Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@15:09:19 GMT

توافق احزاب عراقی برای نخست وزیری نعیم السهیل

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۸۴۱۶

توافق احزاب عراقی برای نخست وزیری نعیم السهیل

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع وابسته به ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: برهم صالح رئیس جمهور عراق امشب یا فردا دوشنبه فردی که توافق بر روی آن گرفته را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد.

به گفته این منبع، نعیم السهیل شخص مورد توافق است.

از سوی دیگر یک منبع در کمیته هفت‌گانه که متشکل از گروه‌های سیاسی شیعه عراق است، امروز یکشنبه از توافقی در داخل این کمیته جهت نامزد کردن نعیم السهیل برای تصدی پست نخست وزیری دولت عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته شده است که السهیل فردی نزدیک به نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق است.

این منبع گفت: کمیته هفت‌گانه به توافق اولیه‌ای در مورد کاندیداتوری نعیم السهیل، نائب رئیس دیوان ریاست جمهوری عراق برای تصدی پست نخست وزیری دست یافته است، اما گفتگوها همچنان ادامه دارد و متوقف نخواهد شد. در صورتی که این کمیته به توافق نهائی برای نامزد کردن السهیل و معرفی رسمی او به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دست نیابد، کمیته هفت‌گانه مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات را برای تصدی این منصب معرفی می‌کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که الکاظمی شانس بیشتری داشته باشد، هر چند که توافقی در مورد السهیل شکل گرفته است.

فردا دوشنبه مهلت قانون اساسی برای انتخاب نامزد نخست وزیری پایان می‌یابد.

گروه‌های شیعی عراق هفته گذشته کمیته هفت‌گانه‌ای را تشکیل دادند که در آن تمامی فراکسیون‌های پارلمانی شیعی عراق حضور دارند. هدف این کمیته بررسی بیوگرافی بیش از ۳۱ نامزد نخست وزیری است تا یکی از میان آنها به رئیس جمهور معرفی شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کمیته هفت گانه نعیم السهیل نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» امروز در افتتاحیه پنجمین دور کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه شد.

وی گفت: این کنفرانس در شرایط دشوار و استثنایی در سطح عربی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. به گونه‌ای که نیروهای اشغالگر به تجاوزات علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهند و با نقض قانون بین‌المللی، آداب و رسوم جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان را از غذا، دارو و سکونت امن محروم کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق همچنین جامعه جهانی را به ایفای نقش خود برای توقف این جنگ ظالمانه و عمل به مسوولیت انسانی و اخلاقی خود بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌الملی فراخواند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان