Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرفه های ﺧﺸﮏ و ﻧﻔﺲ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﺸﯿﺪه می شوند، ﭼﻨﺪ روزی اﺳﺖ ﻣﯿﻬﻤﺎن ﻧﺎﺧﻮاﻧﺪه ﺳﯿﻨﻪ ﻫﺰاران ﻣﺮد و زن و ﭘﯿﺮ و جوان ﺷﺪه اﺳﺖ. وﯾﺮوس ﮐﺮوﻧﺎ اﯾﻦ روزﻫﺎ ﺑﺨﺶ مراقبتﻫﺎی وﯾﮋه ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻫﺎ را از ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺎل شلوغ تر ﮐﺮده اﺳﺖ.
ﭘﺰﺷﮑﺎن، ﭘﺮﺳﺘﺎران، ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ و اداری ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ها حدود ۲۰ روز اﺳﺖ در خط ﻣﻘﺪم ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ وﯾﺮوس ﮐﺮوﻧﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ﻧﺰدﯾﮏ ﯾﮏ ﻣﺎه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﯿﻢ ﻫﺎی درﻣﺎﻧﯽ و ﺑﯿﻤﺎرانﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ارﺗﺒﺎط را ﺑﺎ دﻧﯿﺎی ﺑﯿﺮون از ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻫﺎ را دارﻧﺪ. به دلیل ﻣﻼﺣﻈﺎت ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺑﯿﻤﺎرانﮐﺮوﻧﺎﯾﯽ ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﺪ اﻣﺎ آﻧﭽﻪ را ﮐﻪ می ﺗﻮان از دور ﻧﻈﺎره کرد بیمارانی هستند که ﺑﺮ روی ﺗﺨﺖ ﺧﻮاﺑﯿﺪه و ﺑﻌﻀﺎ بهﮐﻤﮏ دستگاه ﻫﺎی ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻧﻔﺲ می ﮐﺸﻨﺪ.   ﭘﺮﺳﺘﺎران و دﮐﺘﺮﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ لباسﻫﺎی ﻣﺨﺼﻮص و ماسک هایی ﮐﻪ ساعت ها ﺑﺮ ﺗﻦ دارﻧﺪ در رﻓﺖ و آﻣﺪ و ﺗﻼش ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮدی ﺑﯿﻤﺎران ﻫﺴﺘﻨﺪ. خسته اند وﻟﯽ ﻫﻤﭽﻨﺎن ﺑﺮ ﺑﺎﻟﯿﻦ ﺑﯿﻤﺎران ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪ و ﭘﺮاﻣﯿﺪ حاضرمی شوند.
راه روﻫﺎی اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﻫﺎ در اﯾﻦ روزﻫﺎی ﮐﺮوﻧﺎﯾﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻ رﻓﺖ و آﻣﺪ ﮐﻤﯽ را ﺗﺠﺮﺑﻪ میﮐﻨﻨﺪ، ﺑﯿﻤﺎران ﻣﻼﻗﺎت ﻣﻤﻨﻮع ﻫﺴﺘﻨﺪ و اﯾﻦ دوری ﺑﺮ ﻣﺼﺎﺋﺐ اﯾﻦ وﯾﺮوس ﻣﻨﺤﻮس اﻓﺰوده اﺳﺖ.
ﺳﺎﻋﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ۱۰ ﺻﺒﺢ اﺳﺖ و ﮐﻤﯽ در ﻣﯿﺎن ﮐﺎدر درﻣﺎن ﺟﻨﺐ و ﺟﻮﺷﯽ اﻓﺘﺎده اﺳﺖ. اﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ از ﻗﺒﻞ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺷﺪه در شرف وقوع اﺳﺖ؛ ﭘﺮﺳﺘﺎران و ﭘﺰﺷﮑﺎن در تلفن های ﻫﻤﺮاه ﺧﻮد به دﻧﺒﺎل اﻣﯿﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ و اﯾﻦ را ﺑﻪ راﺣﺘﯽ می ﺗﻮان از ﭼﺸﻤﺎنشانﺧﻮاﻧﺪ.   ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻪ ﻋﺪد ۱۰ رﺳﯿﺪه اﺳﺖ، تلویزیون های راﻫﺮوﻫﺎ و ﺑﺨﺶ ﻫﺎ ﻫﻢ روﺷﻦ می ﺷﻮد و ﮔﻨﺒﺪ ﻃﻼﯾﯽ ﺣﺮم امام رﺿﺎ ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم ﺑﻪ ﻧﺎﮔﺎه در ﻗﺎب تلویزیون ها و ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮﻫﺎﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ می ﮐﻨﺪ. ﺑﻪ ﻫﻤﺖ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺧﺎدﻣﺎن ﺣﺮم علی ابن موسی الرضا ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم از ﻫﺰاران ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ آن طرف تر پُلی می شوند ﻣﯿﺎن ﺑﯿﻤﺎران ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﮐﺮوﻧﺎ و اﻣﺎم رﺋﻮف شان.  
ﺧﺎدم و ﻣﺪاح ﺑﺎرﮔﺎه اﻣﺎم رﺿﺎ ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم ﺑﺎ ﺻﺪای ﺧﻮد ﺷﺪه اﺳﺖ ﺻﺪای ﺧﺴﺘﻪ ﺑﯿﻤﺎراﻧﯽ ﮐﻪ ﺷﺎﯾﺪ پارسال در ﺣﺮم ﻣﻄﻬﺮ رﺿﻮی و در ﻟﺤﻈﺎت ﺳﺎل ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺻﻠﻮات ﺧﺎﺻﻪ را زﻣﺰﻣﻪ می ﮐﺮده اند.
ﻣﺪاح می خواند و اشکی است ﮐﻪ از چشمان ﺑﯿﻤﺎران و ﭘﺮﺳﺘﺎر سرازیر می شود.
ﺗﻮ رﺋﻮف و ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﻗﺒﻠﻪ درﻣﺎﻧﺪگانی
ز ﺗﻮ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ دﻟﻢ را در ﺣﺮﯾﻤﺖ می ﮐﺸﺎﻧﯽ
اﻻ‌ ای ﯾﺎر ﻣﻦ، ﺗﻮﯾﯽ دﻟﺪار من
 نظری کن بر دل ﺳﯿﺎه و زار من
... ﻋﻠﯽ ﻣﻮﺳﯽ اﻟﺮﺿﺎ... ﻋﻠﯽ ﻣﻮﺳﯽ اﻟﺮﺿﺎ
ﻧﺰدﯾﮏ ﯾﮏ ﻫﻔﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ اﺑﺘﮑﺎر آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی به ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺠﺪﯾﺪ روﺣﯿﻪ ﺑﯿﻤﺎران ﮐﺮوﻧﺎﯾﯽ و ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻗﻮای ﮐﺎدر درﻣﺎن ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻫﺎ، ارﺗﺒﺎط ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﯽ  به طور  روزاﻧﻪ و وﯾﮋه از ﺣﺮم ﻣﻄﻬﺮ رﺿﻮی ﺑﺎ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻫﺎی درﮔﯿﺮ ﺑﯿﻤﺎری ﮐﺮوﻧﺎ ﺑﺮﻗﺮار می ﺷﻮد.
اﯾﻦ ارﺗﺒﺎط زﻧﺪه ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان  "ﭘﻨﺠﺮه ﻓﻮﻻد"  ﺗﺎﮐﻨﻮن با ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻫﺎی ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ ﻣﺸﻬﺪ، رازی رﺷﺖ، ﻣﺴﯿﺢ داﻧﺸﻮری ﺗﻬﺮان، ﺣﻀﺮت ﻋﻠﯽ اﺻﻐﺮ(ع)ﺷﯿﺮاز، عیسی بن ﻣﺮﯾﻢ (ع) اﺻﻔﻬﺎن، رازی اﻫﻮاز، ﮐﺎﻣﮑﺎر ﻗﻢ و وﻟﯽ ﻋﺼﺮ زﻧﺠﺎن ﺑﺮﻗﺮار ﺷﺪه اﺳﺖ و اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داشت.   انتهای پیام//

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبتلایان به کرونا مراقبت های ویژه زیارت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه قجری در کاخ مخصوص

دریافت 24 MB

وقتی ناصرالدین شاه به اروپا سفر می کند و موزه های زیبای آنجا را میبیند تصمیم می گیرد در کاخ محبوبش گلستان هم موزه هایی را برای نگه داری هدایای سلطنتی بسازد. عمارت اصلی کاخ گلستان ۵ تالار بسیار حیرت انگیز دارد که از همان ابتدا برای موزه ساخته شده بودند.

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟