Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی مرکز پزشکی، آموزشی دکتر لبافی‌نژاد با بیان اینکه کسانی که یک بار به کرونا ویروس مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، نسبت به ابتلای مجدد مصون می‌شوند، قطعی‌ترین راهکار از بین بردن چرخه انتشار ویروس کرونا را توضیح داد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ اجتماعی خانواده و جوانان نظرات - اخبار اجتماعی -

دکتر کورس  آقازاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا گذر زمان و گسترش ویروس کرونا باعث ضعیف‌تر شدن این ویروس می‌شود؟ اظهار کرد: گذر زمان تنها در صورت همراهی و همکاری مردم موجب جلوگیری از گسترش ابتلا به این ویروس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مردم همکاری نکنند، این ویروس همچنان در جامعه منتشر می‌شود و تنها زمانی تضعیف می‌شود که حلقه انتقال آن قطع شود؛ به عبارتی چرخه زمانی ویروس تنها در صورت محدود یا قطع شدن مواجهه آن قطع می‌شود؛ کاهش مواجهه به این معنی است که مردم به هر بهانه‌ای از خانه خارج نشوند، به مسافرت نروند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند تا به تدریج چرخه ویروس به صفر منتهی شود، این راهکاری است که توسط کشور چین عملی شده است.

عضو هیئت علمی مرکز پزشکی، آموزشی دکتر لبافی‌نژاد متذکر شد:در حال حاضر کشور در یک پیک شیوع قرار دارد و ممکن است به طور متوسط، 40 تا 70 درصد مردم به ویروس مبتلا شوند و بعد از آن شیوع کاهش یابد؛ مشکل روند مذکور این است که اگر اکثر مردم به کرونا مبتلا شوند، به طور طبیعی میزان مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد مثلا اگر 70 درصد مردم تهران به ویروس مبتلا شوند و تنها 2 درصد آن به مرگ بیانجامد، با رقم  قابل ملاحظه‌ای رو به رو خواهیم بود! پس نباید به این راه حل فکر کنیم، برای دستیابی به نتایج درست و کم خطرتر، مردم باید خودشان را در خانه قرنطینه کنند و یاد بگیرند که به هر بهانه‌ای در جاهای شلوغ حاضر نشوند تا رفته‌رفته شیب  ابتلا به ویروس کم شود.  

دکتر آقازاده با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا هیچگونه علائمی ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد تنها با استراحت و مصرف دارو بهبودی خود را به دست می‌آورند در نتیجه جای نگرانی خاصی وجود ندارداما مسئله‌ای که ایجاد مشکل می‌کند، عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی از طرف مردم است! اگر مشکل از خانه بیرون آمدن مردم حل نشود، سرعت شیوع ویروس در جامعه افزایش می‌یابد؛ متاسفانه هر چقدر هم که این توصیه‌ها تکرار می‌شود،‌کسی اعتنا نمی‌کند؛ باید بدانیم که ساده‌ترین و مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، در خانه ماندن است!

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته به ویروس کرونا وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: کسانی که یک بار به کرونا ویروس مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، نسبت به ابتلای مجدد مصون می‌شوند، در این مورد گزارش‌های معدودی از سراسر جهان داشته‌ایم؛ از میان بیش از 100 هزار نفری که در سطح جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، افرادی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست مجدداً به ویروس مبتلا شده‌اند.

مصرف برخی داروها باعث تضعیف سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به کرونا می‌شودفوق‌ تخصص ریه پاسخ داد: آیا ابتلا به کرونا باعث مصونیت دائمی فرد مبتلا می‌شود؟!80 درصد مبتلایان به کرونا متوجه ابتلای خود نمی‌‌شوند!

انتهای پیام/

R1534/P/S2,18,24,25,41,1392/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا بیمارستان وزارت بهداشت ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس مبتلا مبتلا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟