Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش گروه های جهادی پایگاه های امیرالمومنین(ع) شهرک فجر، پایگاه شهید علوی نژاد مسجد امام رضا(ع) و کانون بسیج مهندسین کشاورزی در شهرک فجر با حضور زنان بسیجی در عرصه تولید ماسک در قالب اردوی جهادی یکی از نخستین مراکز مورد بازدید ممسئولان بود.

خبرگزاری شبستان___یاسوج: همزمان با فراگیر شدن بیماری کرونا در سراسر جهان تدابیر مهمی از جمله قرنطینه کردن شهرها، ایجاد پایگاه های تست وغربالگری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سرعت در حال ارائه به اقشار مختلف جوامع در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما و به تبع آن در استان و شهرستان لنده با توجه به نیاز کشور به برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی همه و همه آستین همت را بالا زده و جهادی پای کار آمدند و هرکس به اندازه توان خویش در صحنه جهاد و همدلی حضور یافت.

زنان لنده ای در اقدامی جهادی برای رفع نیاز شهرستان بار دیگر با الگو گیری از زنان هشت سال دفاع مقدس و نیاز کشور پا به پای مردان به صحنه امدند و با دستان توانمند خویش در حال دوخت ماسک های پارچه ای و یکبار مصرفت در کارگاه های مختلف تولیدی، مساجد، مدارس و حتی منازل شخصی خویش هستند.

اعضای شورای سلامت و شورای تامین شهرستان لنده به منظور خسته نباشید و بازدید از روند تولید ماسک توسط گروه های مختلف جهادی در شهرستان امروز به این مراکز سرکشی و روند تولید قابل توجه این زحمت کشان را به عینه مشاهده کردند.

تلاش گروه های جهادی پایگاه های امیرالمومنین(ع) شهرک فجر، پایگاه شهید علوی نژاد مسجد امام رضا(ع) و کانون بسیج مهندسین کشاورزی در شهرک فجر با بیش از ده چرخ خیاطی و حضور زنان بسیجی در عرصه تولید ماسک در قالب اردوی جهادی یکی از نخستین مراکز مورد بازدید مسئولان بوده است که حقیقتا تلاش این عزیزان بسیجی مورد تحسین مجموعه بازدید کننده قرار گرفت.

یکی دیگر از کارگاه های تولید ماسک مرکز توانبخشی بچه های آسمان بود که در این مرکز بیش از پانزده هزار ماسک قرار است تهیه و تولید و به مصرف همشهریان در شهرستان لنده برسد.

تلاش کارکنان این مرکز در تهیه و تولید ماسک های هشت ساعته با پارچه های مخصوص تولید ماسک از نکات قابل توجه در این کارگاه تولیدی بود که قرار است این مقدار به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

یکی دیگر از جلوه های زیبای این حرکت جهادی تبدیل کردن منزل یکی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) به مدافعین سلامت به کارگاه تولیدی ماسک بود که این اقدام ارزشمند با حضور چندین نفر از خواهران داوطلب با تلاش شبانه روزی برای تولید بیش از پانزده هزار ماسک و لباس مخصوص پرستاران بخش کرونایی در دهدشت قرار است تهیه و تولید و سپس در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت توزیع شود.

در این بازدید فرماندار شهرستان لنده ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این حرکت های خودجوش جهادی و بسیجی گفت:امروز این عزیزانی که بدون هیچ چشم داشتی ساعات های مداوم در حال تهیه و دوخت ماسک و خدمت بی منت هستند سربازانی هستند که در خط مقدم نبرد در حال جانفشانی هستند.

وی افزود: حضور فعالانه زنان در این کارزار رزم نشان از روحیه ایثار و فداکاری و الگو گیری از ایثار و رشادت های حضرت زینب(س) است و این حرکت ها حقیقتا شایسته بهترین تقدیرها هستند.

سید خدادوست موسوی تصریح کرد: آنچه در این حرکت های جهادی می توان به عینه مشاهده کرد همدلی و وحدت یکپارچه برای رسیدن به قله های موفقیت است و بدون شک با این روحیه و تلاش از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

در ادامه نیز سرگرد اسفندیار مختاری با اشاره به تلاش های خوب بسیج و سپاه گفت: امروز تکلیف بر همه ما پس از تدابیر حکیمانه فرماندهی کل قوا و حضور میدانی در این روشن است و همه ما تا رفع کامل این بیماری در کنار مسئولان و مردم هستیم و با تمام توان در خدمت شهروندان خواهیم بود.

وی افزود: حضور گروه های مختلف جهادی در عرصه های مختلف در این مقطع حساس نشان از روحیه جهادی و ایثاری است که جوانان امروزی ما از دوران هشت سال دفاع مقدس الگو گرفتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: امروز همه ما در خدمت مردم هستیم و بدون شک اجر و مزد این خواهران بسیجی که داوطلبانه در این حرکت های جهادی حضور دارند مایه دلگرمی شهروندان است و امیدواریم هرچه سریعتر تولیدات صورت گرفته با نظارت شبکه بهداشت و درمان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدافعین سلامت تولید ماسک ویروس کرونا ماسک لنده گروه های جهادی کرونا بسیج مسجد شهرستان لنده تولید ماسک شهرک فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از ساماندهی ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: در ایام هفته بسیج سازندگی امسال یک هزار و ۲۵ برنامه در سطح استان توسط این گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

علی اکبر طحان امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه امسال از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بسیج سازندگی در فارس پرداخت و گفت: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بسیار چشمگیر است چرا که خود مردم در قالب گروه‌های جهادی آستین همت بالا می‌زنند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: بنا بود تا به ۳۷۲ روستا کار آبرسانی انجام شود که به کمک جهادگران و دستگاه‌های دولتی تا به امروز ۳۰۸ روستا از آب شرب منتفع شدند.

طحان یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع، گلزار شهدا و راه‌های دسترسی به قبور شهدای گمنام عنوان کرد و افزود: ۹۴ پروژه آسفالت راه روستایی به متراژ ۲ میلیون ۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی فارس همچنین از تفاهم همکاری با کمیته امداد استان برای تأمین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان ظرف دو سال خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۵۵۷ مسکن تحویل مددجویان شده است.

راه‌اندازی مشاغل خانگی، نصب پنل‌های خورشیدی برای روستاییان، توزیع پهپادهای سم‌پاشی کشاورزی، احیا و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال با اعتبار ۴۶۷ ملیارد تومان تسهیلات و همچنین کاشت یک میلیون اصله نهال ظرف کمتر از یک ماه از دیگر اقداماتی بود که طحان از آنان نام برد.

به گفته وی، مرمت و تکمیل ۸۰۰ واحد مسکن محرومان ظرف یکسال اخیر، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، احداث و تکمیل مخازن ۷۰ متر مکعب آب شرب، احداث و تکمیل استخرهای آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های سیمانی کشاورزی، تکمیل خانه عالم، تکمیل مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع امنیت غذایی، احداث و تجهیز ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی و اهدای ۳ هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی یک سال اخیر بوده‌اند.

طحان از ساماندهی، هدایت و راهبری ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: در ایام نوروز امسال ۷۶۴ گروه جهادی به استعداد ۹ هزار و ۸۶۷ نفر در ۸ عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی‌ و تحصیلی،‌ کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: همچنین در ماه رمضان گروه‌های جهادی دست از تلاش برنداشتند و با راه‌اندازی پویش سراسری «خانه دوست کجاست» با همت ۵۰۰ گروه جهادی در ۲ موضوع توزیع افطاری که ۳۵۴ هزار افطاری ساده را بین مردم استان توزیع کردند و همچنین تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند که ۴۳۰ خانه را تحت پوشش این طرح‌ قرار دادند، به ارائه خدمت پرداختند.

وی در ادامه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان را تشریح کرد و گفت: طی این ایام یک هزار و ۲۵ برنامه توسط گروه‌های جهادی در سطح استان اجرا می‌شود که ۲۴۵ عنوان آن مربوط به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۱۴۷ عنوان برنامه اقتصاد و اشتغال، ۵۵۸ عنوان برنامه در موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و ۷۵ عنوان برنامه کمک‌های مومنانه طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟