Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا گفت: این طرح باعث کاهش شیوع بیماری در این افراد که عمدتا به دلیل سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی بدن و مستعد ابتلا به کرونا ویروس هستند، خواهد شد.

قبادی دانا با بیان اینکه طرح مذکور موجب کاهش خطر انتقال ویروس به سایر افراد نیز خواهد شد، اظهار کرد: چرا که این افراد در سطح شهر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان از سوی ستاد، و اختصاص ۴.۵ میلیارد دیگر از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود که در مجموع طرح مذکور با اختصاص ۹ میلیارد تومان در سطح کشور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خلال این طرح آموزش و آگاهی بخشی به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد مخدر در رابطه با این بیماری نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین آموزش‌های لازم برای رعایت نکات ‌پشگیری نیز به این افراد ارائه می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، همزمان با اجرای این طرح بسته‌های بهداشتی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز به این افراد تحویل داده می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه غربالگری علامتی این افراد نیز در محل‌های تجمع و پاتوق‌ها نیز صورت می‌گیرد و افراد دارای علامت برای درمان به اورژانس ارجاع داده‌ می‌شوند، توضیح داد: این خدمات از طریق خدمات سیار کاهش آسیب صورت می‌گیرد که ۲۲۶ مرکز کاهش آسیب سراسر کشور که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، در غالب سرپناه‌های شبانه و ‌مراکز گذری به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این خدمات از طریق ۲۴۵ تیم سیار در سطح کشور و ۳۰ مجموعه متحرک یا موبایل ون‌ها انجام می‌شود، گفت: در این طرح افراد آموزش دیده مراکز سیار در مراکز تجمعی و پاتوق‌ها حضور یافته و خدمات را ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مراکز گذری، سرپناه‌های شبانه و ایستگاه‌های کاهش آسیب هم این خدمات ارائه می‌شود، اظهار کرد: این طرح با همکاری موسسات غیر دولتی و خیریه‌های فعال در زمینه افراد بی‌خانمان در تهران، کلانشهرها و ۳۱ استان در سطح کشور انجام می‌شود. زمان آغاز طرح ۲۵ اسفند است و تا پایان کنترل بیماری کرونا ادامه دارد.

کد خبر 492942 برچسب‌ها كروناويروس سازمان بهزیستی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان بهزیستی كرونا در ايران سازمان بهزیستی انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا