Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@12:24:05 GMT

افزایش سقف صدور کارت هدیه به ۲ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۹۷۶۶

 عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی بعد از جلسه هیئت دولت با موضوع مشکلات فعالان اقتصادی بیان کرد: در این روز‌ها سیستم بانکی بیشترین نقش در کمک به اقتصاد کشور را دارد. امروز بحث‌های مختلفی  بین فعالان اقتصاد و تیم اقتصادی دولت مطرح شد.

اخبار اقتصادی -وی افزود: طبق قانون مشترکانی که چکشان برگشت می‌خورد از خدمات بانکی محروم  می‌شوند، ولی امروز ما از رئیس جمهور خواستیم که محرومیت خدمات برای کسب و کارهای آسیب دیده  در صورت برگشت چک آن ها حذف نشود و تا سه ماه از خدمات بانکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول بیان کرد: اعلام کردیم کسب و کار‌هایی که آسیب دیدند و نمی‌توانند تسهیلات خود را پرداخت کنند مشمول تعویق سه ماهه وام هایشان خواهند شد.

همتی تاکید کرد: کمک‌های وام به چهار میلیون نفر با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد. دولت قبول کرد  ۸ درصد از این ۱۲ درصد را پرداخت کند و مردم تنها ۴ درصد آن‌ها با تضمین یارانه‌ها پرداخت شود.

همتی ادامه داد: همچنین قرار شد کمکی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که حق کارفرمایان را به تعویق بیاندازد. بانک‌ها آمادگی دارند که به مردم کمک کنند تا از لحاظ اقتصادی به حالت عادی باز گردد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تمام تلاشان این است مردم کمتر به شعب مراجعه و کمتر با اسکناس در ارتباط باشند. شنیدم چند بانک کاهش ارائه وجه نقد از ۵ میلیون تومان را برداشته شده است.

وی با اشاره به تمهیدات جدید بانک مرکزی برای کاهش مراودات بانکی و پولی ابراز کرد: بانک‌هایی که سقف جا به جایی کارت را کاهش دادند اشتباه کردند و از نظر ما همان ۱۰ میلیون تومان باقی است، سقف کارت هدیه را از ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: درمورد ساعت کار بانک طبق شیفت‌های تعیین شده است، ولی باز هم از مردم خواهش می‌کنم مردم به بانک‌ها مراجعه نکنند چرا سیستم بانکی در معرض خطر هستند. اگر واقعا کار ضروری ندارند به بانک‌ها مراجعه نکنند ما در ایام نوروز هم در اختیار مردم هستیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی اقتصاد بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل لـله‌گانی درباره پایین بودن سقف وام بازنشسته‌ها و گلایه بازنشسته‌ها از این وام‌های خرد که عملا هیچ مشکلی از گره‌های مالی این افراد باز نمی‌کند، اظهار داشت: وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشسته‌ها را در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

وی ادامه داد: این تسهیلاتی را که بانک رفاه به بازنشسته‌ها پرداخت می‌کند، اقدامی مشترک بین بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال هم به سقف ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.

لـله‌گانی در پاسخ به این سوال که آیا علت عدم افزایش سقف وام عدم توانمندی بازنشسته‌ها در پرداخت اقساط آن است، اظهار داشت: موضوع پرداخت اقساط نیست، در بحث افزایش سقف وام بازنشسته‌ها موضوع این بوده که سقف منابع قرض‌الحسنه بسیار محدود است و قانون هم تاکید کرده که این وام قرض‌الحسنه بیشتر به فرزندآوری و ازدواج اختصاص پیدا کند و منابع قرض الحسنه هم عمده به این دو مقوله تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: بانک رفاه را از اولویت برای ارائه وام به این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج خارج نکردند و در کنار تکالیف بانک رفاه برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و سایر تکالیف سهمی هم برای وام به بازنشسته‌ها تعیین شده است.

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام ۳۰ میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا ۳ سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت