Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:12:51 GMT

میانگین بارش در کرمانشاه به ۱۷ میلی‌متر رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۶۹۷۳

میانگین بارش در کرمانشاه به ۱۷ میلی‌متر رسید

علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت پاوه و گواور هر کدام با حدود ۳۲ میلی متر، کرند غرب با ۲۸.۴ میلی متر و جوانرود و گیلانغرب با ۲۷.۳ میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: همچنین روانسر، سومار، گهواره و ماهیدشت با بارشی بین ۲۲ تا ۲۷ میلی متر بارندگی خوبی نسبت به بقیه نقاط استان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوراوند با بیان اینکه کنگاور و سنقروکلیایی طی ۴۸ ساعت اخیر کمتر از یک میلی متر بارش داشته اند، افزود: صحنه با ۳.۲ میلی متر و هرسین با ۹.۴ میلی متر نیز چهار شهری بودند که کمترین بارش ها را به خود اختصاص دادند.

معاون اداره کل هواشناسی استان در ادامه میانگین بارش های اخیر شهر کرمانشاه را حدود ۱۳ میلی متر عنوان کرد و گفت: ۸.۷ میلی متر از این بارش ها طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده است.

وی در ادامه بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا ۲۵ اسفند) در استان کرمانشاه را نزدیک به ۳۷۵ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۶۱ میلی متر بوده ۱۹ درصد کاهش داشته است.

زوراوند یادآور شد: میانگین بارش های سال زراعی جاری استان در مقایسه با دوره بلندمدت که حدود ۲۹۹ میلی متر می باشد با رشد ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

وی در پایان با اشاره به کاهش بارندگی های همه نقاط استان در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل، گفت: در عین حال شهرهای کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب، کنگاور، سرارود، صحنه، هرسین، حمیل و ماهیدشت نسبت به دوره بلندمدت با افزایش بارش روبرو بوده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا هواشناسی بارش متر کرمانشاه میلی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،بر اساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، بیشترین بارش‌ها در ۲۴ سالت گذشته حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر، آبیز ۳۹، معدن پرذوده ۲۹، بیهود ۲۵، فتح اباد خصری و نوغاب حاجی ایاد ۲۲ و همین طور ایستگاه خروبا ۲۱ میلی متر بارش ثبت کردند.

لطفی افزود: همچنین در ایستگاه های چاه طلب ۱۷ میلی متر، چاه داشی ۱۶میلی متر، چاه داشی، عباس آباد میم  ۱۶ میلی متر، چیروک ۱۵ میلی متر، دوست آباد ۱۴و سه دهم میلی متر، کلاته سورگ و کریمو ۱۴ میلی متر، جفت رود ۱۳ و زنوغان ۱۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است. 

وی گفت: آرین شهربا ۱۲ و نه دهم میلی متر، بیشه، سرند فردوس و معصوم آباد  ۱۱ میلی متر، آیسک ۱۰و ۸ دهم میلی متر، قدمگاه ۱۰و نیم میلی متر، پی کوه ۱۰ ونیم میلیمتر نیز  ثبت شده است. 

دیگر خبرها

  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور