Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، «کوروش یزدان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در تشریح عدم پرداخت دستمزد برخی کارگران از سوی کارفرمایان، افزود: باید شرایط را بررسی کنیم؛  ممکن است کارگاه بر اساس تصمیمات قهری به عنوان مثال،  بر اساس تصمیم شورای تامین استان مربوطه تعطیل شود.

وی افزود: در این صورت بر اساس ماده ۱۵ قانون کار،  چنان چه کارفرما امکان فعالیت نداشته باشد،  مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری،  باتشخیص اداره تعاون،  کار و رفاه اجتماعی محل،  کارگران می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند،  چرا که بیکاری کارگر غیر ارادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل روابط کار وزارت کار گفت: درست است که در شرایط موجود رسیدگی مراجع حل اختلاف کار را متوقف کرده ایم،  اما افراد از طریق سامانه جامع روابط کار،  می توانند با تشکیل پرونده الکترونیکی،  دادخواست خود را تنظیم و در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: هم چنین پس از پایان توقف رسیدگی مراجع حل اختلاف کار و بهبود شرایط بیماری ناشی از ویروس کرونا،  زمان فوق العاده رسیدگی تعیین و به شکایات رسیدگی خواهد شد.

یزدان در خصوص کارگران مبتلا به کرونا نیز گفت: مطابق ماده ۷۴ قانون کار،  این افراد می توانند با تایید کمیسیون پزشکی شعبات سازمان تامین اجتماعی از مرخصی استعلاجی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین برابر مواد ۵۴ و ۵۵ قانون تامین اجتماعی که صراحت به ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان و خانواده تحت پوشش آن ها در صورت ابتلا به بیماری دارد،  می توانند از خدمات بیمارستان و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

تشخیص شرایط بحرانی برعهده وزارت بهداشت است

معاون روابط وزارت کار درباره کاهش ساعت کار بخش خصوصی و کارگران نیز گفت: هر گونه تغییر ساعت کار به ماهیت کلی به مصوبه هیات وزیران برمی‌گردد و در حوزه استانی نیز بنا بر مدیریت و شرایط خاص استان و براساس اختیاراتی که به استانداران، شورای تامین استان و کمیته کارگری که ذیل شورای تامین استان است اتخاذ می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان فرماندهی میدان مدیریت شیوع ویروس کرونا شناخته شده و ستاد پیشگیری از اشاعه این ویروس و تصمیمات مرتبط با این موضوع، در صلاحیت این وزارتخانه است، بنابراین تشخیص شرایط بحرانی و تصمیمات در این خصوص از ظرفیت‌های وزارت بهداشت است و ما نیز تابع تصمیمات آن هستیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم

عضو کمیسون عمران مجلس تاکید کرد : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود : این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

شاکری اظهارداشت : همچنین، مشخص نیست که چه تعداد از کارگران ساختمانی، بیمه خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این موضوع، باعث شده تا بسیاری از کارگران ساختمانی از حقوق خود محروم شوند.

شاکری ابراز داشت : مجلس از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، شفافیت کامل داشته باشد.

عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مجلس خواستار شفافیت آمار افرادی است که به طور غیرقانونی، از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی