Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فرسایش آب و باد تابلوی مریخی شگفت انگیزی را در حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر ایجاد کرده که به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران تبدیل شده است.

وجود کوه‌هایی مریخی یا مینیاتوری در آن ناحیه منظره‌ای را ایجاد کرده که وقتی قدم در آن می‌گذاری، گویی به کره‌ فضایی دیگر سفر کرده‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سمت چپ جاده کوه‌هایی دیده می‌شود که به کوه‌های مینیاتوری یا مریخی و در زبان محلی به «کالانی» یا «آریا» معروفند؛ رنگشان به طرزی غیرمعمولی سفید و طوسی است و شب‌ها منظره‌ای باورنکردنی را ایجاد می‌کنند.

وجود فسیل‌ حیوانات دریایی بیانگر این است که این منطقه قبلا زیر آب بوده است. حتی تصور رانندگی در این جاده حال آدم را خوب می‌کند.

این کوه‌ها از منحصر به فردترین کوه‌های ایران هستند و در لیست مراکز دیدنی سازمان میراث فرهنگی ثبت شده اند و به دلیل زیبایی شگفت‌انگیزشان در بین گردشگران داخلی و خارجی بسیار شناخته شده هستند.

قدمت این کوه‌ها به ۴ تا ۵ میلیون سال قبل باز می‌گردد و رشته کوهی را تشکیل می‌دهند که ده‌ها کیلومتر به سمت شرق امتداد دارد. این رشته کوه در ادامه کوه‌های زاگرس شکل گرفته و کوه‌هایی را با ارتفاع متفاوت در خود جای داده است. در جایی شاهد کوه‌های ۵ متری هستیم و در نقطه‌ای دیگر به ناگاه ارتفاع آن‌ها از ۱۰۰ متر هم تجاوز می‌کند. جالب‌ترین نکته این کوه ها، سختی و مقاومت آن هاست به گونه‌ای که برای بالا رفتن از آن‌ها باید تجربه صخره نوردی داشته باشید.

در این جاده رویایی وجود دو رنگ سبز دریا و ماسه‌هایی سرخ رنگ و سفیدی کوه یکی از تابلو‌های معجزه وار طبیعت ایران را نشان می‌دهد. میانه جاده را آبگیر‌هایی تشکیل می‌دهند که به سمت دریا صورتی رنگ و به سمت کوه خاکستری و نزدیک به سفید هستند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوه های مریخی جاذبه های گردشگری چابهار گردشگری چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-۲ لوآور)

گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن را مشاهده می کنید.

دانلود (5MB)

دیگر خبرها

  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • گل دیدنی آندره آیو به پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-۲ لوآور)
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ