Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرعلی کلانتری روز یکشنبه افزود: آزمایشات از نمونه برداری‌های ارسال شده از لاشه‌های پرندگان تلف شده به منظور اطمینان از نبود بیماری آنفلوانزای مرغی، صورت گرفت که نتیجه آزمایش، منفی اعلام شد.    

وی با بیان اینکه نداشتن علایم بیماری آنفلوانزای مرغی (فوق حاد پرندگان) برای این اداره کل بسیار حایز اهمیت بود، اظهار داشت: توجه به اینکه جواب آزمایش نمونه برداری ها، منفی بود بنابراین تشخیص مرگ این پرندگان بر اثر بیماری نیوکاسل، قوت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

معاون نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: چندی قبل، لاشه تعدادی پرنده سار در حوالی بلوار آزادی شهر زنجان و لاشه سه قطعه کلاغ و سار در محوطه یک شرکت تولیدی صنعتی واقع در حوزه شهرستان ابهر، یافت شد و این دغدغه و نگرانی، بوجود آمد که شاید دلیل تلف شدن این پرندگان ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان (آنفلوآنزای مرغی) باشد.

پرویز رستمی افزود: به منظور بررسی و تعیین علت مرگ این پرندگان، نمونه‌ برداری های صورت گرفته از لاشه ها به سازمان دامپزشکی کشور ارسال و مشخص شد ابتلا به این بیماری نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه بررسی و آزمایشگاهی، وجود بیماری آنفلوانزای مرغی در بین این پرندگان را رد کرد، افزود: اگر مرگ این پرندگان بر اثر نیوکاسل باشد بنابراین جای هیچ دغدغه و نگرانی نیست چراکه نیوکاسل به عنوان یک بیماری رایج و طبیعی در میان پرندگان است. 

کد خبر 492941 برچسب‌ها استان زنجان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد شمسایی اظهار کرد: آمارنامه ملزومات دارویی برای اولین بار در سال گذشته منتشر شد و به موازات آن دسترسی به داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی برای ذیفنعان و شرکت های فعال این حوزه مهیا شده است.

وی افزود: مطالعات ارزیابی بالینی ملزومات دارویی نیز توسط اداره مطالعات بالینی، پذیرش شده درسال گذشته ۹ فرآورده مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو یکی از اقدامات انجام شده در راستای تسهیل امور فراورده های ملزومات دارویی دسته بندی، استانداردسازی و تهیه فهرست این فرآورده ها بوده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!