Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در راستای پیشگیری و کنترل شیوع کروناویروس به همت پرسنل و بهورزهای مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت از طریق تماس تلفنی، ۶۰ هزار خانوار رفسنجانی پایش شده و توصیه‌های بهداشتی به آنها تذکر داده شد.

به گزاش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد جمالی‌زاده اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آگاهی مردم و جلوگیری از ابتلا، طرح بزرگ کنترل خانه به خانه در رفسنجان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان عنوان داشت: به همت پرسنل و بهورزهای مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت از طریق تماس تلفنی، ۶۰ هزار خانوار رفسنجانی پایش شده و توصیه‌های بهداشتی به آنها تذکر داده شد.همچنین در این طرح، نحوه خرید و ضد عفونی منازل به خانواده‌ها آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: برای شست‌وشو و ضد عفونی اماکن پرتردد و عمومی رفسنجان به همت‌شهرداری و معاونت بهداشتی دانشگاه، مواد گندزدا در اختیار خادمان موکب‌های شهرستان قرار گرفته و با نظارت کارشناسان بهداشت محیط، ۱۴ پمپ بنزین، ۵ جایگاه cng و دستگاه‌های خودپرداز سطح شهر در سه نوبت شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود.

جمالی‌زاده ادامه داد: برای خادمان ۷۷ مسجد شهرستان آموزش‌های گندزدایی داده شده و این مساجد نیز گندزدایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز پرتردد همچون معابر،  پارک‌ها، بوستان‌ها، وسایل ورزشی ؛امامزاده‌ها و مراکز بین‌شهری، سرویس‌های بهداشتی بین جاده‌ای، ایستگاه‌های اتوبوس، فرودگاه، ترمینال مسافربری، اتوبوس‌های درون شهری از جمله مراکزی بودند که برای جلوگیری از شیوع کروناویروس گندزدایی شده‌اند.

جمالی‌زاده ابراز داشت: در روستاها با همت خانه‌های بهداشت، دهیاران، بخشداران  و پایگاه‌های بسیج مردمی در بعضی سه، تا چهار مرتبه و در بعضی دیگر پنج مرتبه عملیات شست‌وشو و ضد عفونی به‌طور کامل اجرا شده است.

انتهای پیام/80016/ب

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پایش خانوار کرونا پیشگیری داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در فروشگاه زنجیره‌ای آبادان، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده و برخورد با آن با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این بازدید فروشگاه یادشده به علت رعایت نشدن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی نسبت به برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیندازند تاکید و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گیرند یا اینکه به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 6089919

دیگر خبرها

  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین