Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:45:41 GMT

کرونا و همگامی ورزشکاران در مقابله با آن

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۹۲۳

کرونا و همگامی ورزشکاران در مقابله با آن

روزهای پرالتهاب کرونایی در آستانه سال نو کام مردم جهان را تلخ کرده و باعث ایجاد یک بحران بزرگ شده است؛ بحرانی که تنها با اقدامات موثر تک تک افراد جامعه مدیریت می شود و این مدیریت هم جز با وظیفه شناسی و احساس مسوولیت امکان پذیر نخواهد بود. یکی از قشرهای جامعه که همیشه در بحران ها حاضر بوده اند و به کمک آمده اند، ورزشکاران هستند که در بحران کرونا هم به وظیفه انسانی خود عمل کردند، تلاش هایی که گوشه هایی از آن در  اینستاگرام منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیر از ایثار کادر درمانی

علی دایی چهره سرشناس فوتبال ایران و جهان به عنوان شخصیتی تاثیرگذار، بار دیگر در بحران کرونا در صفحه اینستاگرام خود پست هایی منتشر کرد تا بتواند سهم خود را در شکست این بحران نشان دهد. دایی در یکی از نخستین پست های اینستاگرامی خود همزمان با فعالیت و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش برای تقدیر از زحمات پرستاران نوشت: چه واژه ای می توان بیان کرد در وصف این همه از خودگذشتگی شما قهرمانان گمنام و بی ادعای ایران.

پزشکان؛ قهرمانان بی ادعا و مظلوم

علی کریمی به عنوان یکی از چهره‌های معروف فوتبال ایران و به عنوان فردی که طرفداران زیادی دارد، همواره همراه و همگام مردم بوده است و در این روزهای بحران کرونایی نیز با پست هایی که در صفحه ایسنتاگرام خود منتشر کرد، نشان داده که به وظیفه خود در کمپین «سهم من در بحران کرونا» عمل کرده است و همزمان با شیوع کرونا در کشور  به تقدیر از تلاش کادر درمان در صفحه اینستاگرام خود پرداخته و با انتشار عکسی از این قشر زحمت کش نوشت: بعد از هشت سال دفاع مقدس، که کلی قهرمان شهید و جانباز و ازاده داشتیم، براستی که شما قهرمانان بی ادعا و مظلوم این روزهای ایران و مردم رنج دیده هستین. خسته نباشید و دست مریزاد.

این فوتبالیست در پستی دیگر در صفحه اینستاگرام خود با انتشار کلیپی به مردم توصیه می کند که به مسافرت نروند و در کلیپ نوشته شده که مسافرت شما به همین سادگی کرونا را پخش می کند و در زیر این پست خود نوشته است: فکر خودمون باشیم در خانه بمانیم، مسافرت نرویم.

کریمی ورزشکار تاثیر گذار و با دغدغه کشورمان که می داند که می تواند در مدیریت این بحران تاثیرگذار باشد بار دیگر در صفحه اینستاگرام خود پستی منتشر می کند تا مردم را از رفتن به مسافرت منصرف کند تا این بحران مدیریت شود. او کاریکاتوری با عنوان «تعطیلات، کرونا، شما» منتشر می کند و در زیر پست خود می نویسد: دوستان لطفا، این تعطیلات برای شمال رفتن نیست. به خودمون و هموطنمون رحم کنیم. در خانه بمانیم.

 وی همچنین به عنوان فردی دغدغه مند، وظیفه خود دانسته که در صفحه اینستاگرام خودش پستی با عنوان «هوای همدیگه را بیشتر داشته باشیم» می گذارد و در آن توصیه می کند که با توجه به کسادی قابل توجهی از مشاغل بازار، لطفاً ادارات برای قبض های پرداختی برق، گاز، آب، تلفن و ... ملاحظه مردم و کسبه را داشته باشند، احیاناً تخفیفات حمایتی یا حداقل فرصت‌های دوره‌ای و ... صاحبخانه و صاحب مغازه‌ها هم هوای مستاجرینشون رو داشته باشن، چون خیلی ها با این وضع حتی نون شبشون یا حتی حقوق شاگرد و پرسنلشون هم به مشکل خواهند خورد.

ارسلان مطهری مهاجم استقلال یکی دیگر از ورزشکانی است که می خواهد در این بحرانی که کشور با آن مواجه شده در کنار مردم باشد. به همین دلیل هم در پست اینستاگرامی خود خطاب به پزشکان و پرستاران که به عنوان یکی از زحمتکش‌ترین قشرها در بحران کرونا شناخته می شوند، نوشت: جاتون ته بهشته به خدا دمتون گرم.

علیرضا دبیر به عنوان یکی از کشتی گیران ایران در صفحه اینستاگرام خود پست هایی منتشر کرد تا بتواند به نوبه خود سهمی در مدیریت بحران کرونا داشته باشد. دبیر در روزهای سختی که کرونا خواب و خوراک از مردم گرفته با انتشار پستی  قدردانی خود را از کادر درمان ابراز داشت و نوشت: چقدر زیباست این فداکاری و از جان گذشتن؛ پهلوان واقعی شما هستید که بدون تلاش برای دیده شدن پیش خدا و مردم عزیزید. دبیر در پستی دیگر مجدداً از کادر درمانی کشورمان تشکر کرد و نوشت: قدردان زحمات شما هستیم.

اتحاد رمز پیروزی و غلبه بر بیماری کرونا

وریا غفوری یکی دیگر از فوتبالیست‌هایی است که در بحران کرونا با انتشار پستی نشان داد که می‌خواهد با توجه به بحرانی که در جامعه ایجاد شده است، تاثیرگذار باشد. غفوری در پست خود می نویسد: با توجه به از بین رفتن درآمدها و کسب و کارهای خیل عظیمی از مردم در این روزها منتظر اندیشیدن تدابیر و تمهیدات مسوولین هستیم.

یک ملت با مرز و خاک ساخته نمیشه، یک ملت زمانی ساخته میشه که تمام کشور یک رویا داشته باشند و برای دستیابی به رویای واحد همه متحد شوند. با آگاهی می‌توان تدبیر کرد و بی‌تدبیران را شکست داد.

محسن بنگر بازیکن سابق فوتبال ایران ویدیویی از تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای توزیع بین مردم در صفحه اینستاگرامی اش منتشر کرد و نوشت: انسانیت دمتون گرم دوستای گل این روزا مرد بودن هنر می‌خواد.

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس ویدیویی از اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در صفحه اینستاگرامی اش منتشر کرد.

فراخواندن مردم به ماندن در خانه

سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران نیز در صفحه اینستاگرامی خود به شیوع بیماری کرونا واکنش نشان داد و نوشت: مردم عزیز ایران خواهش می کنم به شمال سفر نکنین. اوضاع شمال را قرمز اعلام کردن، همه چیز را به شوخی نگیرین، نگران سلامتیتون باشین. شما با این کار هم سلامتی خودتون را به خطر میندازین هم سلامتی بقیه. مردم پس خواهش می کنیم شوخی نگیرین این موضوع رو.

احسان حاج صفی بازیکن تیم ملی ایران و تراکتور سازی تبریز هم برای کمک به مدیریت بحران کرونا واکنش نشان داد. به همین دلیل هم در صفحه اینستاگرامی خود می نویسد: مردم شریف و بزرگوار کاشان. بر اساس اطلاعات هنوز شیوع بیماری کرونا در کاشان کاهش پیدا نکرده است؛ لذا اصلی‌ترین موضوع قطع زنجیره انتقال ویروس می‌باشد و این فقط با قرنطینه خانگی امکان پذیر است؛ لذا از همه همشهریانم و تمام مردم شریف ایران درخواست میکنم به خصوص جوانان عزیز در منزل بمانید و به افراد مسن در تامین مایحتاج کمک کنید تا از منزل خارج نشوند تا ان شاءالله این ویروس منحوس را هم شکست دهیم. تاریخ ایران همیشه نشان داده ایرانی‌ها بر مشکلات غلبه کرده اند وباز هم چنین باد. احسان حاج صفی فرزند کاشان.

مهدی شریفی بازیکن فوتبال ایرانی با انتشارعکسی در اینستاگرام از مردم خواست تا در این روزهای حساس شیوع کرونا در ایران در خانه مانده و از حضور در بیرون از خانه پرهیز کنند. شریفی در صفحه خود می نویسد: سلام خدمت همه مردم ایران خواهش می کنم تو این وضعیت واقعاً بحرانی تا حد امکان تو خونه هاتون بمونید. من عاجزانه خواهش می‌کنم، چون هیچ چیز از جون خودتون عزیزتر نیست، ما باید خودمون به فکر خودمون باشیم.

سپهر حیدری یکی دیگر از بازیکنان فوتبال اسبق کشور در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به شکست کرونا تصویری از خودش منتشر کرد که برروی آن نوشته شده بود، فوتبال ۱ کرونا ۰ و در زیر پست هم نوشت: در خانه می مانیم. کرونا را شکست می دهم.

جواد محجوب جودو کار ایرانی استوری را در مورد عدم شیوع ویروس کرونا به اشتراک گذاشت و نوشت: لطفاً شوخی نگیرید. خانه امن‌ترین مکان برای عدم ابتلا به کرونا و عدم انتقال آنست.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا احسان حاج صفی علی کریمی علی دایی اینستاگرام پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا احسان حاج صفی علی کریمی علی دایی اینستاگرام کرونا ویروس کرونا احسان حاج صفی علی کریمی علی دایی اینستاگرام صفحه اینستاگرام خود صفحه اینستاگرامی اینستاگرامی خود بحران کرونا فوتبال ایران خود می نویسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید به ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه ها و سر در حجره طلاب کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواست وارد شود، متواضعانه وارد شود، افزود: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداود متعال، ادب، گذشت، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه‌ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه‌ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستان‌ها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آن‌هاست.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 749179

دیگر خبرها

  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • مناظره‌ای در مورد حجاب