره گفت: اهمیت پهنه رودکی به عنوان یکی از آرزوها و خواسته‌های جدی در شهر است و مدت‌هاست که اهالی فرهنگ و هنر و مدیریت عالی فرهنگی و هنری کشور و شهر تهران در نظر دارد که این پهنه را راه‌اندازی کند و تالار وحدت و تئاترشهر را به عنوان دو نگین اصلی زمینه استفاده بیشتر آن را در این حوزه فراهم کند.

4 مطالعه بزرگ در خلال 10 سال با موضوع پهنه رودکی انجام شد

وی با تأکید بر این موضوع که پهنه رودکی جزو اتفاقات مهم در مدیریت فعلی شهری است،‌گفت: بودجه‌ای در سال 97 برای آن مشخص شد و از اوایل سال 97 در همین محل مجموعه‌ای از نشست‌ها را پیگیری کردیم. در بررسی‌ها مشخص شد 4 مطالعه بزرگ در خلال 10 سال با موضوع پهنه رودکی از منظری خاص توسط نهادهای مختلف انجام شده است. 

به گفته حق‌شناس، پیاده‌راه‌سازی خیابان شهریار در مراحل پایانی است و امیدواریم پهنه رودکی به عنوان پهنه الگو و شایسته و نمونه عملکردی در این دوره ارائه شود. 

سازمان زیباسازی شهرداری تهران با همکاری شهرداری منطقه 11 اقدام به ساخت پیاده‌راه شهریار کرد. نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 در این باره گفت: عملیات اجرایی پیاده‌راه تا پایان سال جاری تکمیل و با نصب مبلمان و نورپردازی این پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

وی با تأکید بر این موضوع که در سایه اجرای بزرگترین پروژه فرهنگی و هنری پایتخت شاهد احیای 14 بنای زیبا و دارای ارزش تاریخی هستیم،‌گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران احیای بناهای ارزشمند و تاریخی از تأکیدات شهردار تهران است که در قالب ابلاغیه‌ای به تمامی شهرداری‌های 22 منطقه ارسال شده است. 

قرار بود در نیمه اول اسفند پروژه آماده شود

شهرداری تهران برای احداث پیاده‌راه شهریار بخشی از خیابان را مسدود کرد.یاسر جعفری معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: ساخت پیاده‌راه شهریور در روزهای پایانی است. بر اساس قول و قرارها قرار بود در نیمه اسفند این پروژه به اتمام برسد ولی چند هفته‌ای کار کُند شد و باعث شد افتتاحیه به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه اگر در چند روز آینده اتفاق خاصی رخ ندهد این پروژه تا پایان اسفند آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: ضلع جنوبی پروژه کف‌سازی و مبلمان انجام و تردد برقرار است و در حال بهره‌برداری است.

در حال تکمیل بخش شمالی هستیم

جعفری به برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: به دلیل حضور شهروندان در تالار وحدت بخش جنوبی پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ما در حال حاضر بخش شمالی را تکمیل می‌کنیم. 

 

هفته پایانی پروژه  مهم است

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: 95 درصد کارها به اتمام رسیده است، کُندی کار و تأمین مصالح داشتیم و در پروژه‌ها هفته پایانی مهم است که با توجه به شرایط فعلی قدری کار کُند شد اما با تدابیر اتخاذ شده بهداشتی و همچنین ایمنی و انجام تردد در شب عید پروژه شهریار را انشاءالله تحویل می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، قرار بود این پروژه در  نیمه اول اسفند آماده بهره‌برداری شود اما به دلیل شرایط خاص قدری کار با کُندی صورت گرفت. مسؤولین شهری وعده دادند قبل از شروع سال 99 پیاده‌راه شهریار تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تهران رودکی وزارت ارشاد شهرداری آماده بهره برداری می شود سازمان زیباسازی شهر پیاده راه شهریار بناهای ارزشمند پهنه رودکی تالار وحدت دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان

حادثه شامگاه جمعه چهاردهم اردیبهشت در کوی شهریار گرگان کوچه شهریار دوم روی داد و بر اثر آن یک مرد جان خود را از دست داد.

صفری مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: این آتش سوزی که شعله‌های آن از پنجره به بیرون زبانه می‌کشید سبب سوختن تمامی وسایل خانه و دودزدگی کامل شد و ماموران آتش نشانی از سرایت آتش به واحد‌های دیگر جلوگیری کردند.

او افزود: همزمان با خاموش کردن آتش ماموران جسم بی جان یک مرد را نیز مشاهده کردند که در اختیار ماموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.

صفری گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان
  • گره اندر گره
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند