Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیران (رابرت دنیرو)، از یک‌سو با یکی از روسای مافیا به نام راسل بوفالینو (جو پشی) آشنا می‌شود و به‌عنوان قاتل قراردادی کارهایی را برای او انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گپ فیلم، این روایتی کوتاه از فیلم «مرد ایرلندی» است. با نقدی از این فیلم همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد ایرلندی؛ چشم‌انداز یک انتخاب
مرد ایرلندی The Irishman (۲۰۱۹)
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
فیلم‌نامه: استیون زایلیان بر اساس رمان «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی» اثر چارلز برنت
فیلم‌بردار: رودریگو پریتو
موسیقی: روبی روبرتسون
تدوین: تلما شونمیکر
مدت: ۲۰۹ دقیقه
بازیگران: رابرت دنیرو (فرانک شیرن)، آل پاچینو (جیمی هوفا)، جو پشی (راسل بوفالینو)

خلاصه داستان:

دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیران (رابرت دنیرو)، از یک‌سو با یکی از روسای مافیا به نام راسل بوفالینو (جو پشی) آشنا می‌شود و به‌عنوان قاتل قراردادی کارهایی را برای او انجام می‌دهد. از طرف دیگر با جیمی هوفا (آل پاچینو)، رئیس اتحادیه کامیون دارها دوست می‌شود و کارهایی هم برای او انجام می‌دهد. پگی دختر فرانک از پدرش و راسل بیزار و مجذوب جیمی ست. ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ زندگی خانوادگی و حرفه‌ای فرانک شیرن را تا پایان عمرش در سال ۲۰۰۳ تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دوبله فارسی اختصاصی فیلم مرد ایرلندی

گویندگان: ناصر طهماسب، اکبر منانی، علی همت مومیوند، پرویز ربیعی، سیامک اطلسی، ایرج سنجری، شایان شامبیاتی، علی منصوری راد، علی جلیلی باله، حسن کاخی، ابراهیم شفیعی، امیر عطرچی، شهراد بانکی، علی منانی، پویان مقدم، حسین سرابادانی، علی اصغر رضایی نیک، میسا مولوی، امیر بهرام کاویانپور، آیدین درویش زاده، خشایار معمارزاده، حمید رضا رضایی، معصومه آقاجانی، نازنین یاری، شیلا آژیر، نیلوفر حدادی، سمیه موسوی، سارا جعفری، محمد علی جان پناه.

مرد ایرلندی فیلم اعتماد کردن‌ها و بی‌اعتمادی‌ها

برای تماشا ودانلودی فیلم «مرد ایرلندی» دوبله فارسی می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. مرد ایرلندی فیلمی درباره اعتماد کردن و بی‌اعتمادی‌ها است. حتی به‌عنوان مخاطب هم مهم است که به کارگردان اعتماد داریم یا نه؟ مارتین اسکورسیزی کارگردان باسابقه‌ای است و آثار مهمی مانند «رفقای خوب»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «هوگو»، «جزیره شاتر»، «رفتگان» و «گرگ وال استریت» در کارنامه خود دارد و موافقان و مخالفان بسیاری دارد. مهم این است که ما به‌عنوان مخاطب چه برخوردی با این فیلم که مدت‌زمان آن بیشتر از سه ساعت است داشته باشیم و به اسکورسیزی اعتماد کنیم یا نه؟ مرد ایرلندی در نگاه اول فیلمی خسته‌کننده و کسالت‌آور به نظر می‌رسد. چون زمان آن بسیار طولانی است و گره و کشمکش اصلی آن‌هم پس از دو ساعت مشخص می‌شود.

در این مسیر سؤال‌های زیادی ذهن  را درگیر می‌کند. مثل‌اینکه چطور مخاطب می‌تواند چنین فیلم طولانی را در سالن سینما تماشا کند بدون اینکه خوابش ببرد؟  یا اینکه چرا اسکورسیزی برای نقش‌های اصلی که در بیشتر طول فیلم در سن جوانی هستند از هنرپیشه‌های مسن استفاده کرده؟ هرچقدر هم‌بازی‌های رابرت دنیرو و آل‌پاچینو خوب باشد و خوب گریم شده باشند، بازهم نمی‌توانند آثار میان‌سالی مثل خمودگی شانه‌ها و کندی حرکاتشان را پنهان کنند.

گره اصلی فیلم که مشخص شد خیلی از سؤال‌ها پاسخ داده می‌شود. هرچه دو ساعت ابتدایی فیلم با خستگی و کسالت صبر کرده باشی، یک ساعت آخر فیلم از هنر اسکورسیزی تحت تأثیر قرار می‌گیری. نقطه طلایی فیلم یک‌سوم پایانی آن است، اما برای درک آن نیاز است که آن مسیر طولانی را همراه فرانک شیران (رابرت دنیرو) از اول فیلم طی کنیم تا بتوانیم بفهمیم این شخصیت در پیری چه احساسی دارد و چقدر بیان این احساس با کلمه‌ها و جمله‌ها دشوار است. هرچند اسکورسیزی به‌عنوان یک هنرمند به‌خوبی در نمایش آن موفق شده است.

* توجه خواندن این مطالب می‌تواند قسمت‌هایی از داستان فیلم را برای شما لو بدهد.

برداشت‌هایی از سرنخ‌های اصلی داستان

۱. فرانک شیران (رابرت دنیرو) به مرد غریبه‌ای که حتی اسمش را هم نمی‌داند اعتماد می‌کند و او کامیونش را درست می‌کند و به فرانک می‌گوید هر وقت کمک لازم داشتی بیا پیش من. همین‌قدر ساده فرانک (رابرت دنیرو) با رئیس مافیای جاده راسل (جو پشی) وارد رابطه‌ای می‌شود که تا پایان عمرش ادامه پیدا می‌کند.

۲. فرانک به خاطر حمایت از دخترش پگی، نانوا را کتک می‌زند و دخترش به خاطر خشونتی که نسبت به نانوا از پدرش می‌بیند، نسبت به او بی‌اعتماد می‌شود و دیگر نمی‌تواند به پدرش اعتماد کند.

۳. جیمی هوفا (آل پاچینو) می‌داند فرانک قاتل قراردادی است و نمی‌شود به او اعتماد کرد البته بعدها می‌بینیم که حق هم دارد و اشتباه را جایی می‌کند که به فرانک اعتماد می‌کند. دربسته می‌شود و دیوار با خون اورنگ می‌شود.

۴. پگی به خاطر ارتباط پدرش با راسل (جو پشی) نسبت به هردوی آن‌ها بی‌اعتماد است. جیمی هوفا قهرمان پگی است. پگی به جیمی اعتماد دارد. پس از ناپدید شدن جیمی پگی چند سؤال از فرانک می‌پرسد، چون می‌داند این کار راسل و اوست و دیگر هرگز با او صحبت نمی‌کند.

برای فرانک (رابرت دنیرو) هیچ‌چیز دردناک‌تر از سکوت پگی نیست. نه اعدام و نه حبس ابد و نه هیچ مجازات دیگری نمی‌توانست چنین دردناک حاصل زندگی او را نشان دهد. با آن سکوت و آن نگاه سرد پگی. نگاهی که ما به یاد نگاه همسر آل پاچینو در فیلم پدرخوانده قبل از بسته شدن درمی‌اندازد. همان‌قدر ناامید و همان‌قدر سرد.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گپ فیلم فیلم مرد ایرلندی دانلود فیلم خارجی رابرت دنیرو مرد ایرلندی بی اعتماد آل پاچینو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن

اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، رفتار‌های خاصی وجود دارد که باید با آنها خداحافظی کنید.

در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از این رفتار‌ها را شناسایی کنم، رفتار‌هایی که باید با آنها خداحافظی کنید تا بتوانید سن خود را با اعتماد به نفس و مهربانی در آغوش بگیرید.

۱) به دنبال تایید دائمی
در زندگی طبیعی است که به دنبال تایید از دیگران باشیم. اما با افزایش سن، این رفتار می‌تواند مانعی برای عزت نفس ما شود.

ارزش دادن به نظرات کسانی که به آنها احترام می‌گذارید عالی است. اما دنبال تایید مداوم بودن می‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. حقیقت این است که شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید؛ و تلاش مداوم برای انجام این کار، احساس ارزشمندی خود را منوط به رفتار دیگران می‌کنید.

پس با این نیاز دائمی به تایید دیگران خداحافظی کنید. به غریزه خود اعتماد کنید، تصمیم‌های خود را بگیرید و به یاد داشته باشید، تنها تاییدی که واقعا مهم است، خود شماست.

برداشتن این مرحله به شما امکان می‌دهد با اعتماد به نفس پیر شوید. زیرا هر چه سن ما بالاتر می‌رود، باید به خرد و تجربیات خود اعتماد بیشتری داشته باشیم.

به یاد داشته باشید، اعتماد از درون می‌آید نه از اعتبارسنجی خارجی.

۲) فراموش نکردن اشتباهات گذشته
همه ما اشتباه کرده ایم آنها جزئی از زندگی هستند. اما تمرکز بر اشتباهات گذشته هیچ فایده‌ای ندارد. فقط اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد.

با افزایش سن، باید یاد بگیریم که اشتباهات گذشته را رها کنیم و اجازه ندهیم که ما را تعریف کنند. به یاد داشته باشید، شما بیش از مجموع اشتباهات گذشته خود هستید و هیچ وقت برای یادگیری، رشد و حرکت به جلو دیر نیست. بنابراین، رها کنید و به خود اجازه دهید که با اطمینان انتخاب‌های جدید داشته باشید.

۳) بی‌توجهی به سلامت جسمانی
با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی دستخوش تغییراتی می‌شود. اما این بدان معنا نیست که ما باید از حفظ سلامت جسمانی خود دست برداریم.

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، سلامت روان شما را بهبود بخشد و حتی روند پیری را کاهش دهد؛ و این فقط رفتن به باشگاه یا دویدن در ماراتن نیست. تغییرات ساده سبک زندگی مانند پیاده روی روزانه، تمرین یوگا یا حتی رقصیدن در خانه می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

وقتی از بدن خود مراقبت می‌کنید، انرژی، سرزندگی و اعتماد به نفس به شما پاداش می‌دهد. پس از سلامت جسمانی خود غافل نشوید. آن را در اولویت قرار دهید و مراقب باشید که چگونه با افزایش سن بر اعتماد به نفس شما تأثیر می‌گذارد.

به یاد داشته باشید، بدن سالم ذهن سالم را پرورش می‌دهد و ذهن سالم اعتماد به نفس را ایجاد می‌کند. با بی توجهی به سلامت جسمانی خود خداحافظی کنید و سبک زندگی فعال را بپذیرید.

۴) اجتناب از تجربیات جدید
اجتناب از تجربیات جدید با بالا رفتن سن، می‌تواند منجر به رکود و کاهش اعتماد به نفس شود.

تجربیات جدید، خواه سفر، یادگیری یک مهارت جدید، یا حتی امتحان کردن یک غذای جدید، افق دید ما را گسترش داده و ذهن ما را تحریک می‌کند. آنها به ما یادآوری می‌کنند که ما در هر سنی قادر به سازگاری و رشد هستیم. هیچ وقت برای یادگیری یک زبان جدید، برداشتن یک ساز موسیقی یا غوطه ور شدن در یک سرگرمی جدید دیر نیست.

دعوت از تجربیات جدید به زندگی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. یادآوری زیبایی است که سن فقط یک عدد است و زندگی پر از فرصت‌هایی است که در انتظار استفاده هستند.

۵) مقایسه خود با دیگران
در عصر رسانه‌های اجتماعی، وسوسه‌انگیز است که زندگی‌مان را با زندگی دیگران بسنجیم. اما این بازی مقایسه یک قاتل اعتماد به نفس است، به خصوص با افزایش سن.

مسیر زندگی هر کس متفاوت است و هر مرحله از زندگی با مجموعه‌ای از تجربیات خود همراه است. مسیری که در آن هستید منحصر به شماست؛ بنابراین به جای مقایسه خود با دیگران، روی رشد شخصی خود تمرکز کنید. پیروزی‌های بزرگ یا کوچک خود را جشن بگیرید و از شکست‌های خود درس بگیرید.

به یاد داشته باشید، زندگی یک مسابقه نیست، یک سفر شخصی است. با افزایش سن، روی رشد و پیشرفت خود تمرکز کنیم.

۶) نادیده گرفتن علایق
زندگی، با تمام مسئولیت‌ها و تعهداتش، گاهی اوقات می‌تواند ما را از آنچه واقعاً مهم است غافل کند. علایق ما، آن چیز‌هایی که در قلب ما آتش روشن می‌کنند، اغلب به عقب رانده می‌شوند. اما نادیده گرفتن این احساسات می‌تواند منجر به احساس نارضایتی و عدم اعتماد به نفس با افزایش سن شود.

اشتیاق ما بخشی جدایی ناپذیر از چیزی است که هستیم. آنها به ما انرژی می‌دهند، ما را هیجان زده می‌کنند و به زندگی ما هدف می‌بخشند. وقتی به دنبال چیزی می‌رویم که دوستش داریم، به شیوه‌ای معنادارتر با زندگی درگیر می‌شویم؛ بنابراین اجازه ندهید که احساسات شما از بین برود. چه نقاشی، نوشتن، باغبانی یا هر چیز دیگری که شما را شاد می‌کند - برای آن وقت بگذارید. اجازه دهید زندگی شما را پر از رنگ و انرژی کند.

زیرا هنگامی که با آنچه واقعاً برایمان مهم است درگیر می‌شویم، نه تنها شاد می‌شویم، بلکه احساس عمیقی از اعتماد به نفس نیز پیدا می‌کنیم.

۷) ترس از تغییر
تغییر اگرچه اجتناب ناپذیر است، اما اغلب می‌تواند ترسناک باشد. تغییر بخشی از زندگی است. این نشانه رشد و تکامل است؛ و در حالی که می‌تواند ترسناک باشد، اغلب ما را به سمت فرصت‌ها و تجربیات جدیدی سوق می‌دهد که در غیر این صورت نمی‌توانستیم داشته باشیم.

پس ترس از تغییر را کنار بگذارید. آن را به عنوان بخشی از سفر خود در آغوش بگیرید. اشکالی ندارد که احساس عدم اطمینان یا ترس کنید، اما اجازه ندهید این احساسات شما را از حرکت به جلو باز دارد؛ و چه کسی می‌داند؟ تغییراتی که از آنها می‌ترسید ممکن است شما را به بهترین بخش‌های زندگی تان برساند.

۸) به ارزش خود شک دارید
با بالا رفتن سن، به راحتی می‌توان به ارزش خود شک کرد، به خصوص در جامعه‌ای که اغلب جوانان را تجلیل می‌کند. اما شک کردن در ارزش شما چیزی جز کاهش اعتماد به نفس شما ندارد. ارزش شما با سن، ظاهر یا دستاورد‌های شما تعیین نمی‌شود. شما همانطور که هستید ارزشمندید. خداحافظی با شک و تردید در ارزش‌های خود گامی مهم در جهت احساس اعتماد به نفس بیشتر با افزایش سن است. به یاد داشته باشید، شما ارزشی را برای جهان به ارمغان می‌آورید و هیچ کس نمی‌تواند آن را از شما بگیرد.

سخن نهایی
رفتار‌هایی که در مورد آنها بحث کردیم - از جستجوی تایید مداوم تا بی توجهی به مراقبت از خود - رایج هستند. اما با افزایش سن، اعتماد به نفس ما را مختل می‌کنند و باعث می‌شوند ارزش و پتانسیل ذاتی خود را از دست بدهیم.

به یاد داشته باشید، اعتماد به نفس این نیست که هرگز تردید یا ترس نداشته باشید. بلکه در مورد تصدیق آنها و حرکت رو به جلو بدون توجه به آن است. این در مورد پذیرش سفر منحصر به فرد شما و خرد ناشی از آن است.

با این رفتار‌ها خداحافظی کنید، از رشدی که با افزایش سن به وجود می‌آید استقبال کنید و فرد مطمئنی را که قرار است تبدیل شوید در آغوش بگیرید زیرا در نهایت سن فقط یک عدد است. جوهر واقعی در این است که چگونه سال‌هایی را که به ما داده شده، زندگی کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن