Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:38:07 GMT

اهدای ۷۵ دستگاه کمک تنفسی توسط بخش خصوصی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۶۹۹۷

اهدای ۷۵ دستگاه کمک تنفسی توسط بخش خصوصی در مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بخش خصوصی مازندران که برای مقابله با کرونا ویروس به صورت جهادی و عملی وارد میدان شده است، در دو مرحله ۲۰ دستگاه کمک تنفسی(ونتیلاتور) و ۵۵ دستگاه Bipap را به بیمارستان‌های استان تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی مازندران 21 اسفندماه از خرید 40 دستگاه کمک درمانی برای بیماران کرونای که نیاز اساسی مراکز درمانی طی این روزها است خبر داد و اما امروز وعده مسؤولان این بخش محقق شده است و عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران اظهار کرد: بخش خصوصی مازندران که برای مقابله با کرونا ویروس به صورت جهادی و عملی وارد میدان شده است، در دو مرحله ۲۰ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) و ۵۵ دستگاه Bipap را به بیمارستان‌های استان تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتاق بازرگانی هر آنچه در توان دارد برای امنیت و آرامش مردم دریغ نمی‌کند، در جلسه گذشته مواردی از نیازمندی‌ها اعلام و درخواست شد که بخش خصوصی پای کار بیاید، در این جنگ زیستی آمادگی خود را اعلام کرده و نخستین قدم را با جدیت برداشت.

 

مهاجر اضافه کرد: درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان تأمین تعدادی قابل توجه دستگاه تنفسی بوده که اتاق بازرگانی بلافاصله وارد عمل شد و توانستیم با مشارکت فعالان اقتصادی در دو مرحله ۷۵ دستگاه تنفسی را در کمتر از ۲۴ ساعت خریداری کنیم.

این مسؤول اعلام کرد: از این ۷۵ دستگاه کمک تنفسی بر اساس انتخاب دانشگاه‌های علوم پزشکی استان؛ ۶ دستگاه به بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر، ۲ دستگاه بیمارستان امام حسین نکا، ۲ دستگاه به بیمارستان امام خمینی ساری، ۲ دستگاه به بیمارستان بوعلی سینای ساری، ۹ دستگاه به بیمارستان رازی قائمشهر، دو دستگاه به بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر، یک دستگاه به بیمارستان عزیزی جویبار، ۳ دستگاه به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه شمالی اهدا شد.

 

وی ادامه داد: ۲ دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۹ دستگاه به بیمارستان امام خمینی آمل، چهار دستگاه به بیمارستان امام رضا آمل، ۲ دستگاه به بیمارستان امام خمینی فریدونکنار، یک دستگاه به بیمارستان شهدای محمودآباد، ۵ دستگاه به بیمارستان امام خمینی (ره) نور ، ۶ دستگاه به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و ۶ دستگاه به بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس، ۲ دستگاه به بیمارستان امام خامنه‌ای عباس آباد، ۴ دستگاه به بیمارستان شهید رجایی تنکابن و ۴ دستگاه به بیمارستان امام سجاد رامسر تحویل داده شد و این دستگاه‌ها پس از نصب و راه‌اندازی مورد استفاده بیماران قرار گرفت.

مهاجر اظهار کرد: فعالان اقتصادی ما پای کار هستند، سایر اقلام مورد نیاز  از قبیل ماسک و لباس هم به زودی با همراهی فعالان اقتصادی و خیران مازندران تأمین شود تا در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: از همه کسانی که در شورای مشارکت‌های مردمی برای تأمین نیازمندی‌های ضروری به نظام سلامت کمک می‌کنند قدردانی کرد و ما هم اعلام می‌کنیم که در حد توان کمک‌ها را ادامه بدهیم تا این بیماری کنترل و شرایط بهتر شود.

وی یادآور شد: مردم به توصیه‌های پزشکان توجه و موارد بهداشتی را از کانال بهداشت و درمان دنبال کنند، موادی که هیچ تضمینی نیست را مصرف نکنند، شرایط بدی داریم، مردم باید یک پروسه ۱۰ تا ۲۰ روزه را در خانه بمانند زیرا محیط بیرون آلوده است و ارتباط داشتن ممکن است بیماری را منتقل و کار را برای تلاش‌گران سلامت سخت‌تر کند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج


 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان مازندران بخش خصوصی دستگاه دستگاه به بیمارستان امام خمینی ۲ دستگاه به بیمارستان رئیس اتاق بازرگانی دستگاه کمک تنفسی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است و اختتامیه این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شورای توسعه گردشگری استان کرمان راه‌اندازی شده است و دبیرخانه کرمان 1404 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مکمل جهش تولید را مشارکت مردم می‌دانند، گفت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مجموعه‌های خصوصی همکاری خوبی را در پیش گرفته که یکی از این نهادها اتاق بازرگانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره ملی چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان نیز در این زمینه به صورت کتبی اعلام آمادگی کردند و اتاق بازرگانی نیز در انتخاب استان کرمان موثر بوده است، ادامه داد: اختتامیه این جشنواره قرار است در نیمه دوم آبان‌ماه در کرمان برگزار شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه جلسات برنامه‌ریزی این جشنواره در تهران و کرمان برگزار خواهد شد، گفت: این امکان وجود دارد که از تمام مفاخر علمی، فرهنگی، هنری و غیره در زمان این جشنواره استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان امسال میزبان چند رویداد بزرگ فرهنگی هنری است، افزود: همایش بین‌المللی راه ابریشم نیز مهرماه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در شهرستان بم برگزار می‌شود، بیان کرد: سمینار باستان شناسان ایران اسفندماه در جیرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در هفته میراث فرهنگی اشیا و آثار تاریخی استان کرمان که در موزه ملی کشور نگهداری می‌شود برای بازدید عمومی مردم به کرمان منتقل می‌شوند، گفت: بالغ بر 4 هزار شی تاریخی از استان کرمان در موزه ملی نگهداری می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه کرمان آنگونه که باید معرفی نشده و انعکاس مطلوبی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان در رسانه‌ها نبوده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز کرمان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد تا کرمان در حلقه گردشگری گردشگران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری استان کرمان مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی است که لازمه آن معرفی خوب کرمان است، ادامه داد: کرمان 10 اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی دارد که حتماً باید این آثار به جهانیان معرفی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جشنواره چندرسانه‌ای وزارت میراث یک ظرفیت خوب برای معرفی کرمان است و اتاق بازرگانی از آن حمایت می‌کند، افزود: جدای از این جشنواره وزارت میراث فرهنگی حتماً باید به وظیفه قانونی خود برای معرفی استان کرمان که یک خاستگاه تمدنی دارد اقدام کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان