Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@14:02:39 GMT

اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی و بسیج عمومی در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۸۴۶۶

خرداد: شورای عالی دفاع ملی لبنان رو یکشنبه در نشستی برای بررسی اوضاع کشور به دنبال شیوع کرونا، وضعیت فوق العاده بهداشتی و بسیج عمومی در این کشور اعلام کرد.
به گزارش خرداد ،ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، شورای عالی دفاع لبنان برای مبارزه کرونا امروز نشستی به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهوری لبنان در ابتدای جلسه به بررسی وضعیت کشور در مقابله با کرونا پرداخت.
وی در ادامه وضعیت فوق العاده پزشکی و بهداشتی در کشور اعلام کرد و افزود: اوضاع کشور نیازمند اعلام بسیج عمومی در سراسر لبنان است.
عون گفت: اقداماتی که لبنان برای مبارزه با کرونا اتخاذ کرده، مورد استقبال نهادهای بین المللی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: الان وقت بهره برداری سیاسی نیست وقت همبستگی ملی است،زیرا این وبا فرقی بین حامی و مخالف قایل نیست.
رییس جمهوری لبنان گفت: هرگز در راه حفظ جان شهروندان و تامین حمایت های لازم از آنان، کوتاهی نخواهیم کرد.
عون ضمن اینکه از همه لبنانی ها خواست که اصول و توصیه های پزشکی را رعایت کنند، افزود: دولت یک سری تدابیر استثنائی در مبارزه با کرونا اتخاذ خواهد کرد.
وی گفت: وحدت ملی ما منبع قدرت و سپر حمایتی ما بوده و هست و امروز هم تاکید خواهیم کرد ما با وحدت بر این وبا غلبه خواهیم کرد.
تاکنون ۹۹ نفر در لبنان به ویروس کووید۱۹ مبتلا شدند که سه تن جان خود را از دست دادند.
این ویروس به سرعت در کشورهای جهان رو به شیوع گسترده است. برچسب ها: لبنان ، بسیج عمومی

منبع: خرداد

کلیدواژه: لبنان بسیج عمومی بسیج عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد