Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@21:40:12 GMT

آيا پوتين تست کرونا داده است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۷۸۳

آيا پوتين تست کرونا داده است؟

خبرگزاری آریا-دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین به سوالی در اینباره که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تست ویروس کرونا داده است، پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، پسکوف گفت: "اطلاعات درباره وضع سلامتی رئیس جمهور در دسترس عموم قرار نمی گیرد اما وی در حال کار و فعالیت تمام و کمال است." به گفته پسکوف، پوتین در جریان بازدید از دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه، با یکی از نمایندگان  مجلس روسیه به نام کاتاسونف، که پس از بازدید از فرانسه در قرنطینه بود تماس نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یادآور می شود در اوایل ماه مارس نیز  پسکوف گفته  بود که پوتین تمام اقدامات و تدابیر لازم برای محافظت از پوتین در برابر ویروس کرونا انجام می شود و در این رابطه همه کارهای ضروری صورت می گیرد.

نوع جدید کرونا ویروس
در پایان سال گذشته، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است.
براساس آخرین آمار در مجموع،125 هزار نفر در بیش از 110 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده، 4625 نفر فوت کرده و بیش از 68 هزار بیمار بهبود یافته اند.
در روسیه 34 مورد ابتلا کرونا ویروس شناسایی شده است.

 اقدامات احتیاطی در روسیه
در روسیه اقدامات بیشتری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور صورت گرفته است. از جمله پروازها به ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا محدود شده چون در این کشورها سخت ترین وضعیت در بین کشورهای اروپایی از نظر شیوع ویروس کرونا مشاهده می شود.
مقامات روسیه همچنین ممنوعیت موقت صدور ویزا برای شهروندان ایتالیایی به استثنای موارد تجاری، بشردوستانه، شغلی و رسمی را اعلام کرده اند.
علاوه بر این، دولت روسیه عبور ایتالیایی هایی را که به منظور آموزش، اشتغال و همچنین برای اهداف خصوصی، توریستی و ترانزیتی وارد روسیه می شوند از مرز خود متوقف می سازد.
این محدودیت ها همچنین در مورد آن دسته از اتباع خارجی که از ایتالیا وارد می شوند، به استثنای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خدمه هواپیما ها، اعضای هیئت های رسمی و افرادی که دارای اجازه اقامت در روسیه هستند اعمال خواهد شد.
علاوه بر این، مقامات روسیه توصیه کرده اند که برگزاری برنامه ها مراسم ورزشی و تفریحی کاهش یابد. به مقامات رسمی فدرال توصیه می شود سفرهای کاری خود را به استثنای موارد فوری و یا برای اجرای دستورات نخست وزیر یا رئیس جمهور روسیه لغو کنند.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه
در فدراسیون روسیه 34 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به 34 نفر افزایش یافت. رویهمرفته 31 شهروند روسیه که از خارج برگشته بودند و دو شهروند چین و یک شهروند ایتالیا مبتلا به این ویروس  هستند.
سازمان جهانی بهداشت در روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام نمود. در جهان حدود 120 هزار نفر در بیش از 100 کشور جهان مبتلا به این ویروس شده اند و اکثر آنها بهبود یافته‌اند و بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون در ایران 10075 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده اند. تا کنون سه هزار و 276 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 بهبود یافته و ترخیص شده اند.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.
دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران آمریکا روسیه پوتین ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است