Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@10:26:48 GMT

گزارش طرح «پاییزه کتاب۹۸» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۵۱۱

گزارش طرح «پاییزه کتاب۹۸» منتشر شد

گزارش طرح«پاییزه کتاب۹۸» از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، «پاییزه کتاب »۱۳۹۸، دوازدهمین دورۀ طرح «توزیع یارانۀ کتاب از طریق کتاب فروشی ها» بود که با شعار «حالِ خوشِ خواندن » به مدت ۱۳ روز از تاریخ ۲۳ آبان تا ۵ آذر ۱۳۹۸ در کتابفروشی های کشور و از ۲۳ آبان تا ۸ آذر به مدّت ۱۶ روز در شهر مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره ۶۵۱ کتابفروشی ثبت نام کردند، اما ۵۸۵ کتا بفروشی فعّال بودند.

 

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در مقدمه این گزارش با اشاره به پیشینه اجرای طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها نوشته است: «این طرح ها با هدف تقویت جریان توزیع و فروش کتاب از طریق چرخه حرفه ای و اصولی نشر، در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و نخستین بار با عنوان«کتابفروشی به وسعت ایران» در پاییزه ۱۳۹۴ اجرا شد. اگرچه در دوره های اخیر به دلیل محدودیت منابع مالی، اختصاص یارانه کاهش یافته و به تبع آن اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شد؛ اما به دلیل تأثیرگذاری بالای این طر ح ها و همچنین مطالبه کتابفروشان و خریداران کتاب، خانه کتاب کوشید منابع مالی جدیدی برای آن بیابد که خوشبختانه در دوازدهمین دوره یعنی پاییزۀ کتاب ۱۳۹۸ این تلاش‌ها محقق شد و در دو شهر تهران و مشهد، شهرداری در راستای مسئولیت اجتماعی خود تأمین بودجۀ یارانۀ کتاب فروشی های این دو شهر را بر عهده گرفت. این رویکرد مشارکتی جدید الگویی است که میتواند هم در شهرهای دیگر، دست کم کلان شهرها به کار گرفته شود و هم  می تواند منابع مالی دیگری را به مشارکت بطلبد.



مشارکت شهرداری های تهران و مشهد در برگزاری طرح پاییزه کتاب بیش از آن که الگوی نوینی از تأمین یارانه باشد نشان از توجه ویژه این نهادهای شهری به حوزه فرهنگ و شهروند دانا محور دارد. امیدواریم که اینگونه مشارکت ها در طرح های بعدی نیز تکرار شده و سایر نهادها در تمام استان های کشور سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ را در برنامه ریزی های خود بگنجانند.»


در این گزارش، آمار کلی گزارش ها،  آمار موضوعات پرفروش، پرفروش ترین های «پاییزه کتاب» و آمار فروش استانی درقالب جدول و نمودار عرضه شده است.


علاقمندان می توانند فایل پی دی اف این گزارش را از لینک http://www.ketab.ir/Images/Pa-۹۸.pdf دریافت کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیکنام حسینی پور طرح پاییزه کتاب موسسه خانه کتاب پاییزه کتاب خانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

طرفداری | یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

اما در واکنش به این ادعای یاسین سلمانی، یکی از مدیران استقلال مدعی شد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، بالاترین مبلغی که به یاسین سلمانی پیشنهاد کرد، ۸ میلیارد تومان بود.

این مدیر باشگاه استقلال به ایسنا گفت:

اگر یاسین سلمانی، ویس یا پیامی از باشگاه استقلال دارد که شخصی از مدیران این باشگاه به او مبلغی بالاتر از ۸ میلیارد پیشنهاد کرده، لطفا این سند را منتشر کند. باشگاه استقلال فقط در یک مقطع پیشنهاد جذب این بازیکن را به مدیر برنامه‌اش ارائه کرد و بالاترین پیشنهادی هم که به او دادیم، ۸ میلیارد تومان بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد