Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:35:05 GMT

توافق گروههای عراق درباره نعیم سهیل برای پست نخست وزیری

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۸۳۲۶

توافق گروههای عراق درباره نعیم سهیل برای پست نخست وزیری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، یک منبع وابسته به ریاست جمهوری عراق از توافق گروههای سیاسی این کشور بر روی نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور خبر داد.

این منبع اعلام کرد: برهم صالح رئیس جمهور عراق امشب یا فردا دوشنبه فردی که توافق بر روی آن گرفته را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد.

به گفته این منبع؛ نعیم السهیل شخص مورد توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر یک منبع در کمیته هفت‌گانه که متشکل از گروه‌های سیاسی شیعه عراق است، امروز یکشنبه از توافقی در داخل این کمیته جهت نامزد کردن نعیم السهیل برای تصدی پست نخست وزیری دولت عراق خبر داد.

گفته شده است که السهیل فردی نزدیک به نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق است.

این منبع گفت: کمیته هفت‌گانه به توافق اولیه‌ای در مورد کاندیداتوری نعیم السهیل، نائب رئیس دیوان ریاست جمهوری عراق برای تصدی پست نخست وزیری دست یافته است، اما گفتگوها همچنان ادامه دارد و متوقف نخواهد شد. در صورتی که این کمیته به توافق نهائی برای نامزد کردن السهیل و معرفی رسمی او به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دست نیابد، کمیته هفت‌گانه مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات را برای تصدی این منصب معرفی می‌کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که الکاظمی شانس بیشتری داشته باشد، هر چند که توافقی در مورد السهیل شکل گرفته است.

فردا دوشنبه مهلت قانون اساسی برای انتخاب نامزد نخست وزیری پایان می‌یابد.

گروه‌های شیعی عراق هفته گذشته کمیته هفت‌گانه‌ای را تشکیل دادند که در آن تمامی فراکسیون‌های پارلمانی شیعی عراق حضور دارند. هدف این کمیته بررسی بیوگرافی بیش از ۳۱ نامزد نخست وزیری است تا یکی از میان آنها به ریاست جمهوری معرفی شود.

کد خبر 4879421

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق پست نخست وزیری عراق برهم صالح ایالات متحده آمریکا عراق سوریه افغانستان ترکیه عربستان سعودی رژیم صهیونیستی روسیه ادلب قربانیان کرونا ایران دونالد ترامپ انگلیس رجب طیب اردوغان کمیته هفت گانه پست نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ / سهیل موسوی به مدال طلا دست یافت