Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@14:38:56 GMT

فرودگاه های استانبول را بهتر بشناسیم!!

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۴۱۲۶

فرودگاه های استانبول را بهتر بشناسیم!!

اگر نگاهی به رتبه بندی پرگردشگرترین شهرهای دنیا بیندازید، خواهید دید که شهر استانبول، جایگاهی دائم را در لیست ده کشور پرگردشگر دنیا به خود اختصاص داده است. عوامل مختلفی در موفقیت استانبول در جذب گردشگر تاثیرگذارند که یکی از آن ها صنعت هوایی قابل اطمینان و فرودگاه های مجهز بین المللی این شهر است. استانبول، به لطف فرودگاه های پیشرفته و بین المللی خود که قادرند حجم بسیاری از مسافران داخلی و خارجی را جابجا کنند، توانسته آمار گردشگران خارجی خود را به 13 میلیون نفر در سال افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است پیش از سفر به این شهر زیبا، از قوانین فرودگاهی استانبول نیز مطلع شوید. در طی سال های گذشته، حجم سنگین نقل و انتقال گردشگران بر شانه فرودگاه های بین المللی آتاتورک و صبیحه گوکچن استانبول بوده است؛ فرودگاه هایی که نقش موثری را در موفقیت استانبول در زمینه جذب گردشگر ایفا کرده اند. گفتنی است که استانبول از سه فرودگاه بین المللی تشکیل شده است: فرودگاه جدید استانبول، فرودگاه بین المللی آتاتورک و فرودگاه صبیحه گوکچن. در ادامه، سایت سفرستان شما را با دو مورد از فرودگاه های این شهر آشنا خواهد کرد.

فرودگاه بین المللی آتاتورک؛ قدیمی اما پابرجا


فرودگاه بین المللی آتاتورک، بزرگترین و پررفت و آمدترین فرودگاه استانبول است که از سال 1953 تاکنون در زمینه حمل و نقل مسافران فعالیت می کند. خوب است بدانید که پروازگاه این فرودگاه نخست در سال 1912 احداث گردید، اما سال ها از آن برای پروازهای هواپیماهای نظامی استفاده می شد و در سال 195۳ بود که برای نخستین بار میزبان پروازهای مسافربری شد. از نکات جالب در مورد این فرودگاه این است که فرودگاه آتاتورک تا 40 سال قبل به فرودگاه یشیل کوی شهرت داشت؛ اما در دهه 80 میلادی به آتاتورک تغییر نام یافت. اکنون، فرودگاه بین المللی آتاتورک به قطب اصلی پروازهای شرکت های هواپیمایی معتبری نظیر ترکیش ایرلاینز مبدل گشته و عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا را -با پذیرش 60 میلیون مسافر در سال- کسب کرده است.

امکانات فرودگاه بین المللی آتاتورک


از امکانات فرودگاه بین المللی آتاتورک می توان به دو ترمینال مسافربری آن اشاره کرد. از ترمینال 1 فرودگاه برای جابجایی مسافران داخلی استفاده می گردد و از ترمینال 2 آن که امکانات به مراتب بیشتری از ترمینال 1 دارد، برای پروازهای خارجی استفاده می شود. گفتنی است که فرودگاه آتاتورک استانبول از امکاناتی چون سالن بزرگ، درب های ورودی متعدد، رستوران های مختلف و فروشگاه های متنوع برخوردار بوده و به مدرن ترین تجهیزات هوایی مجهز شده است. افزون بر این، نوع طراحی بسیار کاربردی این فرودگاه این امکان را برای هواپیماهای غول پیکر بوئینگ فراهم ساخته است که از راهروهای آن اقدام به مسافرگیری کنند. گفتنی است گردشگرانی که تمایل دارند از این فرودگاه دیدن کنند به راحتی با ورود به سایت سفرستان www.safarestan.com می توانند در حین انجام فرآیند خرید بلیط هواپیما استانبول، فرودگاه آتاتورک را از میان گزینه های نتایج جستجو برگزیده و سفری لذت بخش و مطمئن را به این شهر تجربه کنند.

معرفی فرودگاه صبیحه گوکچن


تا قبل از سال 2007 میلادی، مسئولیت حمل و نقل مسافران داخلی و خارجی بر دوش فرودگاه آتاتورک بود، اما پس از اینکه آمار گردشگران استانبول به میزان قابل توجهی افزایش یافت، نیاز به فرودگاهی جدید برای جابجایی حجم بالای گردشگران احساس شد. پروژه ساخت فرودگاه صبیحه گوکچن که نام خود را از نخستین بانوی خلبان ترکی گرفته است، در سال 2007 با همکاری شرکت های جی ام آر و لیماک کلید خورد و با تلاش های بی وقفه کارکنان و تزریق سرمایه ای فراوان در سال 2009 افتتاح گردید. خوب است بدانید که فرودگاه صبیحه گوکچن تاکنون موفق به کسب افتخارات بسیاری شده است: عنوان برترین فرودگاه جهان از سوی اجلاس جهانی خطوط هوایی ارزان قیمت لندن از عناوینی است که هر فرودگاهی قادر به کسب آن نیست و فرودگاه صبیحه گوکچن با میزبانی از 28 میلیون مسافر (از سال 2009 تا 2015) با شایستگی این عنوان را از آن خود کرده است. افزون بر این، فرودگاه صبیحه کوگچن به دلیل امکانات متنوع خود به جایگاه استقرار خطوط هوایی مشهوری نظیر بوراجت، پگاسوس ایرلاینز و ترکیش ایرلانیز در سال های اخیر مبدل شده است.

امکانات فرودگاه صبیحه گوکچن


وجود امکاناتی از قبیل پارکینگ چهار طبقه، سالن تشریفات؛ سالن کنفرانس، کافی شاپ، رستوران، مراکز خرید بین المللی و هتلی لوکس و چهارطبقه سبب شده که فرودگاه صبیحه گوکچن به یکی از مجهزترین فرودگاه های ترکیه و دنیا مبدل شود. جالب است بدانید که ترمینال کارگو این فرودگاه از 18 سردخانه برخوردار بوده و قادر است سالانه 90 هزار تن کالا را در خود ذخیره سازد. علاوه بر این امکانات، وجود 116 باجه پذیرش و 50 پیشخوان کنترل گذرنامه این امکان را برای مسافران فراهم آورده تا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون معطلی، عملیات پذیرش خود را انجام دهند. اگر قصد دارید پروازی مطمئن و لذت بخش را تا این فرودگاه تجربه کنید، کافی است پس از مطالعه برنامه سفر استانبول ، به سایت سفرستان مراجعه کرده و اپلیکیشن سفرستان را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید تا بلیط هواپیما استانبول را همواره در جیب خود داشته باشید. گفتنی است که فرآیند خرید بلیط هواپیما استانبول در سفرستان بسیار آسان بوده و در اندک زمانی صورت خواهد گرفت. برای خرید بلیط و بازدید از فرودگاه صبیحه گوکچن، نخست باید نام شهر خود را در فیلد مبدا و نام استانبول را در فیلد مقصد سفر وارد کرده و تعداد مسافران و تاریخ سفر را مشخص کنید. سپس در صفحه نتایج جستجوی سفرستان و با کلیک بر روی جزئیات سفر، پروازی به مقصد فرودگاه صبیحه گوچکن را انتخاب کنید تا هم سفری مطمئن و لذت بخش را به استانبول تجربه و هم از فرودگاه دیدنی صبیحه گوکچن بازدید کنید.

منبع: خرداد

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی آتاتورک فرودگاه صبیحه گوکچن فرودگاه آتاتورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵

به نقل از الصباح؛ جاسم الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که از آنجایی که کربلا مقصد دینی مهم میلیون‌ها مسافر از سراسر کشورهای جهان به شمار می‌آید، شاهد جریان بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی هستیم.

وی افزود: در این راستا عتبه حسینی، اقدام به احداث فرودگاه بین‌المللی در این استان کرد که پیشرفت این پروژه بیش از ۷۰ درصد بوده و افتتاح آن در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

الخطابی اشاره کرد که پیمانکار ساخت این فرودگاه یک شرکت بریتانیایی و طراح آن یک شرکت فرانسوی است که در طراحی بنای آن ویژگی‌های اسلامی و تمدنی عراق لحاظ شده است.

استاندار کربلا افزود: در حال حاضر ساخت باند فرودگاه تکمیل شده و به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافران نیز تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این فرودگاه نه تنها برای استان، بلکه برای کشور دارای اهمیت راهبردی است به ویژه آنکه گردشگری دینی سفرهای میلیونی را در پی دارد و این امر بر فعالیت‌های اقتصادی استان و تبدیل آن به مقصد مهم گردشگری تأثیر خواهد داشت.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد