Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سید مهدی هاشمی از عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین جهت اخذ پاسخگویی استعلام‌های مراجع قضایی و دیگر دستگاه ها از طریق شبکه‌های قضایی (عدالت) و دولت خبر داد. تاریخ انتشار: 14:24 - 25 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۱۵۲

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: با هدف شفاف سازی و تسهیل و تسریع در خدمات رسانی ثبتی، مراجعین می‌توانند جهت پیگیری و دریافت پاسخ استعلام‌های مراجع قضایی و دیگر دستگاه‌ها از طریق شبکه‌های قضایی (عدالت) و دولت اقدام کنند  و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات ثبت اسناد و املاک در این زمینه نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سید مهدی هاشمی با  اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در راستای پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: به منظور حذف مراجعات حضوری پاسخ استعلامات مراجع قضایی از طریق مکاتبات مکانیزه و استعلامات هیأت‌های حل اختلاف و ادارات ثبت اسناد و املاک از طریق شعب دادگستری و شبکه دولت صورت می‌پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی جهت اخذ پاسخ نیست.
وی فراهم سازی زیرساخت‌های لازم و الکترونیکی کردن  بخش زیادی از خدمات ثبتی به جامعه را مرهون برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های ابلاغی سازمان دانست و  افزود: برقراری ارتباط الکترونیکی، انجام مکاتبات و اخذ استعلام‌های دادگستری، شهرداری، مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های متولی املاک و اراضی نشان گر عزم این ادارات در جهت ارتقای سلامت اداری و رعایت مسائل بهداشتی در شیوع برخی بیماری‌ها است.     بیشتر بخوانید:       مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر خبر داد استقرار کشیک نوروزی در واحدهای ثبت اسناد و املاک بوشهر
هاشمی تصریح کرد: یکی از ملزومات حرکت به سوی دولت الکترونیک حذف مکاتبات کاغذی و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری بوده است، بر همین اساس رصد و پایش پاسخ استعلامات از طریق ادارات ثبت زمینه ساز عدم نیاز به مراجعات حضوری مراجعین به این ادارات شده است.     انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ثبت فارس مراجعه حضوری ثبت اسناد و املاک مراجعه حضوری پاسخ استعلام مراجع قضایی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن اظهار کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روزهای اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی