Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@00:30:05 GMT

نظارت بر بازار ضعیف است/ باید با سودجویان برخورد جدی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۰۱۳

نظارت بر بازار ضعیف است/ باید با سودجویان برخورد جدی شود

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نظارت دولت بر بازار شب عید، گفت: وقتی که کشور با شرایط ویژه مواجه می‌شود به طور طبیعی دولت هم باید آرایش ویژه ای اتخاذ کند نه آنکه با برنامه‌های عادی کشور را مدیریت کند.

وی ضمن قدردانی از عمکرد وزارت بهداشت برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا، افزود: حقیقتاً تحرک و پویایی وزارت بهداشت در این روزها قابل تحسین است اما در حوزه اقتصاد شاهد این اقدامات و تحرکات ویژه نیستیم در صورتی که مردم در شرایط بسیار نگران کننده‌ای قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان اظهار داشت: اکثر مردم درآمدهای اضافی خود را در اسفندماه کسب می‌کنند اما اکنون بازار، مجموعه‌های مختلف و گروه‌های تولیدی به علت وجود این ویروس منحوس با افت و حتی توقف فعالیت روبه رو شده اند بر این اساس دیگر بازار آن پویایی و تحرک را ندارد.

سروری تاکید کرد: البته مردم بنا بر توصیه‌های بهداشتی کمتر از منازل خارج می‌شوند و طبیعتاً ما با مشکل جدی در قدرت مالی و خرید مردم مواجه می‌شویم.

وی همچنین با بیان اینکه مردم به طور طبیعی برای تأمین مایحتاج روزمره خود نیازمند به کنترل و نظارت دقیق دولت و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها هستند، گفت: به دلیل آنکه هم درآمدها کاهش پیدا کرده و هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است؛ از هر دو طرف مردم در منگنه قرار گرفته اند از این رو دولت باید در یک اقدام به هنگام با افراد سودجود که می‌خواهند از این فرصت‌ها سو استفاده کنند و مردم را با تنگنای بیشتر مواجه کنند برخورد جدی کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد این اقدام از سوی مسئولان ذی ربط نیستیم، تاکید کرد: حوزه اقتصادی دولت و نهادهای نظارتی باید اقدامات ویژه ای را برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در شرایط کنونی اتخاذ کنند.

کد خبر 4877690 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پرویز سروری تنظیم بازار دولت دوازدهم حسن روحانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی محمدجواد ظریف شورای نگهبان حسن روحانی ایران انتخابات 98 سید عباس موسوی هندوستان علی شمخانی ایالات متحده آمریکا حجت الاسلام حسن روحانی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!