Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@07:28:35 GMT

ویروس کرونا بر پیکر تب آلود جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۹۲۵۰

ویروس کرونا بر پیکر تب آلود جهان

کرونا، کرونا، کرونا. گوش‌ها پرشده از نام کرونایی که همچون هیولایی درحال بلعیدن جهان است و کشورها را واداشته مودت‌ها را فراموش کنند. طوری که حتی برخی اعضای اتحادیه اروپا که دو دهه بود مرز برایشان افسانه بود، دیگر بار مرزها را به روی یکدیگر بستند.



به‌گزارش «بلومبرگ»، هر روز شاهد بسته شدن مرز جدیدی در اروپا به روی دیگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس‌از روسیه که روز شنبه از بسته شدن مرزهایش به روی لتونی، اوکراین و مولداوی خبر داد و حمل‌ونقل به این کشورها را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد، سوئیس نیز خبر داد، مرزهایش را به روی گردشگران ایتالیایی می‌بندد. در همین حال دانمارک، لهستان، جمهوری چک و ترکیه نیز اعلام کردند، مرزهای هوایی و زمینی آنها به روی سایر کشورها بسته می‌شود تا مبادا کرونا از طریق مرزها به داخل کشورهایشان رخنه کند. این وضعیت حداقل تا یک ماه دیگر در این کشورها ادامه خواهد داشت. در غرب اروپا، آلمان هم اعلام کرد، مرزهایش را سخت‌تر از هر زمانی کنترل خواهد کرد. آلمان توصیه کرده اگر در تمام اروپا قوانین بهداشتی سختگیرانه اعمال شود، قاره سبز که این روزها دچار تب کرونایی است، موفق به مهار ویروس خواهد شد. این درخواست خیلی زود به‌ گوش سران کمیسیون اروپا رسید. اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا که پیشتر وزیر دفاع آلمان بود، در اظهارنظری در اکانت توئیترش از تشکیل شدن یک گروه بحران با هدف بررسی مسائل مرزی خبر داد و نوشت: «در شرایط کنونی سلامتی مردم مهم‌تر از هر چیزی است.»
این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه خواهان محدودویت‌های مرزی شده است. او می‌گوید، تنها با سختگیری مرزی است که می‌توان از بلای قرن رها شد. با این حال خبرها از فرانسه حاکی است، با وجود گسترش دامنه ویروس کرونا به فرانسه که باعث تعطیلی مراکز فرهنگی و گردشگری در آن شده، دیروز، طبق قرار قبلی، انتخابات شهرداری‌ها در این کشور برگزار شد. اما در نقطه مقابل در امریکا حزب دموکرات این کشور اعلام کرد، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، انتخابات درون حزبی در ایالت جورجیا تا دو ماه دیگر به تعویق می‌افتد. پیشتر انتخابات درون حزبی در ایالت لوئیزیانا هم به همین دلیل به تعویق افتاده بود. البته هنوز مشخص نیست این اتفاق برای انتخابات درون حزبی برای سایر ایالت‌ها هم رخ می‌دهد یا نه.
در همین حال دونالد ترامپ نیز که هفته قبل فرودگاه‌های کشور خود را به روی اتحادیه اروپا بست، شنبه شب، انگلیس و ایرلند را هم از استثنا خارج کرد و خبر داد، محدودیت‌های سفر بین امریکا و آنها نیز برقرار خواهد شد. این در حالی است که در انگلیس نگرانی‌ها بابت کرونا افزایش یافته به‌طوری که ملکه انگلیس از کاخش به مکان امن تری منتقل شد. همچنین سازمان ملل هم دفتر خود در ژنو را به‌طور موقت بست. پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان‌ملل در مقاله‌ای ویروس کرونا را دشمن مشترک جهانیان خوانده و خواستار اعلام جنگ علیه آن شده بود. اما شاید بتوان گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خوشحال‌ترین فرد به‌خاطر وجود کرونا است. زیرا دیروز وزارت دادگستری این رژیم تصمیم گرفت به‌خاطر این ویروس، جلسه محاکمه «بی‌بی» را دو ماه به تعویق اندازد. رژیم صهیونیستی در نظر دارد، برای مبارزه با این ویروس، از فناوری استفاده کرده و بیماران را مکان‌یابی کند. در همین حال وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نیز از بسته شدن مسجدالاقصی و مسجد قبه الصخره به‌خاطر شیوع کرونا خبر داد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: بامداد امروز پنجشنبه و بر اثر سانحه رانندگی در محدوده کمربندی شهر، پاکبانی ۳۳ ساله گرگانی جان خود را از دست داد.

احمدعلی سالاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: صبح امروز و بر اثر حادثه رانندگی در کمربندی در محدوده شهرک شهریار گرگان، یکی از نیرو‌های پاکبان شهرداری گرگان جان خود را از دست داد

وی گفت: بنا به گزارش واصله راننده خودرو سواری پژو پارس به سبب خواب آلودگی، کنترل خودرو را از دست داده و به بتن جدا کننده بخش کندرو و تندرو برخورد می‌کند.

سالاری افزود: در ادامه خودرو از محدوده فضای سبز عبور کرده و به شدت پاکبان گرگانی را مورد اصابت قرار می‌دهد که به علت شدت جراحت وارده در صحنه تصادف جان باخت.
وی گفت: این پاکبان گرگانی حدود ۱۰ سال سابقه اشتغال در شهرداری داشته و از خانواده ایثارگران بود که در ماه‌های گذشته با تبدیل وضعیت به نیروی رسمی شهرداری تبدیل شده بود.

معاون شهردار گرگان گفت: این پاکبان گرگانی دارای کاور شب‌رنگ مطلوب و مناسب بود که دارای دید مطلوب برای رانندگان بود.

وی ادامه داد: فرایند نظافت و رفت و روب خیابان‌ها و مناطق پر عرض مانند کمربندی صرفاً در روز انجام می‌شود و هیچ پاکبانی در شب در این مناطق فعالیت ندارد.

وی گفت: در دو سال گذشته هم شاهد فوت پاکبانان بوده‌ایم، اما آمار کشته شدگان نیرو‌های خدمات شهری بر اثر سانحه و تصادف رو به کاهش است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان هم به خبرنگاران گفت: حوالی ساعت ۶ صبح در محور کمربندی یک دستگاه پژو پارس با پاکبان در حاشیه جاده برخورد که متاسفانه در دم فوت می‌کند.


سرهنگ عباس مهاجر بسطامی افزود: برابر بررسی کارشناسان علت حادثه، عدم توانایی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی بوده است.


وی از رانندگان خواست: در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت رانندگی نکنند، رانندگی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی و از بین رفتن تمرکز شده و چنین حوادث غیر قابل جبرانی را رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • جاده مه‌آلود و بارانی بجنورد به آشخانه