Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:12:15 GMT

کرونا به ازبکستان نیز رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۷۶۹

کرونا به ازبکستان نیز رسید

به گزارش تارنمای اکی پرس، نتیجه آزمایش کرونا از فردی که به تازگی از فرانسه بازگشته بود مثبت اعلام شده است.

آژانس رفاه بهداشتی و اپیدمیلوژیک ازبکستان وابسته به وزارت بهداشت این کشور امروز با صدور بیانیه ای از انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری در این کشور 34 میلیونی خبر داد.
پیشتر نیز رئیس جمهوری ازبکستان خواستار بازگرداندن تمامی شهروندان ازبک از چندین کشور از جمله ایران شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هواپیمایی دولتی این کشور همه پروازها به شهرهای اروپای غربی، آسیا و خاورمیانه را تا پایان ماه آوریل به حال تعلیق درآورده و یا کاهش داده است.

بعد از این بود که دولت ازبکستان در مرحله نخست از شنبه 14 مارس، ورود اتباع کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران، انگلیس و اسپانیا به این کشور را ممنوع اعلام کرد که البته این ممنوعیت شامل دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک یا خدمت نمی شود.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص گزارش داد که وزارت توسعه نوآوری ازبکستان نیز یک جایزه ملی برای تولید واکسن یا پروژه هایی برای مبارزه موثر با شیوع کرونا به مبلغ دو میلیارد سوم SOUM معادل حدود 210 هزار دلار اعلام کرده است.

کووید-۱۹ نام بیماری تنفسی تازه شناسایی شدهای است که به نام ویروس کرونا نیز نامیده شده و همچنین با عنوان ۲۰۱۹-nCov نیز شناخته می شود.

عفونتهای تنفسی ناشی از کووید-۱۹ ابتدا در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده شد.

در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را به عنوان شرایط اضطراری برای سلامت عمومی در سطح بین المللی عنوان کرد.  

سازمان بهداشت جهانی همچنی پیشتر در 11 مارس 2019 از همه گیری جهانی این ویروس خبر داده بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ازبکستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ازبکستان بهداشت و سلامت فرانسه ازبکستان ازبکستان ازبکستان کره جنوبی ایتالیا ازبکستان ویروس کرونا ازبکستان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی

به گزارش ورزش سه، تکلیف بیست‌وسه تیم صعود کرده به جام جهانی 2024 مشخص شده است و تنها جای خالی گلدان تیم‌ها فردا پس از جدال تاریخی افغانستان و قرقیزستان پُر می‌شود. جام جهانی ازبکستان از 14 سپتامبر ( ۲۴ شهریور ) آغاز خواهد شد و تا 6 اکتبر ( ۱۵ مهر ) ادامه دارد. قرعه کشی بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال جهان 26 می ( ۶ خرداد ) در شهر سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود و تیم‌ها با حریفان گروهی خود آشنا می‌شوند.

تاکنون، بیست‌وسه تیم به جام جهانی ازبکستان راه یافته اند که تیم ملی فوتسال ایران یکی از آن‌ها به شمار می‌رود و چندی پیش با برتری برابر قرقیزستان صعودش مسجل شد.

تیم‌های آنگولا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، فرانسه، گواتمالا، ایران، قزاقستان، لیبی، مراکش، هلند، نیوزیلند، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، اسپانیا، تاجیکستان، تایلند، اوکراین، ازبکستان، ونزوئلا، در جام جهانی ازبکستان حضور خواهند داشت و از بین تیم های افغانستان و قرقیزستان، یک تیم دیگر به جمع بزرگان فوتسال دنیا اضافه می‌شود.

فرمت مسابقات به اینگونه است که 24 تیم حاضر به شش گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و 2 تیم برتر هر گروه به همراه 4 تیم شایسته سوم گروه‌ها به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در صورت پیروزی برابر قرقیزستان، برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی فوتسال را بدست می‌آورد و در کنار تیم ملی نیوزیلند، اولین‌های جام جهانی لقب می‌گیرد.

تیم ملی فوتسال برزیل با پنج قهرمانی در سال‌های ( 1989 ، 1992 ، 1996 ، 2008 و 2012 ) پرافتخارترین تیم جام جهانی به شمار می‌رود.

تیم ملی فوتسال پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی محسوب می‌شود و در دور گذشته برای اولین بار این عنوان بزرگ را تصاحب کرد.

گفتنی است نبرد افغانستان و قرقیزستان صبح روز یکشنبه از ساعت 8:30 دقیقه در بانکوک آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم/ تفکر ما باید جهانی باشد
  • برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا