Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@23:36:57 GMT

بورس امروز هم قرمز پوش بود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۴۴۶۰

بورس امروز هم قرمز پوش بود

روند نزولی شاخص بورس ارواق بهادر که از هفته گذشته آغاز شده، امروز ادامه یافت به طوری که شاخص کل در پایان معاملات امروز با ریزش 8 هزار و 639 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که از میانه هفته پیش روند نزولی را شروع کرده، امروز هم در پایان معاملات 8 هزار و 639 واحد افت داشته و به رقم 494 هزار و 99 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۳۴۵ واحد ریزش داشت و رقم ۱۷۲ هزار و ۳۸۵ واحد را ثبت کرد. امروز در این بازار ۶۹۶ هزار معامله انجام شد که ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال ارزش داشت. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1804 تریلیون تومان رسید.    در معاملات امروز ۲۸۰ نماد منفی و ۶۲ نماد مثبت بودند که از میان آن ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری غدیر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بورس گذاشتند؛ همچنین بانک‌های ملت و تجارت، گلوکوزان، سایپا، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص قیمت با معیار هم‌ وزن 2 هزار و 225 واحد کاهش یافته و به رقم 114 هزار و 689 واحد، شاخص آزاد شناور با کاهش 13 هزار و 875 واحد به رقم 628 هزار و 23 واحد، شاخص بازار اول بورس با کاهش 6 هزار و 787 واحد به رقم 349 هزار و 581 واحد و شاخص بازار دوم بورس بورس با کاهش 15 هزار و 316 واحد به رقم یک میلیون و 47 هزار و 556 واحد رسید. 

معاملات در بازار فرابورس که امروز به دلیل وجود اختلال در سامانه معاملاتی تا ساعت ۱۴ ادامه داشت، درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۷۷ واحد نزول رقم ۶۵۰۵ واحد را ثبت کرد.

ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از 394 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران فرابورس ایران بیش از 1.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 152 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 739 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران حدود 7 هزار  500 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این مقدار نقدینگی جدید برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است. 

امروز نماد پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی زاگرس، فرابورس ایران، مادیران، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مالی مهر آیندگان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 

همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس،‌ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، بانک دی، مادیران و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند. 

امروز با پیام ناظر بازار،‌ برخی از نمادهای بورسی بازگشایی شده، برخی متوقف، برخی دچار حراج و برخی دچار وقفه در معاملات شدند. از آن جمله می‌توان به ادامه توقف نماد سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، توقف نماد ایران‌خودرو، توقف نماد بانک ملت، سرمایه‌گذاری شفادارو، بانک پارسیان می‌توان اشاره کرد. 

در اطلاعیه دیگری، بازگشایی نماد پالایش نفت تبریز، سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات انجام شد. 

همچنین توقف نمادهای بیمه ملت، صنعتی و معدن گل‌گهر،‌ ایران‌خودرو انجام شدد. 

در پیام دیگری، بازگشایی نماد مهندسی تکنوتار، بازگشایی معدنی دماوند، بانک پارسیان، داروسازی زاگرس فارمد پارس، سیمان فارس، پتروشیمی جم، داروسازی اسوه، بازگشایی سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، تولید فیبر ایران و شیشه و گاز اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرمایه گذاری توقف نماد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص